AndersTM Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Jeg har lurt på å bytte til 531-topp på min b230f. For å få litt mer krefter ut av den..:) Kan jeg bare skru av eksos og innsugsmanifoil, og koble fra kjølinga, skru av toppen, skru på 531 med nye pakninger og regreim, fjerne luft fra kjølevannet, tut og kjør?:D eller er det noe mer jeg må huske på? Har det egentli noe for seg? Mvh. Anders:) Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 er vell så enkelt det ja :) husk å koble fra ledninger til sensorer også.. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Du må bytte sensorer. 531 er fra en ET-motor, og den har andre sensorer enn f-motorene. Tapp for guds skyld av vannet før du løsner boltene, hvis ikke får du vann i alt som er :P 531 toppen du har liggende (!?) er plana? Hvis den er det så er det greit nok, hvis den ikke er det så kan du ta av en god del. 2mm burde vel gå bra? Og i tillegg sette i en frisk kam, som er egna for f-motorer. vx/vx3 innbiller jeg meg at de fleste bruker på "trimming" av f-motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Ok.. Bytte sensor fra 530 over til 531? Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Ja hvis 531 toppen er ifra en B230ET motor. Kan jo være ifra en B230FB/FX, da skal de være like. K eller H kam er også helt kurrant på en sånn motor. Grenrør, eksos og sports luftfilter er heller ikke å forakte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Du merker lite eller ingen forskjell på å bytte ut 530 toppen med en orginal 531 topp.. For å få effekt må det planing, porting, kvassere kam, eksos osv til.. Da er du oppe i noen flere hk.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 sies det skal gi 7 sugehk med 531 topp kontra 530. er vell bare tempsensor i toppen? trengs vell ikke og bytte den da den passer om? Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Temp-sensor til sprut og til instrument.. Er ikke samme på ET som på Fdiv nei :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.