Gå til innhold

1,8 syncro. Motor hjelp?!?!

Ranger emnet

Board2-re

Anbefalte innlegg

Originally posted by Board2-re

Har nylig kjøpt meg en golf syncro 88mod.. Kanon bil, rett og slett artig på vinterveia. Spesielt kjekt å ha på de veien vi har her i nord vinterstid!

Men eg håpe nån kan gi meg litt info om motor'n. Det står en orginal 1,8, men kan jo ikkje være den samme som står i "vanlige" golf 1,8. For det e 4 dyse, og motorn ser helt lik ut som gti 8v'en. Kan dette stemme? Men eg har jo mindre hk en den har?!

Eg har sett på kammen og den e rett og slett "rund" i forhold til kammen i 8v'en.

Eg skulle gjerne hatt litt mer en de 100hk eg har no. Så kan eg sette en gti 8v kam i min?

Eller andre forslag?

Har førresten innsattsfilter og supersprint effektpotte..

Har lite peiling på motor, så e muli nokka høres domt ut her, men eg prøve så godt det går;)

er større ventiler og sintere kam i gti.

har komplett gti topp som er plana 1.5mm liggende om du er inntresert, må bare sjekke tilstanden på den eventuelt

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort

Lurer litt på hva slags motor det er jeg og. er mekanisk insprut, (4 dyser) men ikke no gti motor.. Noen som vet hva som er forskjell på den kontra en gti 8v? Lurer på om det er katalysator og lamda på den også. har ikke sett etter enda. er forresten en 88 mod og går som et dass..

Hvis du har k-jetronic, så har du IKKE lambdaføler!

Det kan jeg personlig garantere!;)

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by K-JetronicGTi

Hvis du har k-jetronic, så har du IKKE lambdaføler!

Det kan jeg personlig garantere!;)

Hehe.. E du han karn fra Harstad?! Går på bardufoss? Vest du e han eg trur så kan du bære spørre han Jan-Remi i klassn din.. Han har holt mye på med biln min;)

x 87 vw caddy

x 92 Civic VTI sedan

x 88 Golf syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Det virker fint - og er brif :) ikke mange som har dette enda :P jeg er en av dem ..

E pent synst no eg:) Eg vurdere prøve eg og. Men starte med bryter inni biln for åpning i første omgang. Så eventuelt utbygge med fjernstyring.. Men er enda bare på planleggings stadiet...

x 87 vw caddy

x 92 Civic VTI sedan

x 88 Golf syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

er større ventiler og sintere kam i gti.

har komplett gti topp som er plana 1.5mm liggende om du er inntresert, må bare sjekke tilstanden på den eventuelt

Takker for hjelpen! Gjelder alle her som har svart! Blitt litt klokere på saken nå..

Må jo prøve med gti kam i første omgang.. Hadde vært gøy og prøvd med plana gti topp, men tror jeg skal vente med det. Men takk for tilbudet, vet no at du har en om jeg ombestemmer meg.

x 87 vw caddy

x 92 Civic VTI sedan

x 88 Golf syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider