Schei Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 jeg har et problem med vectran min. jeg mister kjøleveske hele tiden, jeg har bytte vannpumpa, lokket der man fyller på og kjørt den på en trykktest og ALT er tett! Er det noen som har peiling på hva det kan være? eller har hatt lignende problemer?? Schei Siter - 1990' Opel Vectra 2.0i - 1989' Ford Transit (Russebil) - 1987' Honda Camino moped (pedalstart) www.schei.9f.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 topp pakningen?? Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Ja sjekk om det er vann i olja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford4fun Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 vannet trenger ikke å gå i olja... Siter VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil) Galloper Innovation `00 (Trekkbil) Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Nei det trenger jo ikke absolutt det, så det er sikkert like greit å ikke sjekke det!:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Sjekk på baksiden av motoren om det er spor etter lekkasje der. Hadde samme problem for en del år siden (mistet kjølevæske i store mengder), heldigvis ingen lekkasje i motoren, bare toppdekselpakningen som måtte byttes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schei Skrevet Desember 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by fastone Sjekk på baksiden av motoren om det er spor etter lekkasje der. Hadde samme problem for en del år siden (mistet kjølevæske i store mengder), heldigvis ingen lekkasje i motoren, bare toppdekselpakningen som måtte byttes Det er ikke noe tegn på lekkasje noen steder, jeg har hatt den på verksted to ganger, de har heller ikke peiling, (begyner å bli dyrt for all den kjøleveska) jeg får se på toppdekselpakningen da, men det burde de på verkstedet ha sett på:( Siter - 1990' Opel Vectra 2.0i - 1989' Ford Transit (Russebil) - 1987' Honda Camino moped (pedalstart) www.schei.9f.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Tror ikke det hjelper å sjekke toppdeksel pakningen.. Men topp-pakningen. Dekslet sitter der bare for å være ett lokk over kammene slik at ikke olja skal sprute over alt. Sjekk med slangene i mellom mottor og varmeapparatet/registret. Om det er vann inne i bilen. osv. Hvis det ryker hvitt av eksosen kan det være att vannet går i sylinderen. Er olja grå Har vannet gått i olja. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Litt avhengig av motortype, men det er vel ikke helt uvanlig at selve topplokkene på disse blir porøse p.g.a. feil type kjølevæske, slik at væsken slipper "igjennom" godset mot toppakningen! Men at et verksted ikke finner ut dette virker litt rart! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.