Gå til innhold

Mikky'en: "prosjekt" Audi "200" 2,2T

Ranger emnet


Mikal B

Anbefalte innlegg

Regreim også?:S Hørtes merkelig ut

 

http://www.autohausaz.com har sånt! Og det er ikke utgått der, og det ertyskland varer..Så spørs vel om du har gitt dem litt feil info på Møller;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Både den og reg. reim + de fleste andre deler er utgått desverre. Hørte med de igår

 

Den slangen der passer til MC, 1B, 2B og 3B motorene (alle type44 2,2t biler).

Som Mikkel sier, snodig at dem skal være fri for den slangen... :hvaskjera

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slangen der passer til MC, 1B, 2B og 3B motorene (alle type44 2,2t biler).

Som Mikkel sier, snodig at dem skal være fri for den slangen... :hvaskjera

 

Regreima jeg stussa på men...heh.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regreim også?:S Hørtes merkelig ut

 

http://www.autohausaz.com har sånt! Og det er ikke utgått der, og det ertyskland varer..Så spørs vel om du har gitt dem litt feil info på Møller;)

 

Så nok selv med egne øyne at det var utgått desverre. Han sa at eneste mulighet for å få fatt i var uoriginal... Dette ifølge ETKA som Møller bruker. Kan godt være han misforsto meg, men jeg ga han riktig info;)

 

Den slangen der passer til MC, 1B, 2B og 3B motorene (alle type44 2,2t biler).

Som Mikkel sier, snodig at dem skal være fri for den slangen... :hvaskjera

 

Slangen fant jeg faktisk. Googlet på delenr. og vips, der var den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg tilsendt Cosworth turbo og noen 535 dyser(?) denne uken. Blir det for mye å sette på en Cossie turbo? Større IC og kjølevifte til turbo må jeg nok ha + litt eksosjobb' date=' men noe annet enn det med tanke på innmat?[/quote']

 

Ingen ting av det der passer. så det er bare å sende videre..

 

Turboen har annen flens, og intergret WG... Dysene er jo da bare 4 stk om de er til cosworth? Og du har fortsatt mekanisk innsprut så du får ikke brukt dyser fra noe el.innsprut bil...

 

Kjølevifte til turbo?:S

Du trenger ikke større IC på en stund heller..

 

Motoren tåler sånn bortimot 350hk orginal, men klart. Alt kan rase uansett.. Eneste måten du kan få mer hk enn du har er å bytt innsprutet med noe datasprut av noe slag!"!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting av det der passer. så det er bare å sende videre..

 

Turboen har annen flens, og intergret WG... Dysene er jo da bare 4 stk om de er til cosworth? Og du har fortsatt mekanisk innsprut så du får ikke brukt dyser fra noe el.innsprut bil...

 

Kjølevifte til turbo?:S

Du trenger ikke større IC på en stund heller..

 

Motoren tåler sånn bortimot 350hk orginal, men klart. Alt kan rase uansett.. Eneste måten du kan få mer hk enn du har er å bytt innsprutet med noe datasprut av noe slag!"!

 

Dysene har jeg ikke tenkt å bruke. Men gåt vel an å få laget et manifold med ny flens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjøpt de WeiTec fjerene som Norsk Bildelesenter skriver er til 200 44q så er fjerene du har kjøpt til Audi 100 c4... Dem passer, men BT godkjenner dem ikke. Jeg bestilte disse til min 200, men dem ble ikke godkjent siden TÜV papirene henviste til c4 karosseri og andre vektfordelinger. Men nå veier nok bilen din mindre en min 20v, så mulig dem ser det noe annerledes der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjøpt de WeiTec fjerene som Norsk Bildelesenter skriver er til 200 44q så er fjerene du har kjøpt til Audi 100 c4... Dem passer, men BT godkjenner dem ikke. Jeg bestilte disse til min 200, men dem ble ikke godkjent siden TÜV papirene henviste til c4 karosseri og andre vektfordelinger. Men nå veier nok bilen din mindre en min 20v, så mulig dem ser det noe annerledes der.

 

hæ? Det er jo ganske idiotisk av de å legge de ut under 200 da hvis de ikke blir godkjent med de p.g.a feil vektfordeling:S

Her er ihvertfall link: ASP=4828188[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=200[O]amp;Year=1990[O]amp;Klasse=11"]Senkefjærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysene har jeg ikke tenkt å bruke. Men gåt vel an å få laget et manifold med ny flens?

 

Så du ikke hva jeg skrev? Cosworthturboen har annen flens og INTERN wastegate.. Du har EKSTERN, altså den er montert på eksosmanifolden..Så da må du lage ny manifold, som ikke akkurat er bare å hive sammen noen rør. Samtidig som du tjener null på det.. Og hvorfor skal du bytte til cossieturbo? Den holder til oppunder 300hk på en 2liter 4'er.. Så at den skal klare mer enn din K26 har jeg endel tvil om!

 

Og om du hadde tenkt åbruke dysene eller ikke, så går det IKKE å bruke de..

Skal du ha mer hk, så må du bytte innsprut, ferdig med dass ;)

 

Skjønner? Håper ikke du har kjøpt de delene.. :p

 

 

Katalogen til NBS er ikke helt til å stole på.. Står at de passer 6sylindra og diesel, og såvidt jeg veit ble 200 aldri levert med diesel eller 6sylindra motor :) Men 100 C4 ble det.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ikke hva jeg skrev? Cosworthturboen har annen flens og INTERN wastegate.. Du har EKSTERN, altså den er montert på eksosmanifolden..Så da må du lage ny manifold, som ikke akkurat er bare å hive sammen noen rør. Samtidig som du tjener null på det.. Og hvorfor skal du bytte til cossieturbo? Den holder til oppunder 300hk på en 2liter 4'er.. Så at den skal klare mer enn din K26 har jeg endel tvil om!

 

Og om du hadde tenkt åbruke dysene eller ikke, så går det IKKE å bruke de..

Skal du ha mer hk, så må du bytte innsprut, ferdig med dass ;)

 

Skjønner? Håper ikke du har kjøpt de delene.. :p

 

 

Katalogen til NBS er ikke helt til å stole på.. Står at de passer 6sylindra og diesel, og såvidt jeg veit ble 200 aldri levert med diesel eller 6sylindra motor :) Men 100 C4 ble det.

 

Fikk med meg det du skrev om integrert WG jo, men tenkte ikke over det så mye:P Turbo'n og dysene fikk jeg med på kjøpet av bilen;) Men går nok an å få solgt det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalogen til NBS er ikke helt til å stole på.. Står at de passer 6sylindra og diesel, og såvidt jeg veit ble 200 aldri levert med diesel eller 6sylindra motor :) Men 100 C4 ble det.

 

Stemmer nok det... Audi 200 ble KUN levert med rekkefemmer. Men Audi 100 (type44) ble faktisk levert med femmer-diesel (1T - 2.5tdi, R5, 120hk). Kun som 1990 mod, og noen ytterst få produserte. ;)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte litt på det der diesel og sekser - greiene og:P men finner ut om det passer eller ikke:P Hiver mest sannsynlig på fjører i helgen om alt går etter planen. Så får jeg håper på at jeg får slangen fra IC til innsug og. Bestilte gjennom 034motorsport.com. Likte kundeservicen deres veldig godt! Går til innkjøp av partytelt fra Biltema som jeg kan stå under og:P langt ifra den ultimate løsning, men god nok for en fattig kar som meg... Så da blir det innkjøp av partytelt, fjørklemme + de fjørene som er på vei. Kan bli en digg helg kjenner jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår