Gå til innhold

Montere anlegg i kadett, hvor skal strømkabelen gå ?

Ranger emnet


Skaret

Anbefalte innlegg

torpedoveggen er oppi taket:P hehe neida...det er veggen bak motoren..altså mellom dashbordet/pedalene og alt der inni du sitter og mellom motorrommet:P om du skjønnte ka eg mente..du kan se om du finner en gummipakning som en ledning går gjennom torpedoveggen og inn i bilen fra før av..så kan du skjære ett snitt i den og stappe kabelen gjennom...vist det er litt trangt så kan det funke med noe glidbart som fks salo..so kjem kabelen plutsli ut på enten førersiden eller pasasjersiden en lurplass opp under dashbordet..men det spørst vilken side fra torpedoveggen du setter kabelen inn...har du mulighet til å ta ett nærbilde av motorrommet? så kan eg se om eg finner en lur plass som kansje går om du ikkje finner fks..:)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torpedoveggen er oppi taket:P hehe neida...det er veggen bak motoren..altså mellom dashbordet/pedalene og alt der inni du sitter og mellom motorrommet:P om du skjønnte ka eg mente..du kan se om du finner en gummipakning som en ledning går gjennom torpedoveggen og inn i bilen fra før av..så kan du skjære ett snitt i den og stappe kabelen gjennom...vist det er litt trangt så kan det funke med noe glidbart som fks salo..so kjem kabelen plutsli ut på enten førersiden eller pasasjersiden en lurplass opp under dashbordet..men det spørst vilken side fra torpedoveggen du setter kabelen inn...har du mulighet til å ta ett nærbilde av motorrommet? så kan eg se om eg finner en lur plass som kansje går om du ikkje finner fks..:)

 

 

Skjønner :)

 

Nei, har ikke mulighet å ta bilde :/

Men hva er best, å tre den inn fra motor rommet eller ?

Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :)

 

Nei, har ikke mulighet å ta bilde :/

Men hva er best, å tre den inn fra motor rommet eller ?

 

ja det er lettest...fra motorommet og inn i bilen...så etter du får stappet inn et lite stykke eller mer så bare går du inn i bilen og leter etter den og drar resten inn liksom..:P kor tjukk kabel skal du bruke?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er lettest...fra motorommet og inn i bilen...så etter du får stappet inn et lite stykke eller mer så bare går du inn i bilen og leter etter den og drar resten inn liksom..:P kor tjukk kabel skal du bruke?

 

Den er ikke noe tykk :P

Jeg får prøve det da ^^ Men jeg må ta bort den "isjolasjonen" eller hva jeg skal kalle det som er framme i motorrommet ?

Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha litt tjukkelse på den da:P er det 8mm2 du har? altså e kabelen ca 7-8mm tjukk? sånne kabler bruker eg til høytalerkabler på sub basser ..hehe er det en isolasjon der da? vist du får sett bakom isolasjonen etter noe gummipakninger med ledninger gjennom så er det bare å lime inntil igjen isolasjonen...trur den bør være der

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner flere kabelgjennomføringer der som du kan ta den igjennom

som Einart nevner over her ;)

Pass på at du ikke er borti andre ledninger med kniv/skrutrekker/etc, så bør det gå bra :)

 

Legg kabelen på den siden med mest strømkabler (mener det er høyre side),

og RCA-kabelen (phono-/signal-kabel på andre siden med styrestrøm/remotekabelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla...Er det ikke sånn hull bak den beholderen til spylervesken a? På min kadett 90 mod så var det laget hull der....så jeg putta Strømkabele fra forsterkeren min der jeg;) det er den blå ledningen på bildet;)

 

Lykke til:)

DSC00170.jpg[/img]

 

 

Tuusen takk :)

Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for alldel hold ledninger osv vekk frå pedaler . pedalene må väre frie og fri frå en ev fare eks vist en strips eller noe detter ned og blir i veien eg veit om folk som har kolidert på den måten.

det er ofte en gummy pakning som er runt ledninger som er allrede det noen ganger kan man smöre ledningen og skvise den med de andre ledningane eller på lit störe pakninger lage et nytt hull i gumien og tre ledningen inn. husk vist du aksl bore . bruk en sån karosery plug ellers vill vibrasjoner gnage på ledningen som i verste fall årsake til bil bran og brukk nokk strips. gjärnen bruk bjelken som er under dashjen som de andre org ledningane er stripset til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår