Rmodalen Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Nå er b21et demontert. Fant ut at jeg trenkte nye stempler. Pedersens-racing.no skulle ha 1800kr pr stempel. Vist jeg borrte opp til 2.3l så hadde de smidde stempler til 800kr pr stempel. Lurte på om hva som er best og gjøre? Borre opp den gammle blokka eller få tak i en b23et blokk hone den opp? Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 skaff deg b230F* 93mod er fiin :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Skaff ny blokk, det er billigst, Hør med scrat, mulig han har B23ET`n sin ennå. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Ikke særlig lurt å borre opp en B21 til B23. Iallefall ikke om du skal ha turbo. Sjansen er stor for at blokka sprekker, selv med moderat effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 ja skal ha turbo. så da burde jeg heller skaffe en b23et? Må jeg bytte veiv og toppen da? Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Såvidt jeg vet så eg alle b2x blokkene like, bortsett fra borring da. Så det burde bli samma greia med en b21 som er borret opp til b23, som en original b23 blokk.. :) Edit: Rettelse, b23 har frostplugger på begge sider :) Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rmodalen Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Såvidt jeg vet så eg alle b2x blokkene like, bortsett fra borring da. Så det burde bli samma greia med en b21 som er borret opp til b23, som en original b23 blokk.. :) Edit: Rettelse, b23 har frostplugger på begge sider :) Hva er frostplugger? Så da er det like greit og borre opp da? eller like greit å skaffe en b23et blokk? Siter Volvo 240 turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 ville gått for en ny blokk, da det ikke koster noe... Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Såvidt jeg vet så eg alle b2x blokkene like, bortsett fra borring da. Så det burde bli samma greia med en b21 som er borret opp til b23, som en original b23 blokk.. :) Edit: Rettelse, b23 har frostplugger på begge sider :) Det er ikke det samme å borre opp en blokk fra B21 til B23. Har blitt avrådet fra flere firma om å gjøre dette. 242 T6 her på forumet har en ganske uheldig historie rundt dette. Den blokka han hadde revnet ene sylinderveggen på. Hvorfor kjøre med B23? utvalget av bra motorer begynner å bli meget tynnt, B230 blokka ble jo produsert i 12år lengre.... Med en FK blokk så kan du være heldig å få tak i en meget fin blokk, og slipper da en eventuell overhaling... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Hørtes ut som GMV vet hva han prater om :) I allefall er b19 og b21 samme greiene :P Grunnen til at han vil bruke b2x er nok pga styrken i disse blokkene. Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 B2X blokkene er svakere enn B230. Er bedre gods og jevnere støp i B230, Sylindrene er også siamesiske. Få tak i en frisk 230 blokk ,nyere enn 89mod. Det med innmat er også uvesentlig,tror en "nytype" 230 sine råder og veiv ikke er noe dårligere enn eldgamle M-råder og smidd veiv. 230 veiva er jo også bedre balansert enn B2x sine pga. flere motvekter. B23ET har jo smidde stempler,men det har ikke så mye å si. Et fk/ft stempel holder fint til 350hk hvertfall. Så lenge motoren får riktig blanding og ikke banker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Orginale stempler holder faktisk til mye mer om man er forsiktig. Jeg kjørte 400+ på mine orginale B234 stempler. Eneste jeg vil si er svakere er vel rådene, men det har jo ingenting å si finnes jo H-profil til en bra pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Sorry, tenkte på innmaten i vanlig b2x mot b230a og b230et og slikt.. =\ Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.