hienvh87 Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Hei.. Har sett litt rundt på topicen her, men fant ikke det jeg leta etter, så beklager så må jeg opprette en ny tråd.. Jeg kjører en toyota carina. For noen uker siden ble en "gul olje" lampe tent på dashbordet mitt hver gang jeg kjører bilen, i følge hefta til carina står det at: "mortorolje for lavt", men jeg har jo bra med olje på bilent. Så jeg vet egentlig ikke hvor feilen ligger. Jeg får kjørt bilen helt vanlig, kan ikke føler eller se noen feil med bilen, bare at den lampen irriterer meg. Noen som vet hva som er feilen og hvordan jeg får rette den opp. Har tenkt å sende den inn på service så jeg får tatt en ordentlig service på den, men syns det var like greit å sjekke ut på forumet først, "mindre feil, mindre utgifter :) " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Kan jo være trykket som er for lavt, eller att oljetrykks giveren din fjusker. For Carinaen har vel ikke noen serviceinterval lampe som lyser når det er tid for oljeskift såvidt jeg vet. Tror jeg ville prøvd å byttet giveren, evt tatt en tur på verkstedet for å få målt oljetrykket også. Kjipt om det er for lavt, da har du snart motorhavari........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 dette er vel oljenivålampen, og da er det nok en annen giver som er defekt. Så lenge du har nok olje,så skal det være bra det. Hvis den røde oljetrykkslampa lyser,derimot, da har du et problem. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB300Diesel Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 sjekk at nivået ligger helt oppunder max på peilestikka da. på min mercedes begynner det å blinke til i nivålampa i svinger og lange oppoverbakker hvis det er olje til midt på peilepinnen. :) Siter '04 Mondeo STV '96 MB C220 Diesel til salgs '85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Nå måler den ikke oljenivået men trykket... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 ...og hvis oljen ligger såpass lavt at bilen suger luft i bunnpanna i svinger, da mister den vel oljetrykket? Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hienvh87 Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Takk for alle svarene fra dere, men fortsatt er jeg usikkert på hva som har skjedd :S.. For et par månder siden skiftet jeg oljen + oljefilter på bilen, og når det stod motoroljen for lavt kan jeg ikke ser for meg dette, siden jeg har målt oljen og den er nesten ved fult(ca.75%), Før dette har jeg hatt oljen min ned mot nesten 35-40% uten at den lampa har tent.. Jeg har sett litt i hefta.. Tviler litt på det er noen med trykk for den lampen som har med oljetrykk er den røde lampa(rett på meg hvis jeg tar feil).. Den røde lampen lyser ikke, kun den gule lampa.. Skal også høre med sjefen min på bensin stasjonen imorra :) P.S Bilen min er helt originalt, den lampen lyser konstant og ikke bare i svingene :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 ...og hvis oljen ligger såpass lavt at bilen suger luft i bunnpanna i svinger, da mister den vel oljetrykket? Ja. Men jeg skulle bare poengtere at det kan faktisk være at det er for lavt oljetrykk på bilen, pga f.eks sliten oljepumpe. Mest sannsynlig er det nok at feilen ligger i oljetrykk-bryteren eller instrumentpanelet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Rød lampe betyr "stopp motoren omgående". Oransje lampe betyr "sving innom et verksted når det passer". Mange biler har ikke oljenivålampe engang, så at din er defekt er ikke kritisk så lange motoren har oljetrykk. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Å, hvis modellen har en oljenivå for lavt lampe, så vær vennlig å ignorere mine to tidligere innlegg. Trodde det var oljetrykkslampen jeg... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 jea. oljetrykkslampe er rød, er lampa GUL kan du bare kjøre, men sjekk opp hva som er galt etterhvert da... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg