Gå til innhold

Bilen stopper, tenninga skrus av på en måte..

Ranger emnet


fzpower

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

 

Jeg har en Audi 100 2,3e 91mod som driver å kødder litt.

 

Her om dagen når jeg kjørte så lå jeg rundt 90 på en slette så plutselig så skrudde tenninga seg av, ( nøkkelen ble jo ikke vridd rundt) men bilen bare stoppet. Jeg viste at jeg hadde litt lite olje og trodde kansje bilen hadde oljeføler så jeg slengte på en halv liter med olje å kjørte hjem.

 

Så idag byttet jeg olje og det samme hendte idag, akkurat når jeg skulle kjøre ut etter jeg hadde byttet oljen så stoppet bilen. Den startet igjen med en gang men nå hadde jeg jo fullt med olje.

 

Naboen min sa at faren hans hadde hatt akkurat lik bil med akkurat samme problem.

 

Jeg lurer på om noen andre har hatt dette problemet? Og om noen vet hva det er, skrik ut! :)

 

mvh Andreas :)

91 Audi 100 2,3e

90 Mercedes 190e 2,0

 

[x] 85 Golf 1,8 sport

[x] 83 Nissan bluebird 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, får ta å undersøke litt priser jeg da. Hvor er det best å kjøpe sånne deler a? Hos forhandler er det vel sikkert dyrt, men mekonomen kan vel ha noe sånnt? :)

 

Som sagt, sjekk hos nermeste Bosch forhandler.

I ditt tilfelle kanskje her (?): http://www.hadeland-bilsenter.no

Mekonomen har ikke så vidt jeg veit. Orginalt fra Audi koster denne 4000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre med Bilsenteret imorgen, takk for forslag :)

 

Igår skjedde det igjen, midt i ett kryss på riksveg 4, da starta den ikke igjen heller så måtte ringe pappa å få han til å komme med tau. Rimerlig flaut, pluss att jeg bare øvelseskjører :P

Onkel blå kom og greier.. hehe. Skal ta en runde rundt imorgen og høre om priser, men er irriterendes dyrt :P

91 Audi 100 2,3e

90 Mercedes 190e 2,0

 

[x] 85 Golf 1,8 sport

[x] 83 Nissan bluebird 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå undersøkt litt rundt og fannt et dansk firma som selger hallgiver, det holder å bare bytte den eller? :)

 

Også, rotoren på foredeleren min sitter som F! Den skal vel ikke gjøre det? Har ikke fått den av..

91 Audi 100 2,3e

90 Mercedes 190e 2,0

 

[x] 85 Golf 1,8 sport

[x] 83 Nissan bluebird 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
fikk samme problem på min bil... det viste seg å mangle et plast deksel mellom batteriet og baksete, så når bikja satte seg over batteriet kortslutta det og stakk av med strømmen...:drunk:

 

Bateriet mitt er under panseret pluss at jeg har ingen hund så tror nok ikke det :P hehe

91 Audi 100 2,3e

90 Mercedes 190e 2,0

 

[x] 85 Golf 1,8 sport

[x] 83 Nissan bluebird 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår