Gå til innhold

Japsebløffen

Ranger emnet


urqell

Anbefalte innlegg

For et par uker siden la det seg inn en bil ganske langt foran meg og den røk så voldsomt at det var helt håpløst og se noen verdens ting selv ganske langt bak.

Etter som jeg kom nermere og den lå 2 biler foran meg kunne du ikke se veibanen så bilene bak måtte bremse ned.

Da den endelig svingte av fulgte jeg etter av nyskjerrihet for og se hva dette var og den kjørte rett inn verksted porten på den lokale Toyota sjappa der jeg bor

Den ble stående med bakenden ut p,g,a røken og dette var en helt ny Avensis D4D .

Er det disse motorene det er problemer med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

at mercedes ruster så jævli mye verre enn toyota stemmer ikke.. har sett nye toyoter som har svensk crome på seg...for ikke å snakke om litt eldre 4x4'r...Ikke så rart at Meredes kommer dårlig ut når andre merker jukser seg på topplista over biler som er minst på verksted:asshole:

 

sier jo litt hvis audi kommer bedre ut, ikke om mercedes, men om undersøkelsene...LOL

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg spørre hvilke kilder du har dette fra? jeg kan fortelle deg det at jeg jobber på toyota verksted, og de siste to mnd har vi hatt inn et par hundre yariser på rustkampanje, og en del rav4 for skifting av stempelringer pga oljeforbruk...

 

Og det med Yaris og rust er veldig offentlig. Leste det på VG eller noe leeeenge før fadern fikk innkallingsbrev.

 

Selv har jeg ikke merket noe overdrevent oljeforbruk på VVT-i..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercedes har en del feil på noen av bilene, en del elektronik. men er jo en grunn til dette. sier seg selv at en liten bil med en motor, 4 hjul og ett ratt har mindre feil enn en bil stappet til randen med elektronikk.. er jo over 1000 fler komponenter som kan svikte(sikkert MANGE fler) jo fler ting man har, jo mer går i stykker. nå er også mercedes ett av de merkene med flest nye "teknologier" i bil, hvilket vil si at alle systemer og duppeditter ikke er testet så grundig som de er når de er standard for alle. det dumme er jo at mercedes har flest feil på de billige bilene, selv om jeg har hørt om en s-klasse som likte å ta fyr:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at mercedes ruster så jævli mye verre enn toyota stemmer ikke.. har sett nye toyoter som har svensk crome på seg...for ikke å snakke om litt eldre 4x4'r...Ikke så rart at Meredes kommer dårlig ut når andre merker jukser seg på topplista over biler som er minst på verksted:asshole:

 

sier jo litt hvis audi kommer bedre ut, ikke om mercedes, men om undersøkelsene...LOL

 

Så det du sier er at e-klasse og vito ikke ruster? Da er det et par ting du ikke har fått med deg...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercedes har en del feil på noen av bilene, en del elektronik. men er jo en grunn til dette. sier seg selv at en liten bil med en motor, 4 hjul og ett ratt har mindre feil enn en bil stappet til randen med elektronikk.. er jo over 1000 fler komponenter som kan svikte(sikkert MANGE fler) jo fler ting man har, jo mer går i stykker. nå er også mercedes ett av de merkene med flest nye "teknologier" i bil, hvilket vil si at alle systemer og duppeditter ikke er testet så grundig som de er når de er standard for alle. det dumme er jo at mercedes har flest feil på de billige bilene, selv om jeg har hørt om en s-klasse som likte å ta fyr:P

 

 

klart det blir en del reperasjoner når riskokere unnlaster å oppgi at deler blir bytta og dermed er den minst skrudde bilen, som jeg tidligere har sagt. Det er langt igjen for Toyota å bli like bra som Mercedes, akkurat som på 80-tallet.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke si jeg er verdens største toyota eller mercedes fan, men liker ikke spessielt mye av det noen av dem har i salgshallen i dag(nybilene). toyota har ikke no kult der, og mercedes har noe bedre, men har noen ekle inlegg som R klasse og den lille fjompebilen(a klasse?) men de har nå s klasse og noen amg'er som er fine.

 

men synes både toyota og mercedes var bedre før, og kvaliteten på begge merkene var bedre før. mest sansynlig fordi de ikke hadde på langt nær så mye gadgets. men hva som er bra og ikke er helt avhengi av bruksområde. mange som aldri kunne tenke seg en merce, og mange som ikke kunne tenke seg en toyota.

 

personlig har jeg lyst på toyota før mercedes da toyota hadde en fin bil kalt supra, og enhver mercedes jeg vil ha er langt dyrere enn denne. så blir nok ikke stjerne på meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at e-klasse og vito ikke ruster? Da er det et par ting du ikke har fått med deg...

 

slutt å unnskyld riskokere nå da.. innse at slaget er tapt. TYPISK at toyota-eiere skal rakke ned på Mercedes, hadde jeg også gjort om jeg hadde en bil som er kjent som mest kvalitetsholdig og blei regelrett "tatt med buksa nede"

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje du, biring bør slutte og unnskylde merce og..

Du er vel ikke mye likere enn han du nettopp prata til

 

Håpløs diskusjon.. :D

 

 

Så sitter jeg her og diskuterer selv.. nuvel, shit happens.

 

hø? unnskyld Mercedes for hva da? jeg sa at det ruster mer men ikke SÅ mye mindre enn Toyota, jeg er usikker på hva enkelte her leser altså:S

sier ikke at det er feilfritt jeg nå til dags, men alle er vi enige om at Toyota er den mest oppskrytte bilen som finns... selv om dem har hilux, landcruiser osv som er helt greie kvalitetsmessig også..for all del, finns gromme kokere også. Men etter 300 000km, så begynner det å detta i fra hverandre...

Men her har dere nok tapt, unnlate statistikkmålinger for å bli best?! Det var vel ikke særlig lurt...

 

Men igjen er det en smakssak, den ene liker Toyota, den andre liker statussymbol. For min del er egenltig kvaliteten ikke det VIKTIGSTE, men er en fordel ja.

 

Nok fra meg.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å være helt ærlig, merket i grillen har ikke mye å si, mer å si med modellen på bagagelokket... altså en supra er mer status enn en gammal c-klasse.. men hvis du bare ser på merket i grillen så er mercedes kulere enn toyota. så lenge enkelt komponentene i bilen din er gode nok er merke ingen big deal mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettern min kjøpte seg nettopp flett ny Toyota Avensis D4D og i morgen må han ha den inn for å fikse blandt annet fløyten.. på min Bmw 530i 2002 mod med over 120 000 km på telleren har jeg så langt måttet bytte to plastskruer til noen og 20 kr stk!

Hadde mindre problemer med min gamle 92' 318i enn han hadde med sin gamle camry 1994 mod.. det burde vel si litt!

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutt å unnskyld riskokere nå da.. innse at slaget er tapt. TYPISK at toyota-eiere skal rakke ned på Mercedes, hadde jeg også gjort om jeg hadde en bil som er kjent som mest kvalitetsholdig og blei regelrett "tatt med buksa nede"

 

En kompis av meg hadde veldig lyst på Mercedes, da det skulle være skuddsikre biler. Han kjøpte seg en 130E(?), som hadde litt overflaterust, som skulle brukes til bruksbil. Viste seg at den var så gjennomrustet, at de måtte kondemneres etter to måneder. På tross av dette, kjøpte han seg en nyere Mercedes av samme modell, som skulle være tilsynelatende strøken. Her viste det seg at det originale ledningsnettet til stereo m.m. hadde gått i oppløsning, i tillegg til mye skjult rust rundt om på bilen. I tillegg røyk termostaten og den brukte like mye olje som bensin, alt i løpet av to-tre måneder. N¨r så vannpumpa røyk i tillegg, så han seg nødt til å selge bilen, da tapte han over halvparten av det han hadde gitt for den.

 

Etter dette tok han til vettet, og kjøpte seg en Celica. Denne hadde han INGEN problemer med (med unntak av at noen stjal den ettermonterte eksospotta hans), og han solgte den uten faktisk tap et år etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår