Gå til innhold

Forsikrings trøbbel.

Ranger emnet


AnorthoX

Anbefalte innlegg

Heisann.. For en stund tilbake kjøpte jeg meg en bil av en bruktbil forhandler, da han tok ut skiltene på denne så satt han forsikring på den, jeg skulle jo ikke ha dette forsikringseskapet så jeg bytta, gikk 9 dager før forsikringseskapet fikk beskjed om dette, og når vi prata med IF som bruktbilforhandleren satt som forskring så var dette greit for det gikk under angrefristen.

Så fikk jeg en regning på 12 000 for terimnen og totalsummen var på litt over 30 000kr!! Når jeg ringte til de igjen så var dette heller ikke noe problem, var bare og se bortifra denne fakturaen da dette skulle være en "glipp".

Så får jeg purring, ringte igjen og dette skulle også være en "glipp" fra de sin side..

Så for noen dager siden fikk jeg innkasso kravet, jeg ringer og da får jeg beskjeden om at de skal undersøke så ringe meg opp igjen.

Prata med de istad og da måtte jeg betale 1600kr ca for tiden jeg var "kunde" hos de. Jeg blir en god smule forbanna på telefonen og begynner og si at jeg må ha ting skriftelig av de, spør om ikke de holder logg over innkommende telefonsamtaler og diverse. Fordi jeg vil gå til forbruker rådet. Nå just fikk jeg en SMS av de, der det står at jeg skal betale 890,- til kontonr, og et kidnr.

Mitt store sprøsmål med alt dette er igrunn, angrefristen, gjelder den med forsikringer, og er det 14dager? om så, burde ikke dette bare forsvinne?

 

Takk for eventuelle svar :)

 

 

:ratatatat IF

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover dette kan det nevnes at if ikke er helt stabile...

 

Hadde ett uhell selv i våres som jeg måtte ta på forsikringen.

 

kort fortalt så hadde jeg 75% på 7 året. når jeg tok skaden på forsikringen så fikk jeg skriv på at jeg bare ville miste de 7årene, men fortsatt ha 75% etter at skaden var ordna. 5 mnd etter at saken var oppgjort fikk jeg brev om at de hadde gjort en feil og måtte sette bonusen ned til 60%.

 

Ringte de og henviste til skriftlig brev men dette hjalp ikke. har nå byttet til storebrand og har tjent ca 6000 i året på dette.

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

føler at IF satser litt lite på kundeservice. Den infomasjonen jeg sitter på med fra innsiden sier at alle "forsikringsrådgiverne" lever mer eller mindre på bare provisjon.

 

Godt eksempel er:

 

jeg hadde moped og bilforsikring(kasko) hos dem. EN dag ringte en tispe fra IF og spurte om jeg kunne kjøpe en tilligsforsikring for å få en pakkerabatt. Jeg takket ja og sa at jeg ønsket det DERSOM det var lønnsomt for meg. Da henne hadde snudd og vridd på tallene kom ho fram til at jeg skulle spare 600kr i året på det, så jeg takket ja. Et Par dager senere får jeg papirer i posten og jeg ser at totalsummen per år er ikke lengre: 145000,- men 19700,-

 

 

Da jeg ringte opp fikk jeg beskjed om at den tillegsforsikringen jeg da hadde kjøpt ikke gjaldt for å få den totalrabatten, så da ba jeg han bare om å slette den. De ville da ha betalt for dette, men fortalte da om mine bekjentskap hos IF og hva som var problemstillingen og vips så ble regningen slettet og en BITELITEN rabatt slengt på.

 

Uansett, nå har jeg flyttet til gjensidige. If surret med mine innbetalinger og var utrolig upersonlige og kalde i første forsikringsoppgjør hvor jeg var ikke hadde skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En reduksjon på 125300,- er da ikke å forakte:)

 

Haha... Skulle akkurat til å kommentere, men vil vel tro han mente 14.500 =P

 

men et lite tips; ikke ta noe over telefon. Sørg for å få ALT skriftlig. Hjelper veldig mye i ettertid, hvis problemer oppstår

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. For en stund tilbake kjøpte jeg meg en bil av en bruktbil forhandler, da han tok ut skiltene på denne så satt han forsikring på den, jeg skulle jo ikke ha dette forsikringseskapet så jeg bytta, gikk 9 dager før forsikringseskapet fikk beskjed om dette, og når vi prata med IF som bruktbilforhandleren satt som forskring så var dette greit for det gikk under angrefristen.

Så fikk jeg en regning på 12 000 for terimnen og totalsummen var på litt over 30 000kr!! Når jeg ringte til de igjen så var dette heller ikke noe problem, var bare og se bortifra denne fakturaen da dette skulle være en "glipp".

Så får jeg purring, ringte igjen og dette skulle også være en "glipp" fra de sin side..

Så for noen dager siden fikk jeg innkasso kravet, jeg ringer og da får jeg beskjeden om at de skal undersøke så ringe meg opp igjen.

Prata med de istad og da måtte jeg betale 1600kr ca for tiden jeg var "kunde" hos de. Jeg blir en god smule forbanna på telefonen og begynner og si at jeg må ha ting skriftelig av de, spør om ikke de holder logg over innkommende telefonsamtaler og diverse. Fordi jeg vil gå til forbruker rådet. Nå just fikk jeg en SMS av de, der det står at jeg skal betale 890,- til kontonr, og et kidnr.

Mitt store sprøsmål med alt dette er igrunn, angrefristen, gjelder den med forsikringer, og er det 14dager? om så, burde ikke dette bare forsvinne?

 

Takk for eventuelle svar :)

 

 

:ratatatat IF

 

 

Har hatt akkurat samme problem med IF.

De har(hatt?) noen rovdyr innad i den driften som er ute etter lettjente penger. Var oppslag om dette i en stor avis.

For å få igjen mine penger måtte jeg dokumentere at jeg har pratet med de, for de kunne ikke finne noe i loggen sin. Har skaffet meg utskrift av anropslogg gjennom Telenor. De måtte også ha kopi av salgsmelding om at jeg hadde solgt bilen. Gikk 3mnd før de kansellerte forsikringa mi, bilen hadde blitt omreg. men de nektet.

 

IF? Satan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Var kunde hos IF i noen få måneder og d var problemer heile tiden. Jeg sa derfor opp alt av forsikringer hos de og flyttet mitt kundeforhold til et annet selskap.*Men selv etter avsluttet kundeforhold med IF forsatte regninger å komme. Jeg tok kontakt med de og fikk beskjed om at d var en glipp fra de.. Dette forsatte en stund og fikk tilogmed inkassovarsel fra de!IF kan BRENNE spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår