Gå til innhold

E36 316 som førstebil

Ranger emnet


Selleri

Anbefalte innlegg

Heisann, er ny her på forumet, lurer på å kjøpe en E36 316 -94 mod. Det er jo ingen morsom bil, så jeg lurte på hva som kan gjøres for å få ut mer effekt av den. Vil ikke bytte motor. Grunnen til at jeg kjøper akkuat denne, er prisen for en såpass strøken bil.

 

Spec:

 

18" M3 felger på 1 år gamle dekk.

 

Gått 200,000

 

Alle servicer fulgt

 

Inger merker i bilen

 

Nylig tatt en storservice på den

 

Stått i garasje

 

Pris: 35.000

 

Tror dette er et godt kjøp. Er turbo mulig i disse bilene. Skal ha mest mulig krefter til minstmulig penger med minst mulig lyd.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig en dårlig formulering fra meg ser det ut som. Poenget er at jeg ikke skal ha 12" effektanlegg og biltema powerfilter, for å få 2,5 hk mer, og et støynivå på 300dB. Chip er bra saker, hvor mye hk kan man få ut av dette? Det er nok med rundt 120 hk, men orginal 316 er ikke så veldig festlig. Hvor mye koster det med en OK turbo, og hvor mye får jeg ut av motoren da?

 

Ja, bilen ser grei ut den, henter torsdag eller neste uke vil jeg tro. Bilder will follow når bilen er polert av den lokale viskelærpoleringsmannen.

 

Kan vel reklamere for denne mannen da. Tror han kaller firmaet Knut Bye Bilpleie. Han er den mest pedantiske mannen i historien,han bruker ca 8 timer på å polere en bil, og han bruker en spesiell dyprensingsfille, på 2x1 CM, som han gnir over hele bilen 3 ganger! Resultatet er enestående. Han er Norges største kunde av Swisswax, og Swisswaxs topppoleringsmiddel koster 16.000 kr pr liter. Han tar 3.000 for en komplett polering tror jeg. Dette er et rått resultat! Anbefales, holder til i Søgne. Kommer også før og etter bilder hvis og når bilen er i hus.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, er ny her på forumet, lurer på å kjøpe en E36 316 -94 mod. Det er jo ingen morsom bil, så jeg lurte på hva som kan gjøres for å få ut mer effekt av den. Vil ikke bytte motor. Grunnen til at jeg kjøper akkuat denne, er prisen for en såpass strøken bil.

 

Spec:

 

18" M3 felger på 1 år gamle dekk.

 

Gått 200,000

 

Alle servicer fulgt

 

Inger merker i bilen

 

Nylig tatt en storservice på den

 

Stått i garasje

 

Pris: 35.000

 

Tror dette er et godt kjøp. Er turbo mulig i disse bilene. Skal ha mest mulig krefter til minstmulig penger med minst mulig lyd.

 

På en helt vanlig motor så det her må man regne me 1hk - 1000,- sånn generelt..

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem hele bilen. Jeg har hatt både E30 316i og 318i. Disse går BEDRE enn enn en E36 316i, og det er så det knapt rører seg. Men absolutt fin bil å lære seg å håndtere RWD. Sladdene kommer fort, selv med 100hk!

 

Om du kjøper en 94 modell vil du ialleflal få en pålitelig motor (M43 eller M44, litt ettersom).

 

Se helt bort fra turbo! Ta mitt ord på det. Det koster enormt å få til å fungere. MINST 30-40k i deler. Alt annet vil bli ustabilt. Og dette forutser at du kan å passe på bilen, du må alltid følge med på en turbomotor i en helt annen grad enn en sugemotor. Og feilsøking, du har dobbelt så mange mulige feilkilder om det skjer noe. Da skal man vite hva man driver med, eller blir det noen _enorme_ verkstedutgifter.

 

Nei, spar til en større modell. Å evt sette inn en større E36 M3 motor i en vanlig E36 316i vil være problemfritt og billigere enn noen turbo på en 316i motor. Bombesikkert.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får droppe det da :S Hvordan er det å få 316i ombygget til 318is for eksempel? Godkjenninger osv? Om det er mye arbeid, blir den bare orginal.

 

Om du har neddi en 318iS motor så sier du ikke noe om det. Sjekker ikke motorkode på EØS(EU) kontroll. Vis du blir stoppa av BT sine stikkontroller så vet jeg ikke hva dem sjekker. Evt. vis du kjører av veien pga fart så KAN dem sjekke motorkoda.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår