helene_:) Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Idiot som jeg er så har jeg klart å søle litt lakk på fangern min. Har noen peil på hva jeg kan bruke for å få det vekk? Litt krise:( Siter Vw Passat 1,8 1990 mod Opel Astra 1999 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 om du ikke bryr deg om å lakke på nytt så kan du jo slipe det bort :P eller så kan du prøve med ei fille dynket i tynner, det kommer til å ta på lakken. jeg hadde kjørt med det i vinter også lakkert den opp igjen når våren kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Så lenge lakken er fersk er det ikke noe problem å vaske av med tynner og polere etterpå :P hvordan lakk var det? 2k lakk? Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 går an å prøve forsiktig med tynner (lynol etc.), og polere og vokse igjen før det får godgjøre seg for lenge. Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 går da ut i fra at fangeren er lakkert... Dersom det er lakk med klarlakk oppå, så kan du jo slipe vekk sølet, og polere lakken igjen etterpå... Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 går også ann å skjære bort det med et barberblad. så tar man evt restene med tynner, men lakken blir litt rar etterpå... Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 gutter og jenter.... Sånt bør en prøve å fjerne med Cilicon fjerner... Løser mye , men ikke lakken under... Fin å bruke når en har grisa med tecktyl også...:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 OM lakken blir litt "rar" med silikonfjerner eller tynner, så kan dette poleres vekk. Men selv om det med barberblad høres ut som en god ide, så vil jeg påstå at det er det nok ikke. Det er SÅ lett å skjære riper mer enn du skal gjøre når du bruker barberblad. Det høres nokså enkelt og logisk ut, men ender alltid opp mye vanskeligere og mye dårligere resultat enn forventet, og kanskje har du laget noen "uhelbredelige" riper underveis. NEI, da er det bedre å slipe det vekk og polere opp igjen til og med! Men ja, silikonfjerner er genial ved søling av understellsbehandling. Har brukt det selv mange ganger og funker perfekt. Kan være lakken har vært bare litt matt etterpå dersom jeg har behandlet hardt, men da er det som regel bare å bone etterpå. I vanskelige tilfeller kan jo roterende maskinen finnes frem... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 må være litt omtenksom når man driver med skjæring av lakk, er man det funker det fint. gjør det etpar ganger i uka, og har aldri trøbbel med riper. silikonfjerner er jo mye bedre enn tynner, selvfølgelig. Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 eirik.... lager du mye siig?? :deng :D:D:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 spørs hva jeg driver med det, vettu. ikke så mye nå lenger, da jeg har ansatt en lakkerer på heltid, så nå er det hans problem, men en bilside er forholdsvis enkle greier, det er værre med et flygel, ev.t et kunstverk i usannsynlige former og matrialer... Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg