Gå til innhold

Mercedes 190 - et bra kjøp?

Ranger emnet


TOMMYGUN

Anbefalte innlegg

Alder og km-stand er ikke alt i denne verdenen. Men det er nok litt rust på merca, det må du regne med. Men ellers var den jo ganske pen i lakken utifra bildene å bedømme. Det eneste somt trekker litt er jo at det er automat, og det er ikke noe særlig å ha hvis du skal ha det gøy i vinter. Prøv å finne ei merce med manuell kasse. :)

 

Ellers, takler du andre merker/modeller? Da er jo Sierra og 240/740 noe å samle på. Får fint en ganske grei av disse til 12-16K. En 190E i denne prisklassen er ofte litt mer sliten.

 

Målet er først og fremst å ha en god og driftssikker bil. Jeg har hatt 10 stk volvo, og blant disse en 245 tic med 220 hester og 60/40 sperre, så tro du meg, jeg har herjet mer enn nok, og vet hva det går ut på:) for en gangs skyld vil jeg bare bruke bilen som et fremkomstmiddel, og en bil jeg kan trives i, uten at jeg må ligge å skru i 20 minus og hva det skulle være. dårlig med garasjeplass har jeg også..men masse bra innlegg her, for all del:) dere kunne jo ikke vite hva slags formål jeg skulle ha med min fremtidige bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her snakker du over din egen viten.

 

Eldre Mercedes-Benz, da særlig w124 og w201 (190) som det er snakk om her, er jo noe av det mest holdbare og driftsikre som har kommet ut av bilverdnen. De siste 25årene.

 

 

 

!!!!!!!??????????????? Volvo,Mazda,Toyota osvosv, Mercedes er ikke på lista engang...

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!!!!!!??????????????? Volvo,Mazda,Toyota osvosv, Mercedes er ikke på lista engang...

 

mazda driftsikker? du tuller!! hahahahah!

 

Mercedes er meget driftsikker bil, enten du vil eller ikke..

 

Er vel en mercedes som har rekorden på bilen som har gått lengst tror eg??

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut i fra at du bare vil ha en billig A til B bil så vil jeg anbefale golfen. behandle den pent og den går lenge. flere i familien min har hatt flere av disse og har aldri vært noe store problemer med dem.

 

ut i fra mercedesen jeg hadde så vil jeg ikke anbefale 190n for å si det mildt. men det trenger ikke å bety at det er en dårlig bil. kan være min var dårlig men. den mangla det meste av kanaler og gulv og måtte repareres ofte. ble ikke hardt kjørt heller. diff bl.a røk hos meg. eid av eldre dame før meg. og en jeg veit om brukte opp 5 differ men han herja en del da:D

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Golf får du stort sett alt av 'styling' slengt etter deg. Med Mæsje har du ex-gansta-kjerre. 190 er vanskeligere å få 'riktig', men hvis du først gjør det er det en innertier. Vanskelig valg det der.. Vet iallfall at både Golf og 190 går langt med litt pleie og litt forsiktig mishandling, er stort sett forrige eier(e) som står for hvordan bilen er, ikke merket i grillen/på panseret ;)

 

Er vel en mercedes som har rekorden på bilen som har gått lengst tror eg??

 

Er ikke det en Volvo PV tro?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker du over din egen viten.

 

Eldre Mercedes-Benz, da særlig w124 og w201 (190) som det er snakk om her, er jo noe av det mest holdbare og driftsikre som har kommet ut av bilverdnen. De siste 25årene. Ja de ruster, men det er mindre en andre biler fra denne tidsepoken. Og det er hjulbuer og jekkfester som er utsatt. Er disse rene og pene er det stor sansynlighet for at bilen ikke har rust i det heletatt. Understell og drivlinje er meget godt. Aldri hørt om noen som har tatt hasen på en girkasse, det er diff og stikkakslinger som får det. Disse ryker kun når man "herjer" hardt og brutalt, og hvilke liten familiebil tåler slik bruk uten å ta skader?

 

Det finnes masse deler på markede til disse bilene. Lett og få tak i både nye og brukte deler. Sjekk http://www.mb190klubb.com om du søker mer info, idèr og likesinnede. Denne 190en du så på her så ut som et trygt og fornuftig kjøp. Ikke noe å si på prisen igrunn.

