Gå til innhold

k03 -> k04 turbo

Ranger emnet


Meling-

Anbefalte innlegg

Hei. Har lest en hel del om denne oppgraderingen. Men fant ingenting om det her inne så tenkte kansje vi kunne ha en tråd hvor man kan finne ut hva som funker og ikke. Ikke at jeg vet alt det på noen måte!

 

Men jeg har nå bestilt meg en K04-015 turbo, nytt grenrør, racecat, fmic. Bør jeg ha dyser til dette og?

 

Og har også lest om en K04-023 turbo som skal være litt kraftigere. Brukes på 225hk TT org. Men det sies og an denne bare passer på tverrstilte motorer? noen som vet noe om dette?

- Audi A4 Avant 1.8T 96 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den TT turboen passer ikke cat/downpipen som står i A4'n. Så den er ikke bolt on. Det hjelper nok ikke med andre dyser om du ikke programmerer om hjernen. Med dyser og programmereing og K04 kan man dra ca 240hk ut av motoren, må kanskje stille eller bytte bensinpumpe også.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med K04 ville jeg og benyttet muligheten til å bytte grenrøret,

det er trangt, og ikke noe jeg ville anbefalt på noe over K03.

 

Men Alex viser jo til en grei tråd her, så spørsmålet er vel

heller hva du bygger deg mot, og heller velge hardware

deretter.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt meg så og si ingenting inn i de forskjellie K04

utgavene, bare ville opplyse om at du får bedre flow -> bedre

respons med annet grenrør.

Mindre motstand gir og mindre varme, som betyr bedre effekt.

 

En grei referanseside er jo 034motorsports.com. Tror nok endel

går for Garrett K04 for rundt de effektene, evt går for GT28

først som sist. Men ta en kikk der, de har presentert det greit

ift hvilke oppsett til hvilken effekt :)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du for Garret GT28RS noe som har 3" inn på turboen ville jeg bygget om luftfilter innsuget til 3" også. Her kan det lett bli flaskehals når det gjelder å ta ut hester av motoren (bare spørr meg). Du kan da enten bytte til S3 LMM hus eller lage en selv i f.eks rustfritt stålrør, med S3 hus slipper du jo bygge den biten selv.

Ny frontmonter IC, konfilter, downpipe 3”, eksos, dyser og resirkventil er jo ikke noe u-ting heller.

Ta en tlf til Turbopower 32 72 27 00 å prat med Rune Henninen. Han har nettopp satt inn Garrett GT 2860RS turbo i sin 1.8T A3 ++, oppsette hans ga fra 150HK til 300HK, (mappet på Flissundet Motorservice). Vært å ta en tlf å prate litt med han. Kan også se prosjektet og hva han har brukt her http://www.turbopower.no/del02.html

 

PS: Penger koster jo alt her i verden som er gøy, må bare vurdere hva du skal bruke og hva du skal hente ut av bilen. Prat med de gutta som skal mappe bilen din og hør hva de mener du burde ha for å få 250HK i motoren eller det du måtte ønske.

Husk er noe drivverkstap også.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår