Gå til innhold

Tetting av hull i kanal

Ranger emnet


endless

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noen små ting fra noen som har peil på rust skader..

 

IMG_0472.JPG

 

IMG_0485.JPG

planen min er og pusse vekk all rust behandle kanalen innvening med noe.. valse ei stål plate sette på innsiden og sveise den mot ut siden.. så sparkle og bygge opp slik at den blir fin igjen..

 

skal ha et side skjørt på så utsende mesig er ikke det jeg tenker mest på..

IMG_0486.JPG

Skjermen bak der er jeg litt mer usikker hva jeg skal gjøre..

 

kappe den vekk helt og bygge en helt ny med plater og sveis?

 

høres dette ut som en plan eller finnes det en bedre mer varig måte og gjøre det på? :)

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sanblåse den der hvor rusta er. du får sånn kitt til slikk og ingenting på biltema;) så bare blæs til alt av rust er vekk. lag til en plate sprut på litt tektyl inne i kanalen;) sviespå plata sparkle her og der for å få det jevnt. så sliper du. grunde litt det hvor det har vært bart metal. så kan du kline på med tectyl ;)

golf 3 tdk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel bare 2 løsninger...

 

Kjøre skiten til huggern...beatassau4.gif

 

Eller så må det handles deler/lages deler og sveises inn...

Den bilen er dårlig nok som den er, om ikke du skal kjøre rundt men glassfiber tetta skjermer...DET er ikke trafikksikkert...:deng

 

likte ikke ditt forslag nr 1 ... når jeg har starta skal jeg fullføre arbeidet.. fikse den litt bruke den litt og selge den blir det vel.. mest sansynelig.. mulig en 18åring blir glad for den en gang :p enig at den er stygg men ikke noe som sier at man ikke kan fikse den litt..

 

ka-body-kit-styling-2.jpg

 

når det gjeller og fikse den har jeg tenkt og sveise og gjøre en go jobb slik at den kan overleve noen år til.. det er faktisk kun det på bildene som er rusta.. iallefall før jeg har sett under gulvmatter :p vi får se.. men takk for rådet..

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kapper til all rust er borte også sveiser jeg inn nytt. nå spørs det om du får i ferdig plater til så gammel ford ka, men det er det eneste jeg har erfart er en holdbar reparasjon.

 

jeg velger nok og lage plater samt sveise fint igjen både indre og ytre plater samt behandle kanalen og spakle hele siden/under del på nytt :) håper det ikke tar meg mer en 2 dager :)

 

på forhånd takk for flere råd :)

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sanblåse den der hvor rusta er. du får sånn kitt til slikk og ingenting på biltema;) så bare blæs til alt av rust er vekk. lag til en plate sprut på litt tektyl inne i kanalen;) sviespå plata sparkle her og der for å få det jevnt. så sliper du. grunde litt det hvor det har vært bart metal. så kan du kline på med tectyl ;)

 

Takk for rådet :)

 

på forhånd takk for neste råd :)

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjort noe i dag.. skal fjerne mer rust i morgen samt sandblåse inni kriker og kroker.. tatt noen bilder.. for dem som bryr seg.. :o

 

IMG_0517.JPG

 

gjenstår noe rust og en del sveising og tetting

 

IMG_0502.JPG

ble bra med litt sandblåsing men må gå bedre over samt sjære ut mer.

 

IMG_0518.JPG

den siden med minst rust inni selve skjermen. gjenstår sveis osv..

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår