Olsen240 Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Heisann Har litt planer for motoren min framover Den skal ikke trimmes til det ultimate men ha litt mere krutt en orginalt og være mest mulig holdbar. Så da har jeg gått til anskaffelse av Dobble Su og skal trimme litt utifra disse. Så da lurer jeg på hva må jeg gjøre videre? Har planer om cirka 120-140 hk Hva er da det enkleste billigste og mest holdbare å gjøre for å få den nevnte effekten ut ifra en gammal b20 og ikke minst overhaling, hva bør byttes på motoren før trimming? tenker da på stempler, veivlager osv? Mvh David Siter B20 trimdeler ønskes kjøpt. PM http://www.bilforumet.no/nskes-kj-pt/217931-trimdeler-b20-nskes.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Kjøp med engang doble webere eller dellortoforgassere.. MYE lettere å nå HK'effekten du er ute etter.. Jeg har en b20 borra til 2.2, steg 3topp ganske kvass kam, porta toppen, slipa toppen, orginalt når dem ordna steg 3. Fine innsug, fin eksosgrenrør, 3" resten.. 2 dobble 45" dellorto.. Havner på ca 200hk.. 160-200hk Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen240 Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 er nok lettere å få ut hester med weber eller solex, men må jo tenke litt på forbruk, regner ikke med at weber eller solex er så veldig gjerrige eller? Siter B20 trimdeler ønskes kjøpt. PM http://www.bilforumet.no/nskes-kj-pt/217931-trimdeler-b20-nskes.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoOdd Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Hadde en amazon med 32/36 DGV weber gasser, k-kam, slipt topp og letta svinghjul. var nede i 0.7-0.8 på mila!!!! Bestemmer mye med pedaltrykket.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR racing Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 kjøp motoren min da... steg 3 topp,høvlet 4mm i forhold til org topp, kg6 kam, letta svinghjul, 2x45 solex gassere, trakter, ambefaler ikke å borre til 2.2 da sylinder veggene blir tynne å ovale ved litt hard kjør, ( har hatt det også serdu) min motor gjekk som FAEN.. var så satans akselerasjon på den (: Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 noe serlig mer en 92mm borring er ikke noe god ide, men det er da vi begynner å gjøre noe med veieva.... :) også fikk du både 2,2 og 2,4 liter..... det eneste du trenger å gjøre for å opnå 120-140hk. plane, ta alle skarpekanter i frbrenningsrommet for å minske faren for tenningsbank. så tar du litt småfiks og grader i innsugskanalene.. og en K eller D kam så er du der.... Men med SU kommer den til å sluke bensin... Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 M rådene til Volvo er nøyaktig samme mål som orginal rådene i B20 med den 8 bolta veiva men mye sterkere. Det blir ingen kompresjonsendring ved å bytte til disse men derimot en mye mer driftsikker B20.. forskjellen på den den 6 boltede og den 8 boltede er at rådene til den 6 bolta er mye sterkere, derfor bytter de til M råder i den 8 boltede.(det er også mange andre små forskjeller på de men det er i hovedsak at råder og veiv er anderledes, samme veiv lager og krysspinne i 8 bolt som B19,B21,B23 men slag lengden og rådelengden er den samme) Det mange gjør når de turbokonvertere er at de bytter til M råder og bruker enten neddreide B21A stempler med lav grop eller B21ET stempler som jo er lavkomp stempler. dette krever selvfølgelig også borring til 92mm. Det finnes også noen topppakninger som er litt tykere en de orginale. Det går helt fint å turbo konvertere uten å gjøre noe med kompresjonen også. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoOdd Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Mulig det er et dumt spørsmål, men.... Hvordan ser du forskjell på M-råde og "vanlig" råde??? Står det på de på noe vis...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen240 Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 er temmelig sikker på at jeg har 6bolta veiv, mener å huske det etter jeg bytta veivtetninga bak, lurer da på hva som er best? 8bolt eller 6bolt, som du skriver over her virker det jo som om 6bolt er mest slitesterkt orginalt. Men mener å ha hørt at folk gjerne vil ha 8 bolts veiv.. kan dette stemme? Siter B20 trimdeler ønskes kjøpt. PM http://www.bilforumet.no/nskes-kj-pt/217931-trimdeler-b20-nskes.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 6 bolt er dessidert sterkest orginalt. den holder godt til 200Hk 8-bolt er enklere å få deler til som holder godt over 250Hk i og med at man kan bruke litt deler fra B21/23 men dette krever jo da borring til 92mm noe som ikke er veldig billig jeg kjører 6 bolt og 92mm borring med eksenterslipt veiv +++++++ den har gått i snart fem år den uten store problemer.. ikke kan jeg si den er pent brukt heller. 6 bolt billig og opp til hvertfall 200Hk 8-bolt litt dyrere og kan holde til langt over 300Hk (turbo) men uansett så er 150 Hk ikke noe problem på noen av de Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 Kjøp deg en S-kam, marine topp og 40 solex, 2" sportseksos og grenrør. Da lunker du fort borti 120 hallingkast på original innmat. Kjøp med engang doble webere eller dellortoforgassere.. MYE lettere å nå HK'effekten du er ute etter.. Jeg har en b20 borra til 2.2, steg 3topp ganske kvass kam, porta toppen, slipa toppen, orginalt når dem ordna steg 3. Fine innsug, fin eksosgrenrør, 3" resten.. 2 dobble 45" dellorto.. Havner på ca 200hk.. 160-200hk Har du bremsa motor din? Eller bare anslår du dette? Tviler sterkt på at det oppsettet der holder til 200hk men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen240 Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 hei har nå kjøpt meg motorbukk og skal til å begynne.. men lurer på å få tak i en marinisert b20 motor og plukke litt deler fra den.. noen som har en villeste aning på hvor jeg kan få tak i en slik?? Siter B20 trimdeler ønskes kjøpt. PM http://www.bilforumet.no/nskes-kj-pt/217931-trimdeler-b20-nskes.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Desember 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 men med planing av toppen på en b20 og dobble su gassere, og k kam, hvor mye hk har man da ??? Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Noen som kan svare på TurboTony, Vil vite ca hvor mye hk det blir der!:) Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 du bør ligge i nærheten av en B20sport altså ca 100Hk kansje noe mer. men med litt hjemme porting og bearbeiding av forbrenningskammer kansje 120Hk Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.