Gå til innhold

Innkjøp av Audi 90, 2.0 E

Ranger emnet


cigaro

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Audi 90 2.0 E. Bilen er en 91 mod, og er så og si strøken!!:)

 

Har tenkt å fått piffet opp bilen litt, så den får et litt tøffere "stuk", men har ikke akkurat lommeboken full av lapper..

Sliter også med å finne deler til bilen på nettet, men det er vel fordi jeg ikke helt vet hvor, og hva jeg skal lete etter.

Har lyst på ny bakpotte, helst 3" utblås, så jeg får fram den gromme 5-er lyden, og bilen ser litt bedre ut bak.

Ellers har jeg tenkt på å sote baklyktene, men er litt uklar på hvilken lakk som anbefales, og hvor mye jeg kan sote.. Skal inn på EU i mars, så baklyktene kan værtfall ikke være helt svarte..

Hadde også håpe på å finne litt "lett" styling, og få piffet opp bilen litt innvendig. Er mørkt kjedelig interiør fra før av.

 

Er open for forslag, og de mottar jeg med STOR TAKK!!:)

 

 

Er elendig bilde.. har ikke kommet så langt at jeg har fått tatt noen proffe bilder enda :P

front1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femsylindret 2.0E? Det er ikke 2.3E du mener?

 

2.0E er 5 sylindret 2 liter med motorkode PS. 90 ble levert med PS, KV og NG.

 

Kanskje ikke det man ser mest til men....

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0E er 5 sylindret 2 liter med motorkode PS. 90 ble levert med PS, KV og NG.

 

Kanskje ikke det man ser mest til men....

 

Er ikke produsert så mange med 2.0 nei.

Er det noen forskjell på Audi 90 2.0 og 2.3 karosserimessig, eller er det bare motoren?

 

Har tenkt å kjøpe noe lett styling, men finner bortimot ingenting til audi 90. Hvilke andre Audi biler har karosseri som ligner på 90?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontfanger, bakfanger, skjørt, sportslyddemper/effektpotte.. Hvilke forhandlere anbefaler dere?

Hva er reglene for soting av baklyktene? Det jeg har hørt er at bremslysene og ryggelysene skal ikke sotes.. stemmer dette? Eller er det en viss % med lys som skal trenge igjennom på begge lyktene bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi 80 type 89 (1986-1991) har samme karosseri som 90'en din (og 90 med 2.3E)

Supert:)

Hvordan er det med slitedeler o.l? Hjullager, bremseskiver/klosser, eksosanlegg? er det flere audimodeller som har de samme slitedelene? Har så å si ingen peiling på audi enda, ettersom det er første audien min dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår