Gå til innhold

Vil ikke starte

Ranger emnet


amcarduden

Anbefalte innlegg

Ja, tror de pluggene skal byttes ja. Fordelerlokk og rotor er nytt. Eneste jeg har byttet hittil, drevet mest å feilsøkt og klødd meg i hodet:uhhmmwhat?: .Prøvde an annen ubrukt plugg jeg hadde liggende av ukjent merke. Var samme reisa med den????Hmm?

Ang bensintrykket, etter hva jeg har lest er det rundt 3bar som er vanlig. Vet ikke helt på bosch spruten, men er vel omtrent samme trykk på de forskjellige innsprutene? Kan det bli så høyt som 8-9bar bare ved at vacumslangen er koblet til? Eller er det noe galt med regulator eller retur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen er det mulig. Fikk inn ngk plugger så startet bilen før jeg tok i nøkkelen omtrent:race . Kunne ikke drømme om at alle pluggene lagde faenskap på en gang....? Ja, men da får jeg se litt fremover åssen det går. Tusen takk for innspill til alle, og jeg har ikke byttet en eneste dyr duppeditt så langt,deilig!

:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen er det mulig. Fikk inn ngk plugger så startet bilen før jeg tok i nøkkelen omtrent:race . Kunne ikke drømme om at alle pluggene lagde faenskap på en gang....? Ja, men da får jeg se litt fremover åssen det går. Tusen takk for innspill til alle, og jeg har ikke byttet en eneste dyr duppeditt så langt,deilig!

:hello:

 

Det er viktig at tennings kretsen fungerer optimalt for at det skal fugere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Faen er det mulig. Fikk inn ngk plugger så startet bilen før jeg tok i nøkkelen omtrent:race . Kunne ikke drømme om at alle pluggene lagde faenskap på en gang....? Ja, men da får jeg se litt fremover åssen det går. Tusen takk for innspill til alle, og jeg har ikke byttet en eneste dyr duppeditt så langt,deilig!

:hello:

 

Så lenge var Adam i paradis...:repost: . Samme problem dukket opp igjen. Denne gangen byttet jeg lmm, men vil ikke gå uansett.Resatte alle feilkoder. Hvis den har stått en dag starter den, men.....bare hoster og skikkelig ujevn gange. Gir jeg litt gass skjer det ingenting, bare fusker enda verre og stopper.Dette pågår bare ca 5-10 sekunder. Går ikke lenge liksom.

Kan for høyt bensintrykk være en årsak? Når jeg målte trykket sist og fikk 8-9bar, målte jeg bare rett fra pumpa:hide . Må vel få tak i noen koblinger som passer mellom slange og fuelrail, og montere manometer der. Vil helst ikke kappe slangen og bruke T-stykke.

Tror kanskje jeg bør bytte alle pluggledningen også. Er silikonkabler fra biltema. Hvis de er litt dårlige kan det kanskje forklare hvorfor den startet og gikk fint med nye ngk plugger. Pluggene var forresten helt svarte av sot når feilen kom tilbake. Indikerer vel mest feilblanding(bensintrykket?),eller kan dårlig tenning/gnist lage så dårlig forbrenning at det blir sotete plugger?

Dette er litt pain in the ass altså:ratatatat .

Håper fortsatt på gode meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noe forslag???

Kommet et skritt videre. Byttet til nye pluggledninger uten at det hjalp. Så kom sønn min hjem med en kompis som er ung bilmekaniker. Jeg nevnte bensintrykket, og da viste han meg en smart måte å se hvordan strømmen til dysene oppfører seg. Vi tok ei 5w pære av "blitspæretypen"med to tråder. Rettet ut trådene og tredde de inn i kontakta til ei dyse. Kjørte starteren og da lyste det konstant i pæra...det skal det ikke. Det betyr at dysene står pip åpne hele tiden, ikke rart den blir våt da. Da blir spørsmålet litt enklere, hvor sitter releet som styrer dysene hen tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår