Gå til innhold

hvilke manuell kasser passer på 2.8 AAH?

Ranger emnet


hansol123

Anbefalte innlegg

Kjenner ikke til hvilke girkasser som passer 2.8E.

 

Om du skal bygge om til manuell kan dette være litt kjekk info. Det gjelder da -S4-

 

* Girkasse

* Giroverføring

* Frese opp større hull til giroverføringa

* Pedalsett

* Slavesylinder

* Rør for oljetilførsel på kasse

* Drivaksler foran

* Svinghjul

* Klutsj og lamell

* Mellomaksel (Quattro, forskjellig lengde)

* Bakdiff (Quattro, forskjellig utveksling)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rør til oljetilførsel på kasse? Er jo ikke noe rør der... Kun de som har oljekjøler som har rør på kassa..

 

S4 har hydraulisk klutsj. Det regner jeg nesten med at resten av C4 modellene også benytter seg av..

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow. litt mere arbeid enn jeg først tenkte :P

 

hvorfor må man skifte diff,mellomaksel og drivaksel?

er ikke helt inne på dette.

 

må jo koste flesk å skife alle de dela.

 

nesten som det lønner seg å hive i en 2.2 motor i sammeslengen( trimming)

 

 

Det er forskjellig utveksling på differentsialen på manuelle biler og dem med automat. Er også forskjell på lengden på drivakslene foran og på mellomakselen.

 

Jeg solgte alt som er listet opp ovenfor for 10.000 inkl girkasse som pakkepris i sommer.

 

Det er litt arbeid, men det er overkommelig hvis du brenner for det :)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4 har hydraulisk klutsj. Det regner jeg nesten med at resten av C4 modellene også benytter seg av..

 

Sånn sett ja. Men er jo ikke oljetilførsel til kasse det.. Det er rørsystemet til clutch'n.. Og det er bremsevæske og ikke olje der, som du helt sikkert veit ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellig utveksling på differentsialen på manuelle biler og dem med automat. Er også forskjell på lengden på drivakslene foran og på mellomakselen.

 

Jeg solgte alt som er listet opp ovenfor for 10.000 inkl girkasse som pakkepris i sommer.

 

Det er litt arbeid, men det er overkommelig hvis du brenner for det :)

 

hmm. 10.000kr var jo ikke mye.

 

ser du har en 2.2t til salgs. kanskje like greit å kjøpe ny motor da v6 sies å ikke være veldig trimme vennelig? hvordan er det med godkjenning når man bytter girkasse evt motor og girkasse?

 

må vel ha nye bremser og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4'ere begynner å bli såpass billige nå at jeg tror ikke ombygging er så veldig lønnsomt hvis du ikke har et nært forhold med den bilen du har ;) Så er det jo dette med godkjenning..

 

Det finnes kompressorkit som passer på 2.8E. Husker ikke prisen på dette, men det er jo litt annerledes og morsomt det og:) Mener det var en på VW-Audi Club forumet som gjorde dette i fjor med en nyere 2.8E A6 (C5)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAssa de tåler nok ikke det. Ville bygd om til manuell isåfall" Det ser ut som det er MYE jobb, men det er endel småting som du må ha. Utenom det er det ikke enn sånn sinnsyk jobb.. En liten helg så eru der ;)

V6 Kompressor er jo helgromt :D

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår