Gå til innhold

1,8 syncro. Motor hjelp?!?!

Ranger emnet


Board2-re

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en golf syncro 88mod.. Kanon bil, rett og slett artig på vinterveia. Spesielt kjekt å ha på de veien vi har her i nord vinterstid!

 

Men eg håpe nån kan gi meg litt info om motor'n. Det står en orginal 1,8, men kan jo ikkje være den samme som står i "vanlige" golf 1,8. For det e 4 dyse, og motorn ser helt lik ut som gti 8v'en. Kan dette stemme? Men eg har jo mindre hk en den har?!

Eg har sett på kammen og den e rett og slett "rund" i forhold til kammen i 8v'en.

 

Eg skulle gjerne hatt litt mer en de 100hk eg har no. Så kan eg sette en gti 8v kam i min?

Eller andre forslag?

Har førresten innsattsfilter og supersprint effektpotte..

 

Har lite peiling på motor, så e muli nokka høres domt ut her, men eg prøve så godt det går;)

x 87 vw caddy

x 92 Civic VTI sedan

x 88 Golf syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kammen er rund i forhold til det som skal være der er den enten veldig slitt eller så er det en kvasskam du har. Hvos du mener 1.8 insprøytingsmotor med en dyse så er det en motor med mono jetronic innsprøting og finnes i de nyeste golf 2. Den motoren med fire dyser har k jetronic insprøytningsanlegg(kontinuerlig insprøyting)

BMW 325i 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Board2-re

Har nylig kjøpt meg en golf syncro 88mod.. Kanon bil, rett og slett artig på vinterveia. Spesielt kjekt å ha på de veien vi har her i nord vinterstid!

 

Men eg håpe nån kan gi meg litt info om motor'n. Det står en orginal 1,8, men kan jo ikkje være den samme som står i "vanlige" golf 1,8. For det e 4 dyse, og motorn ser helt lik ut som gti 8v'en. Kan dette stemme? Men eg har jo mindre hk en den har?!

Eg har sett på kammen og den e rett og slett "rund" i forhold til kammen i 8v'en.

 

Eg skulle gjerne hatt litt mer en de 100hk eg har no. Så kan eg sette en gti 8v kam i min?

Eller andre forslag?

Har førresten innsattsfilter og supersprint effektpotte..

 

Har lite peiling på motor, så e muli nokka høres domt ut her, men eg prøve så godt det går;)

 

Lurer litt på hva slags motor det er jeg og. er mekanisk insprut, (4 dyser) men ikke no gti motor.. Noen som vet hva som er forskjell på den kontra en gti 8v? Lurer på om det er katalysator og lamda på den også. har ikke sett etter enda. er forresten en 88 mod og går som et dass..

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort

 

Lurer litt på hva slags motor det er jeg og. er mekanisk insprut, (4 dyser) men ikke no gti motor.. Noen som vet hva som er forskjell på den kontra en gti 8v? Lurer på om det er katalysator og lamda på den også. har ikke sett etter enda. er forresten en 88 mod og går som et dass..

 

Det e kat og lambda på min.. Har skifta lambda pga høyt forbruk.

x 87 vw caddy

x 92 Civic VTI sedan

x 88 Golf syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Board2-re

 

Det e kat og lambda på min.. Har skifta lambda pga høyt forbruk.

 

Min har et voldsomt forbruk også, og så jager den no voldsomt på tomgang.. gikk forbruket ned når du skiftet lamda?

 

Regner forresten med at en gti 8V kam skal passe rett over.. det meste på vw går om hverandre..

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort

 

Min har et voldsomt forbruk også, og så jager den no voldsomt på tomgang.. gikk forbruket ned når du skiftet lamda?

 

Regner forresten med at en gti 8V kam skal passe rett over.. det meste på vw går om hverandre..

 

Forbruket gikk ned ja.. Det er verdt og prøve det.. Må ut med over 1000kr da:( (for lambda)

x 87 vw caddy

x 92 Civic VTI sedan

x 88 Golf syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Remi Berg

Jeg fikk tilbud på lambda på vw verksted får 700kr. Har du kjøpt original lambda?

 

Okey.. Ja, men dette blei gjort rett før eg kjøpte biln. en kompis av meg som fikk det gjort. Mener han sa det kom på tusen. Men var han som betalte så..

x 87 vw caddy

x 92 Civic VTI sedan

x 88 Golf syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

finn motorkoden så kan du sjekke på nett vettu.

 

Tipper du har 105hk jeg.

 

Eg ska finne den, men har ikkje biln heime no. Men etter helga.. Va på sia de, tøft! Du har gjort mye som eg har gjort/ ska gjøre.. Motorstyringa av bakluka? Laga sjøl eller kjøpt ferdig oppsett? Pris? korr du eventuelt har kjøpt?

x 87 vw caddy

x 92 Civic VTI sedan

x 88 Golf syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 98 hk i en del av de motorene som kom i syncro. men vet ikke noe om forskjell på den og gti motoren.

 

hvis kammen er "rund" er det en vassere kam. Kam'er måles jo i durasjon og løft. og en kam som har feks 300grader vil jo være forholdsvis rundt. hehe

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Board2-re

 

Forbruket gikk ned ja.. Det er verdt og prøve det.. Må ut med over 1000kr da:( (for lambda)

 

Biltema har lambda også,har hørt at de er fullt brukbare

http://www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iItemId=30202

http://www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iItemId=30200

http://www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iItemId=30194

 

Er iallefall billigere.

Regner med det står en 1p motor i denne bilen, da er det iallefall 1,8 98hk og digifant sprut på den.

 

Rs

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår