IronHorse Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Hei Jeg skal fjerne litt rust på ett bremse rør, som pappa fikk feil på eu. Hva papir pleier dere å pusse med? og hva sprayer dere på etterpå? Mvh Anders;) Siter 91 Mercedes Benz 300td 74 Plymouth Duster X 92 240 Gl (tic) X 86 240 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Vi skifter bremserør, Pusse vekk deler av ett tynnt rør som skal holde mange hundre bars trykk er ikke det lureste. Er ett bemserør rusta skal det skiftes Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 jeg ble råda på eu til å pusse dersom rustet bare var omtrent slik det kan tas av med å gni fingeren på det. Alt annet er galskap. Du vil få lekkasje før eller senere.. I så fal puss med 120 og lakk over med vanlig spraylakk eller understellsbehandling. Jeg har lurt EU i mange år på en av bilene jeg har hatt. Det har vært lekkasje i bensinsystemet, og rust i lutingen til bensintanken, og rust på manga mange bremserør. Jeg har sausa på med understellsbehandling på disse stedene slik at det ser rimelig ut som det er fullt av nytt gush på der, og da pirker de ikke borti for å sjekke om det er tull... Men whatever, det er iallefall ikke smart. Jeg brukte 4 dager i garasjen for å rette disse feila før jeg solgte bilen. Da skifta jeg 4 bremserør - dvs. alle de lange. Tok ned bensintanken og lodda i nye rørstubber ++. Alt det stresset for at jeg ikke tok reperasjonen der og da når jeg burde... :) Du får kjøpt hos forhandler ferdig benna rør med nipler påsatt. Så det er ikke den store saken å få skifta røra, litt putlete, kan lønne seg med løftebukk. DA bruker du 3 timer i stedet for 2 dager om du er uheldig. Men det er da ikke heller dyrt å gjøre dette på et verksted. Som jeg pleier å si. Jobb 3-4 timer ekstra en uke å sett bilen på verksted :). Bedre å være på jobb enn å ligge under bilen i 3 dager! Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IronHorse Skrevet November 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 technobreath skrev: jeg ble råda på eu til å pusse dersom rustet bare var omtrent slik det kan tas av med å gni fingeren på det. Alt annet er galskap. Du vil få lekkasje før eller senere.. I så fal puss med 120 og lakk over med vanlig spraylakk eller understellsbehandling. Jeg har lurt EU i mange år på en av bilene jeg har hatt. Det har vært lekkasje i bensinsystemet, og rust i lutingen til bensintanken, og rust på manga mange bremserør. Jeg har sausa på med understellsbehandling på disse stedene slik at det ser rimelig ut som det er fullt av nytt gush på der, og da pirker de ikke borti for å sjekke om det er tull... Men whatever, det er iallefall ikke smart. Jeg brukte 4 dager i garasjen for å rette disse feila før jeg solgte bilen. Da skifta jeg 4 bremserør - dvs. alle de lange. Tok ned bensintanken og lodda i nye rørstubber ++. Alt det stresset for at jeg ikke tok reperasjonen der og da når jeg burde... :) Du får kjøpt hos forhandler ferdig benna rør med nipler påsatt. Så det er ikke den store saken å få skifta røra, litt putlete, kan lønne seg med løftebukk. DA bruker du 3 timer i stedet for 2 dager om du er uheldig. Men det er da ikke heller dyrt å gjøre dette på et verksted. Som jeg pleier å si. Jobb 3-4 timer ekstra en uke å sett bilen på verksted :). Bedre å være på jobb enn å ligge under bilen i 3 dager! hehe:p ja er sant det;) da blir det skifting av bremse rør;) Takk for svar;) Siter 91 Mercedes Benz 300td 74 Plymouth Duster X 92 240 Gl (tic) X 86 240 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Hvor strenge er de på rust på røra i EU kontrollen egentlig? Jeg holder på med mangel på det nå, mangel foran og bak, bak var pil råtten og bytta masse men foran er det knapt antydning til rust??? Må jeg bytte foran og? Virker for meg som de har vært kjappe og skrevi foran også. Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 dersom du føler deg sikker på at røret foran holder, så puss av rustet som er og mal over med ett eller annet. Han som pleier å sjekke min bil er meget nøye, men også meget fornuftig - ikke over ivrig. Varierer jo litt. Første gang jeg hadde bilen på EU kontroll for snart 10 år sia, så fikk jeg feil på bremseslange foran - nesten sprukket - 2er feil. Da jeg kom på etterkontroll så spurte han meg: har du fiksa det? Ja svarte jeg selvfølgelig, for det hadde jeg jo. Så sa han, skriv ned km standen så skal jeg gå inn å skrive ut godkjenninga. Han fikk km standen og kom ut med papiret godkjent uten noen feil. Han så aldri på bilen engang! Så varierende kvalitet på kontrollørene der ute ja. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Det blir/skal pirkes på om det er lakkert over, for man skjønner jo at det er noe man "skjuler" når du ser det er lakkert på en plass.. Er det antydning til rust, er det anmerkning. Sikkerhet, veldig nøye! Er det sprekkdannelser i slanger, anmerkning. Dette er et veldig nøye punkt vil jeg si, da det går på DERES sikkerhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Enkelt og greit, du fjerner ikke rust på bremserør, du BYTTER rørene!! så enkelt er d bare Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 volvo 740 skrev: Enkelt og greit, du fjerner ikke rust på bremserør, du BYTTER rørene!! så enkelt er d bare Jeg har ikke no problem med og forstå det og det er dette jeg har holdt på med men som det heter i veiledningen for PKK så er ; Bremserør svekket pga. rustangrep = 2. Det jeg lurer på om antydning til rust går under denne kategorien? Skal røra være 100% rustfrie? Hvis så må jeg jo sannsynligvis skifte alt. Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Der kommer erfaringen inn... :D En Gammel bil kan ikke se ut som en ny under, men bremserør er viktig på en bil uansett alder... Bytt de rørene som PKK lappen siser du skal bytte...:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 absolutt ville jeg også bytte. Men når spørsmålet var hvor nøye de er så deler jeg erfaring. Kontrolløren "min" RÅDA meg til å pusse vekk rustet og male over det. Ikke fordi han skulle "jukse" det igjennom, men fordi han mente at det var godt nok dersom jeg fikk vekk alt rustet uten at røret var skada - hvis det bare var litt på overflaten som nesten kan "vaskes" av. Må ikke misforstå meg, jeg råder også absolutt til å bytte røra! Bremsene er ekstremt viktig. De aller fleste av oss sliter uten bremser :D Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 technobreath skrev: Kontrolløren "min" RÅDA meg til å pusse vekk rustet og male over det. Ikke fordi han skulle "jukse" det igjennom, men fordi han mente at det var godt nok dersom jeg fikk vekk alt rustet uten at røret var skada - hvis det bare var litt på overflaten som nesten kan "vaskes" av. Er det rust på røra er dem skadet og må byttes. "Reparasjon" i form av pussing og maling vil ikke bli godkjent. Den delen som er rustskadet må byttes ut. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenDalen Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 nei viss det bare er litt overflaterust pusser du bort ALT rusta med stålbørste og sprøyter tjukke tectyl over det er ikke vits å bytte allt av rør for det er anntydning til rust, da kan dere samtlige som er her begynne å bytte rør Siter 1971 Ford Taunus 1600 1977 Ford Capri 1600 1964 Ford Zephyr 2,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Man skal ikke få mangel på bremserør med overflaterust Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenDalen Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 hos oss er det nå slik att der det rust skal det fikses. som regel går det fint å puse det bort med stålbørste og tectylere over etterpå med tjukkstoff, men det er jo klart er det gravrusta må de byttes selvfølgelig. Nå er det faktsik kommet ny regel fra biltilsynet om bremserør. Er det antydning til rust, skal de byttes uansett. ikke låv å pusse å tectylere lenger så jeg trekker tilbake uttalelsen min;) men hvorvidt dette er praktisert skal je ikke uttale meg om Siter 1971 Ford Taunus 1600 1977 Ford Capri 1600 1964 Ford Zephyr 2,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.