 

oi du var hår sår.. MINE erfaringer med 190 serien er att du skrur mer enn du kjører..det var vel kanskje forskjellige erfaringer bil kjøperen var ute etter.. det er min erfaring..og ja jeg har hatt flere mercedeser...

volvo 850 2,3 t5

opel kadett c stv 1979 mod

volvo 240 v8 1985 mod

volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod

volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 4 Mercedeser selv. Ingen av de har skuffet meg på noen som helst måte. Eldre E-klasse stygt? Who cares! Det er personlig smak! 201, 123 og 124-serien er såå til de grader bedre enn noe japs fra samme periode. Eneste som kanskje kommer i nærheten må være Laurel med 2.8 diesel.

 

For å ca svare på det trådstarter spurte om må jeg bare si at jeg har storkost meg i mine stjernebiler. De sviktet ikke, suste og gikk, hadde god komfort OG de var tryggere ved evt uhell enn de fleste andre bilene fra samme epoke kan drømme om å være. Skulle jeg hatt en driftsikker bil for å bare kosekjøre til rundt 20lapper hadde jeg landa på en 123-serie. Kanskje enn 300tdt. Romslig bil med nok krefter og driftsikkerhet ingen andre bilfabrikanter kan matche.

 

Vennligst ikke motsi meg, det er så ukomfortabelt :D

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 4 Mercedeser selv. Ingen av de har skuffet meg på noen som helst måte. Eldre E-klasse stygt? Who cares! Det er personlig smak! 201, 123 og 124-serien er såå til de grader bedre enn noe japs fra samme periode. Eneste som kanskje kommer i nærheten må være Laurel med 2.8 diesel.

 

For å ca svare på det trådstarter spurte om må jeg bare si at jeg har storkost meg i mine stjernebiler. De sviktet ikke, suste og gikk, hadde god komfort OG de var tryggere ved evt uhell enn de fleste andre bilene fra samme epoke kan drømme om å være. Skulle jeg hatt en driftsikker bil for å bare kosekjøre til rundt 20lapper hadde jeg landa på en 123-serie. Kanskje enn 300tdt. Romslig bil med nok krefter og driftsikkerhet ingen andre bilfabrikanter kan matche.

 

Vennligst ikke motsi meg, det er så ukomfortabelt :D

 

 

nytern, du må være det klokeste mennesket på det forumet her! det var utrolig gledelig å se at du er så oppadgående, hør på nytern herr trådstarter!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha, du a jenta mi? mazda ryker jo blått før dem kommer ut av porten. Dere småjenter som skryter grenseløst av toyota og andre riskokere, kan dere vise meg en slik bil som har gått mer enn en million?+ bevise det?(skal ikke ha vært bytta motor/girkasse)..

kokere leveres med UP-garanti(bedre kjent som ut-porten-garanti)

 

hvilken liste prater du om? skattelistene til moskva-marit?

eller dørlister?

 

hahaha...kritikken svinner fort når jeg tenker på kilden, Sjekk opp Vtec du...14 000 000 systemer uten EN feil...?

 

Punchline is...Mercedes suger k*k..

 

btw...liste vitsen din...EPIC!

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp mærca du gutten min.

Du vil ikke angre.

Senk, felger(ikke alt for store) og litt omsorg med noen foringer,styresnekke, MOMO-ratt så har du en knall bil.

Ruster ikke så fælt som folk skal ha det til.

Har skamkjørt dieseln min på tredje året nå.

Ved ekstremkjøring og X-antall rivstarter på tørr asfalt så må du kanskje bytte girkasse og bakaksling, men det er kjempefort gjort.

Kjøpte 190`n min når den hadde gått 230.000 nå har den gått langt over 400.000 og mer mer fornøyd med den enn jeg hadde drømt om å tørre å håpe på.

 

Kjøp mærca og noen piggfrie vinterdekk og gled deg til vinteren kommer med våt asfalt og snødekte vinterveier.

garanterer utallige fine oplevelser som kommer til å gi deg og kammerata dine ståpels over hele kroppen!

Dette er ei sidelengsmaskin uten sidestykke!:scared :scared :scared :scared :spin

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår