Gå til innhold

La oss snakke om stuk/stance

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

rat-look passer kun på gamle rat rod-amcars..europeiske rat'r er for de som aldri fikk råd til ekte rat rod og har misforstått alt.

 

her har man riktig rat:

 

showtell-brads30fordratrod-003.jpg

 

hcrat1jpg_00000005975.jpg

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt den før ja? Men du fikk iallfall redda motor'n da eller? Muligheter for å heve motoren tro?

 

 

Ødelagt den såpass at olja har forsvunnet rimelig fort når motoren har stoppet 2 ganger.

 

Men motoren overlever, oppdager jo det i tide.

 

Heve er vel alltids en mulighet, vet bare ikke hvordan drivlinja liker slikt...

 

Men slik den står nå er det knall, bare få på nye skjermer som ikke er bretta så mye opp/ut så blir det nok knall

e28 "m535"

 

x:Husqvarna smr510 vrak :/

x:28 m535 banebil

x:e28 518i og 520i. samt e30 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rat-rod/look er for de som er lei glorete biler, med 20"blingfelger og syns det er blidt for mange buler med kun senk og fin lakk.

 

rat-rod/look er for de som liker og se ansiktsutrykket til politiet når du gir de papirene på at alt er i orden selv om det ser ut som bilen skal rase sammen :)

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rat-rod/look er for de som er lei glorete biler, med 20"blingfelger og syns det er blidt for mange buler med kun senk og fin lakk.

 

Det vi kan trekke ut av dette er jo at ratlook faktisk er like ille som FnF-trenden :) Når jeg får lakka bruksbilen og du ser på den som en originalbil med kun senk og fin lakk, har jeg gjort kanskje 15 ekstra ting du ikke ser.. Trenger ikke å skrike etter oppmerksomhet for å skille seg ut..

 

Her er en av bilene mine.. Ratlook? Antar du kan kalle den det, men jeg har aldri brukt noe sandpapir for å legge til noe rust på den. Hard bruk og naturens vrede over flere år.. Kommer til å finne noen 8Jx13-hjul og evt få den lavere, og kjøre samme looken, fordi helt ærlig jeg digger hvordan bilen min ser ut; men JEG har ikke laget den sånn... Yazzie, du har kanskje sett den i Arendal?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik du er ikke noe fasit på hva som er kult eller ikke.. Corollan din syns ikke jeg ser ut som noen ratt, bare stygg.. Men liker planene for den:)

 

Ja, den er stygg foreløpig men håpet er at den kan bli tøff når man får tatt den ut :)

Ingen er vel fasit på hva som er hot or not, men alle har lov til å ytre sine tanker.. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har også masse rust som har kommet av naturens gang, og jeg syns det er kult på rat-looken, men noe rust må man fikse selv slik at man kan få det slik man selv vil :)

 

btw kul bil eirik :D

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi kan trekke ut av dette er jo at ratlook faktisk er like ille som FnF-trenden :) Når jeg får lakka bruksbilen og du ser på den som en originalbil med kun senk og fin lakk, har jeg gjort kanskje 15 ekstra ting du ikke ser.. Trenger ikke å skrike etter oppmerksomhet for å skille seg ut..

 

Her er en av bilene mine.. Ratlook? Antar du kan kalle den det, men jeg har aldri brukt noe sandpapir for å legge til noe rust på den. Hard bruk og naturens vrede over flere år.. Kommer til å finne noen 8Jx13-hjul og evt få den lavere, og kjøre samme looken, fordi helt ærlig jeg digger hvordan bilen min ser ut; men JEG har ikke laget den sånn... Yazzie, du har kanskje sett den i Arendal?

 

mener på at jeg har sett den ja! feit :D. Men om en bil har rat-look stilen, så kan jo bilen ha fin stance også, er jo det jeg vil frem til. Fordi at en eller anna nisse prata om at det ikke passet inn her..

So i parallel double park that motherfucker sideways!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange "roddere" feks i USA, så er utrykket "rat-rod" FYFY. De liker bilene sine "roddet" og slitne (rust, bulker osv) Men de gjør det mer for å holde "gamle-looken" ikke for at folk skal se på det som vrak. Når det gjelder nyere biler slik blir gjort på så er det mye vas og mye fett. Litt 50/50 spørr dere meg.

 

Men gamle biler med den looken slår sjelden feil, naturlig laget eller ikke! :)

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnDrei var "rat" grunnet naturens gang, sett bortfra ihjelvalsede hjulbuer som jeg sørget for:D Ikke pent, men heller ikke intensjonen med å kjøpe bilen i utgangspunktet, samt at jeg måtte gjøre plass til noen RM i 8½" og 9", men som dessverre ikke rakk å havne på bilen.

 

IMG_8701.jpg

 

IMG_8308.jpg

 

Men, "rat" skal være naturlig og ikke påtvunget.

Endret av |Massern|

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var grisetøff! shabby biler kan være veldig tøft det, men noe rat blir bare overdrevet, om en bil bærer preg av 25 år i saltet gjør ingenting, men en godt brukt og herja bil med noe tøffe små dassruller og korte fjærer slår ikke feil.

 

Men finest er det med gamle biler som er i bra stand og med noe senk og felgær...

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår