Gå til innhold

bytte termostat prosjektet NEEEI!!

Ranger emnet


abrunstad

Anbefalte innlegg

Om du får ut den knekte skrua så er det jo intet problem mer. Trenger da heller ikke å gjenge opp på nytt. Eller knakk den helt inntil godset i pumpa? I såfall er det ikke lett å borre ut dette, bolten er mye hardere enn godset rundt. Kanskje det går med en gristapp?

I verste fall er det bare til å kjøpe ny vannpumpe, koster ikke mange kronene.

 

Sjekket i postkassen? Hva mener du med det? ;) Skjegget?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at godset var ubehagelig mykt ganske fort.. :(

 

Så, borret kjørte seg ut mot siden. ser ikke så lyst ut dessverre. Vurderer å kjøre inn en bolt som jeg ankrer fast med noe kjemisk metallguffe eller liknende.

 

Hvis jeg skal kjøpe ny vannpumpe, noen formening om hva dette koster?

 

vil en gjengetapp klare å lage gjenger i det nyborrede hullet?

- for nå er det jo steinhardt på den ene siden der den gamle bolten fremdeles sitter, og pusemykt der hvor godset i vannpumpa er.

 

ÆSJ!

Toyota Yaris Verso, 1.3 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøre inn en bolt som jeg ankrer fast med noe kjemisk metallguffe eller liknende.

 

Tror ikke det holder i lengden.

 

Hvis jeg skal kjøpe ny vannpumpe, noen formening om hva dette koster?

 

Koster 765 på mekonomen og 299 på Biltema. Den fra Biltema gjør jobben den også ;)

 

vil en gjengetapp klare å lage gjenger i det nyborrede hullet?

- for nå er det jo steinhardt på den ene siden der den gamle bolten fremdeles sitter, og pusemykt der hvor godset i vannpumpa er.

 

Vil tro gjengetappen vil grave seg ut i det myke metallet. I stedet for gjenger blir det bare rot. Kjøp ny pumpe først som sist!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår