Gå til innhold

Montering av annlegg?

Ranger emnet


Andyhagan

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har kjøpt 4 x 10", tenkte jeg skulle ha 2 i bilen, har ikke peiling på noe, så, hjelp !

Hva gjør jeg med strøm og kabler?

Er det et 'must' med forsterker, er det best å bygge kasse selv, eller kjøpe?

Er det, lukket eller reflex kasse som gir mest dunk?

 

Vil ha det billigst og lettest så mulig, tenker jeg..

 

hva tror du det koster for forsterker og kabler og materialer ?

 

HjELP !

- Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynne øverst.

Legg strømkabel fra plusspolen til forsterkeren bak. Denne dimensjonerer du etter hvor kraftig forsterker du har. Sikring kobles maks 30(eller var det 40)cm fra batteri.

Jording/minus kan du feste til setebelte-festet feks. Husk å skrap litt lakk så det er mest mulig bart metall mellom karosseri, kabelsko og skrue.

 

Forsterker må du ha, uansett. Denne kjøper du stor nok for basserene dine. Kassene lager du veldig greit selv hvis du har litt erfaring med trearbeid. Mål og utforming, lukka eller refleks bygger du etter hva produsenten av basserene anbefaler.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må såklart bruke bilbatteriet..

 

Når du lager deg kasse, husk å regne ut ca nøyaktig hvor mange liter kassen er på, og evt hvor mange liter hvert kammer er på/skal være..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke drive to 10" med det rakkelet av en forsterker du har skrevet opp.. ikke sjangs..

 

kobling av forsterker:

 

* + fra batteri til + på forsterker

* - fra batteri/skikkelig jordingspunkt til - på forsterker

* remote fra blå kabel (merka rem eller ant) på cd spiller, til rem på forsterker

* signalkabel fra rca ut på cd spiller, til rca in på forsterker

* høytalerkabel fra sub til forstertker

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår