Per-Henrik Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Hei Min audi 100 avant skal snart inn på eu igjenn. vet at co2 på bilen er litt høy. sitter det ikke en justerings skrue på luft mengde måleren som jeg kan strupe litt. så den går gjennom ?? skal ha full sjekk av ledningsnett å alt til bilen nå i vinter, vil bare at jen skal gå gjennom nå. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Jo, det sitter en justeringsskrue mellom bensinmengdefordeleren og luftspjeldet (ikke gasspjeldet). Juster mot klokka med en 3mm umbrako for å redusere CO. Husk at det skal LITE justering til for stort utslag! Husk å ta ut umbrakonøkkelen FØR motoren startes! Hei Min audi 100 avant skal snart inn på eu igjenn. vet at co2 på bilen er litt høy. sitter det ikke en justerings skrue på luft mengde måleren som jeg kan strupe litt. så den går gjennom ?? skal ha full sjekk av ledningsnett å alt til bilen nå i vinter, vil bare at jen skal gå gjennom nå. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 takker så utrolig mye :-D Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 takker så utrolig mye :-D Bare hyggelig :) Hiver med et bilde for enkethetens skyld. Er skrue nr. 14 Bare et tips. Rett før kontrollen kan du passe på å ha lite bensin på tanken (5-10 liter) og fylle på noen liter med rødsprit. Da vil du få fine måleverdier på avgassen, også uten katalysator ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Her har vi han som har vært ute en vinterdag før hører jeg;) Hehe Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 GENIALT! :D Min skulle eu godkjennes i oktober, men bra at jeg ventet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 ta ur luft filtere også kan hjelpe :-D kommer an på hvor tett det er :-p ps. Bare jeg som ikke får opp bilde ?? :-/ Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 fikk opp bilde jeg.til slutt :-P Men er ikke helt sikker på om jeg har funnet riktig skru. er ikke helt bombe sikker på hvor den sitter. kan det være den her ?? http://s57.photobucket.com/albums/g229/per-henrik/?action=view¤t=Bilde0009.jpg Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 fikk opp bilde jeg.til slutt :-P Men er ikke helt sikker på om jeg har funnet riktig skru. er ikke helt bombe sikker på hvor den sitter. kan det være den her ?? http://s57.photobucket.com/albums/g229/per-henrik/?action=view¤t=Bilde0009.jpg Stemmer, det er den skruen på bildet ditt. 1/8 omdr er sikkert nok i ditt tilfelle (men husk at lambdaen korrigerer etterpå ;) ) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Oki doki :-D det er ikke en propp jeg skal ta ut for å komme til skruen ?? det er selve skruen ?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 i min store fortvilelse så demonterte jeg hele. bensin fordeler boksen- å titta under. å da viste det seg at den "skruen bare var en plastik propp.å det ver ikke noen skrue som vist på bilde :-S Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Oki doki :-D det er ikke en propp jeg skal ta ut for å komme til skruen ?? det er selve skruen ?? Ja, det er en propp over som må tas ut før justering (den på bildet ditt). Og det skal være en 3mm umbrakoskrue rett under proppen! Noen KE-Jet har justeringsmekanisme som på bildet under (Mercedes), men såvidt meg bekjent har 2.3E kun en plastpropp over justeringsskruen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Bare en tanke... Det er ikke bare lambdaen din som er gåen? Har du målt denne? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet November 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Ni har ikke målt den. Kan du hoste opp noen måleverdier for den også ?? så kan jeg jo gjøre det ? :-D når jeg titta under fant jeg ingen justering skrue :-S Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Til lambdaen går det tre ledninger, to hvite og en svart. Mellom den svarte og bilens karosseri skal du måle en spenning som veksler mellom ca 0,2 til 0,7 Volt. Husk at dette kun gjelder når motoren er varm! Det er en plugg på den svarte ledningen til lambdaen rett bak motoren, altså på torpedoveggen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg