high octane Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Ikke hør på buskmann. Han er en større dust enn meg til og med. Det burde si sitt. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 hehe. Ja må nok høre fleres mening før jeg bestemmer meg. hvor finner jeg audi og vag gutta. Noen spesiell grunn til at jeg ikke burde høre på buskmann? har prøvd på audi forumet, men fikk ingen svar. Heisann, faren min har en identisk en. Vi kjøpte den da den hadde ca 90 000 på telleren. Den har nå 215 000 og har vært 8 ganger Ålesund-Bosnia. Dette er da 300mil hver vei. Motoren er skuddsikker maskin som ikke har dryppet en dråpe olje. Da snakker jeg om 1.8T maskina. Dette kommer selvsagt også an på forrige sjåfør. Større feil jeg kommer på er låsemekanismen på førersiden, abs og spesielt forstilling. Ellers er det tut og kjør.:) Lykke til på søken! Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Ikke hør på buskmann.Han er en større dust enn meg til og med. Det burde si sitt. hahahah herlig kommentar:D dagens! Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Styr under bruktimport iallefall. Eg har vore på eit verksted og sett ein Audi A6 med v6 motor og 2 turboar. Begge turboane var havarerte og nokre ledningar som måtte bli bytta ut pga at dei ikkje tålte varmen heilt inntil motoren. Den bilen var bruktimportert frå Tyskland. Motoren fekk også ein overhaling. Reprasjonen trur eg kosta 60 000 kr. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Kjører selv en A6, 98 mod, 1,9 tdi med manuell kasse og er knallfornøyd med bilen. God komfort og med et forbruk på rundt 0,7 l/mila på bykjøring. Eneste negative med A6 vil jeg si er forstillingen. Med stag som blir slitt relativt hyppig. Stagene hver for seg er ikke veldig kostbar, så om man kan skru litt bil er det ingen problem å bytte disse delene selv. Dersom du er ute etter A6 av typen mellom 98-04 ville jeg holdt meg til 1,8T eller 1,9tdi motorene med manuell kasse. Da 2,5tdi motoren er noe plaget med kammene i toppen. Automatkassen har også vært av varierende kvalitet. Er du ute etter en A6 med 2,5tdi og automat ville jeg vært veldig nøye med å finne en bil hvor serviceheftet er fulgt til punkt og prikke. Gjerne også med dokumentasjon på bytte av olje og filter på automatkassen. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet November 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Kjører selv en A6, 98 mod, 1,9 tdi med manuell kasse og er knallfornøyd med bilen. God komfort og med et forbruk på rundt 0,7 l/mila på bykjøring. Eneste negative med A6 vil jeg si er forstillingen. Med stag som blir slitt relativt hyppig. Stagene hver for seg er ikke veldig kostbar, så om man kan skru litt bil er det ingen problem å bytte disse delene selv. Dersom du er ute etter A6 av typen mellom 98-04 ville jeg holdt meg til 1,8T eller 1,9tdi motorene med manuell kasse. Da 2,5tdi motoren er noe plaget med kammene i toppen. Automatkassen har også vært av varierende kvalitet. Er du ute etter en A6 med 2,5tdi og automat ville jeg vært veldig nøye med å finne en bil hvor serviceheftet er fulgt til punkt og prikke. Gjerne også med dokumentasjon på bytte av olje og filter på automatkassen. Takk for svar! Er ikke så veldig bilkyndig, men en kompis som er bilmekaniker og han hjelper meg mer en gjerne. Høres ut som de staga går ofte. Hvor ofte er det snakk om?en gang i året eller hver andre måned? Er ute etter A6 98 modell 1,8T med manuell girkasse. det er det lommeboka tillater for øyeblikket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Takk for svar! Er ikke så veldig bilkyndig, men en kompis som er bilmekaniker og han hjelper meg mer en gjerne. Høres ut som de staga går ofte. Hvor ofte er det snakk om?en gang i året eller hver andre måned? Er ute etter A6 98 modell 1,8T med manuell girkasse. det er det lommeboka tillater for øyeblikket. Dersom du bytter alt av stag i forstillingen samtidig vil du nok uten problemer kunne kjøre min 2-3 år før du ville måtte begynne å bytte deler igjen, men iom at man skjelden bytter deler som er i orden vil man underveis måtte bytte ulike stag, noe som fører til at man fra tid og annen er nødt til å bytte ut slitte deler. A6`en har relativt mange stag i forstillingen så intervallen for rep av forstilling er da noe høyere enn f.eks en gammel Corolla. Er man int i en A6, ville jeg ikke latt denne problemstillingen være et hinder for kjøp av en A6. Som bilmekaniker vil jeg bare si at det finnes biler som er langt værre å eie enn en A6 for å si det slik. Lykke til med kjøp av bil. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Styr under bruktimport iallefall. Eg har vore på eit verksted og sett ein Audi A6 med v6 motor og 2 turboar. Begge turboane var havarerte og nokre ledningar som måtte bli bytta ut pga at dei ikkje tålte varmen heilt inntil motoren. Den bilen var bruktimportert frå Tyskland. Motoren fekk også ein overhaling. Reprasjonen trur eg kosta 60 000 kr. Nå snakker du om 2.7 Biturbo og jeg tror det neppe er det han kommer til å kjøpe uansett ;) Men ja slike reperasjoner koster penger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Dersom du bytter alt av stag i forstillingen samtidig vil du nok uten problemer kunne kjøre min 2-3 år før du ville måtte begynne å bytte deler igjen, men iom at man skjelden bytter deler som er i orden vil man underveis måtte bytte ulike stag, noe som fører til at man fra tid og annen er nødt til å bytte ut slitte deler. A6`en har relativt mange stag i forstillingen så intervallen for rep av forstilling er da noe høyere enn f.eks en gammel Corolla. Er man int i en A6, ville jeg ikke latt denne problemstillingen være et hinder for kjøp av en A6. Som bilmekaniker vil jeg bare si at det finnes biler som er langt værre å eie enn en A6 for å si det slik. Lykke til med kjøp av bil. ok. tror nok at jeg vil eie en A6. Måtte derfor bare spørre hvor ofte dette skjedde. 2-3år går greit. Som folk her på forumet la ut om bilen trodde jeg nesten at det var snakk om hver andre måned eller no. Som buskmann sa om katalysatoren at den må byttes før hver eu-kontroll. stemmer det?er det dyrt på bytte den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Nå snakker du om 2.7 Biturbo og jeg tror det neppe er det han kommer til å kjøpe uansett ;)Men ja slike reperasjoner koster penger! det er snakk om 1,8T. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Som buskmann sa om katalysatoren at den må byttes før hver eu-kontroll. stemmer det?er det dyrt på bytte den? TULL! Bare overse alt han skrev. Tull og svada alt sammen. Som Four Rings skriver, har du lyst på A6 så kjøp en :) Det finnes langt verre biler enn a6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 TULL!Bare overse alt han skrev. Tull og svada alt sammen. Som Four Rings skriver, har du lyst på A6 så kjøp en :) Det finnes langt verre biler enn a6. Ok. Da går jeg for den:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Som buskmann sa om katalysatoren at den må byttes før hver eu-kontroll. stemmer det?er det dyrt på bytte den? Sludder og pølsevev.. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rebell Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Ser mer ut som at buskmann har lyst på en A6, men har ikke råd :) Låner tråden din litt Gooner87, siden jeg vurderer en slik bil selv, bare med 2.4 og automat, 98-99 mod. Håper det går fint :) Har lest en del om dårlige automatkasser på disse bilene, mye ras etc. Er det rett og slett veldig dårlig kvalitet på de, eller skyldes aller fleste ras pga. slurv med vedlikehold? Er det "styr unna"-kasser, eller er det veldig gode kasser? Noen innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Såvidt jeg vet, er det vel egentlig ingen som anbefaler en A6 med 2,4 bensin før 2001, da den nye motoren kom. Da den gamle motoren bruker MYE bensin, og ihverfall i kombinasjon med automat, som er eneste opsjon... Såvidt jeg vet. Regn med ihvertfall 1,3 liter per mil på pen bykjøring. Men ellers så er det vel ikke så ekstremt mye feil med dem. Men forstillingen er visstnok ikke den sterkeste typen, dørlåser er vel også litt underlige. Mer vet ikke jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.