Gå til innhold

Mistet lappen pga lånte bilen til en kamerat???(Haster)

Ranger emnet


loni89

Anbefalte innlegg

Ja det er uretferdig. Men sånn er det med det idiotiske rets systemet vi har her i landet. Mye og mange lover og regler jeg ville forandret på hvis jeg kunne bestemme men sålenge de idiotene som styrer landet får fortsette å sitte der kan vi desverre ikke gjøre annet enn å sitte her som nikkedokker. Annbefaler deg å høre med Juristen her inne for han har garantert bedre og mere riktige svar på denne problemstillingen enn jeg har.

 

Takk, sendte han en melding men har ikke fått noe svar ennå. Jeg syntes det det norske rets systemet er helt idotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Hvem som vaser om 2-2,5 år utsettelse her da?

 

La meg først si; LOL !

 

0,4 er like over grensa, dvs et lite halvår maks ! Og noen kroner i bot. Fengsel? NEI! Grensa for fengsel tilsvarer fylla og uaktsom kjøring med skjerpende omstendigheter.

 

Har flere venner som har kjørt i fylla, og tro meg, du må godt over 1 i promille for å få fengsel og 2 år..

 

Du som eier av bil, må, hvis du er absolutt uheldig, regne med et beslag, da du visste fører var påvirket, og bilen er registrert på deg som eier. Altså, du er ansvarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

(...)også på vei hjem ringte en tulling til politiet og sa at vi hadde vært nær autovernet, noe vi ikka hadde gjort da, også ble vi stoppet av to politibiler...

(...)Det jeg også lurte på om hva slags straff jeg kan få?? det er 10 måneder jeg fikk lappen.

 

 

Vedkommende som ringte gjorde det helt sikkert ikke uten grunn.

Straffen din får du i retten. du er i prøvetid, dermed blir straffen noe strengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg slapp unna, fikk bare bot på 7000 kr og betinget fengsel på 14 dager, fordi retten mente at de ikke hadde nok bevis til å dømme meg til det politiet ville dømme meg, hva slags bevis rette trengte veit ikke jeg, jeg sa meg skyldig på nesten alt, mens kameraten min mistet lappen i 2 år og fikk bot på 30000 kr,og betinget fengsel på 18 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En hver som setter seg bak rattet etter å ha drukket kvalifiserer seg til betegnelsen IDIOT !!!!!!

Bør IDIOTER få kjøre bil? Vi bør få opp straffene for fyllekjøring. Inndragning av bil uansett hvem som eier den. Er man så dum å låner bort bilen ja da får man ta det som kommer. Bildrap i fylla. 21 år i fengsel. Det er vel eneste måten folk lærer på. Hardt og brutalt. Et par tre slike dommer så ville det vel ikke bli så mye fyllekjøring. Ta straffen dere og vær glad for at jeg ikke er justisminister.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver som setter seg bak rattet etter å ha drukket kvalifiserer seg til betegnelsen IDIOT !!!!!!

Bør IDIOTER få kjøre bil? Vi bør få opp straffene for fyllekjøring. Inndragning av bil uansett hvem som eier den. Er man så dum å låner bort bilen ja da får man ta det som kommer. Bildrap i fylla. 21 år i fengsel. Det er vel eneste måten folk lærer på. Hardt og brutalt. Et par tre slike dommer så ville det vel ikke bli så mye fyllekjøring. Ta straffen dere og vær glad for at jeg ikke er justisminister.

 

Amen, helt enig!

 

Det hjelper ikke at grensa er høyere i andre land - du vet før du kjører at grensa er 0,2 i Norge. Er du så tjukk i huet at du setter deg bak rattet allikevel fortjener du all den straff du kan få.

 

Null sympati fra denne kanten. Flytt til et land med høyere promillegrense om du har lyst til å drekke og kjøre igjen, så går det ihvertfall ikke ut over meg og mine når du kræsjer.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig i det Bare B sier her, har du drukket, så har du drukket. Promille skal slåes hardt ned på, beslaglegging av bil like lenge som førekort hadde vært fint, etter denne tiden. Eks 6mnd så har du 1 mnd på å hente ut bilen, ellers kan politiet selge den til høystbydende, og ta pengene selv.

Dette + at den som kjørte og de som satt på skal få bøter som svir skikkelig... Fyllekjøring er noe herk, og det finnes ikke NOE sympati her i gården...

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som dreper seg selv og andre i trafikken med fyllekjøring er de som faktisk kjører i fylla. De har jo allerede bestemt seg for å bryte loven uansett hvor grensen går. Ingen kan si at man er "full" med 0,4 i promille! Og kjøreevnen er ikke merkbart redusert! Det er større variasjon på kjøreevnen/ferdighetene til bilister flest enn på kjøreevnen til en enkelt person ved 0,0 og 0,4 i promille.

 

Å tro at det å redusere promillegrensen reduserer fyllekjøring (i ordets rette forstand) er det samme som å tro at å redusere fartsgrensene vil ha innvirking på de som råkjører i 160 km/t. Ren idioti. Disse individene har allerede bestemt seg for å bryte loven uansett hvor grensen går.

 

Skal vi virkelig følge lover blindt her i samfunnet ... uansett hvor urimelig en lov måtte være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver som setter seg bak rattet etter å ha drukket kvalifiserer seg til betegnelsen IDIOT !!!!!!

Bør IDIOTER få kjøre bil? Vi bør få opp straffene for fyllekjøring. Inndragning av bil uansett hvem som eier den. Er man så dum å låner bort bilen ja da får man ta det som kommer. Bildrap i fylla. 21 år i fengsel. Det er vel eneste måten folk lærer på. Hardt og brutalt. Et par tre slike dommer så ville det vel ikke bli så mye fyllekjøring. Ta straffen dere og vær glad for at jeg ikke er justisminister.

 

24timer uten søvn og bilkjøring "tilsvarer" 1 i promille. Det er ikke ulovlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår