Gå til innhold

Vinterdekk - 20" piggfritt

Ranger emnet


Slettet bruker

Anbefalte innlegg

20" på A3 er vel jævlig å kjøre med uansett..

 

Ja jeg trodde det:)

Men uansett, er d ikke bedre med 18" ell noe i stedet?

Bergen ell ikke, så er is og slaps umulig med 255/35-20 dekk.

Kan glemme framkommelighet og bare å parkere når gradestokken kryper under null:)

Skjønner det med oppmerksomhet, men man får fine 17" og 18" oxo.

Hehe, kjører på 205/55-16 jeg;)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg kjøpte denne bilen leste jeg nøye på nettet angående nettopp dette med comfort, kjøreegenskaper osv, og da leste jeg at hvis man er ute etter mest mulig comfort for pengene bør man styre unna Sline-utgavene!;) Klipper her ut ei setning av en A3 test fra dinside motor: "Fjæringskomforten lider litt tap på grunn av alt sportsutstyret, med dette er veldig morsomt å kjøre med."

 

Testbilen var en Sline!:P

 

Dette tyder jo bare på at DINside reportern ikke har peiling i hva han/hun snakker om.

S-line versjonene skal jo ha bedre comfort og være hakket bedre med det meste kontra en non-s-line.

 

HVis det er tilfelle det som står i den artikkelen at comfort i s-line bilene er dårligere så bør jo heller non-s-line være dyrere enn s-line. Men men... nok om det :P

 

Ikke sett på 20" på vintern du.. mye mer gøy å sette på 20" sommerdekk om du har 17/18" vinterdekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg trodde det:)

Men uansett, er d ikke bedre med 18" ell noe i stedet?

Bergen ell ikke, så er is og slaps umulig med 255/35-20 dekk.

Kan glemme framkommelighet og bare å parkere når gradestokken kryper under null:)

Skjønner det med oppmerksomhet, men man får fine 17" og 18" oxo.

Hehe, kjører på 205/55-16 jeg;)

 

Joda, er enig;) Jeg har noen 17" felger liggende, så det blir vel kanskje til at jeg må kjøpe dekk til disse..:) Men nå vet jeg at det ikke er å få tak i, men hvis du får tak i er prisen rundt 4k per stk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tyder jo bare på at DINside reportern ikke har peiling i hva han/hun snakker om.

S-line versjonene skal jo ha bedre comfort og være hakket bedre med det meste kontra en non-s-line.

 

HVis det er tilfelle det som står i den artikkelen at comfort i s-line bilene er dårligere så bør jo heller non-s-line være dyrere enn s-line. Men men... nok om det :P

 

Ikke sett på 20" på vintern du.. mye mer gøy å sette på 20" sommerdekk om du har 17/18" vinterdekk ;)

 

Ja, ikke vet jeg:) Dette er min første Audi så jeg har ikke så mye peiling som det du sikkert har!;) Men når det er sagt så vet jeg at når man monterer komplett senkesett m/dempere, så blir bilen stivere. Å stivere betyr mindre/ kjappere fjæring i humper osv, så mindre comfort sånn sett:)

 

Men det blir vel til at jeg må til Drammen å hente 17" felgene mine..:) Men problemet er at det står sommerdekk på, så de skulle jeg ha hatt av og solgt før jeg henter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Kjører på 225/30-20 her, og har leita etter vinterdekk men ikke funnet noe som er fornuftig å bruke i nordisk klima. Du får V-merkede M+S dekk, men de egner seg bare til en våt autobahn, ikke noe snø og slaps. Ser ut til at jeg må tilbake til 225/40-18 for vinteren. Ikke at 18" er så ille på vinteren, men jeg forstår godt at du ikke vil ta av 20" hjula, ikke jeg heller! ;)

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår