Gå til innhold

problemer med ny kjøpt audi 100 2.8. hjelp!??

Ranger emnet


hansol123

Anbefalte innlegg

hei,prøver å få kjørecomputern til å funke i ny bil'n. når bilen går er det bare et svart display som står der. funker heller ikke å trykke på reset knappen,noen som har forslag om hva det kan være?

 

edit:

har noen andre små problemer,bremse klosse indikatorn lyser hele tiden. forrige eier hadde også dette probleme så han bestemte seg for å skifte de, men når han skulle under for å skifte viste det seg at klossene nesten var nye. men ifølge en bekjent så hørtes det ut som klossene var borte(jern mot jern) skal se på det så fort som været blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjekka klossene idag, viste seg at de var nesten helt nye, ikke tegn til at de var slitt engang.

 

bråker deres audi 100 mye i fart? både jeg og de andre som har vært med meg i bilen synes det bråker mye når bilen er i fart. høres ut som dekkstøy så prøvde å skifte fra vinterdekk til sommerdekk men ingen forskjell. kan det være hjul lagrene som er gåen?

 

mvh olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene skal være stille under fart ja..Kan hvære hjulager som lager bråk ja,å drivverk generellt.Du har jo en quatro,å her kan det hvære mye som lager støy hvist det er dårlig vedlikehold.

 

Syns den virker sliten den bilen din,ettersom du har en del problemer med den..

 

Hvor langt er den gått egentlig?

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det er tilfelle at den har rullet 246,så skal den ikke akkurat være utslitt. du trenger ikke nødvendigvis kjenne slakke i lagrene fremme,de kan være utslitt forde.Du må prøve å dreie julet når du har det i været,å legg øre intill for å høre etter romling.

 

det kan også være differensialen foran som lager denne lyden,den ligger inne i gear boksen.

 

Har du lyden bedre ved pådrag? eller når du slipper gassen å bilen bremser på motoren?

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei 246 er jo ikke alformye til å være audi :) var ikke slakke i de nei men kan jo være at de er tørr? kan ikke være drivkuntene da?

 

lyden blir verre fortere bilen går. og stopper ikke når jeg slipper gassen nei, rundt 20kmt begynner man å høre lyden litt så blir der verre opp mot 60-70 for den holder seg der videre utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei 246 er jo ikke alformye til å være audi :) var ikke slakke i de nei men kan jo være at de er tørr? kan ikke være drivkuntene da?

 

lyden blir verre fortere bilen går. og stopper ikke når jeg slipper gassen nei, rundt 20kmt begynner man å høre lyden litt så blir der verre opp mot 60-70 for den holder seg der videre utover.

 

høres ut som min dette. en mørk bromming som høres godt fra 60kmt og videre opp. frykter sterkt hjullager jeg da. lyden kan minne om et gammelt stort hercules-fly som skal ta av

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en bok på biltema eller hos din lokale bilrekvisita butikk... Jeg har en som er fra "Haynes", står på svensk, men ALT mulig står der, men boken tar ikke for seg Quattro desverre, Den heter "Haynes - Audi 100 & A6" kostet 249 på biltema... meget interessant, alt fra elektronikk til hjul, til demontering av motor ;)

 

Edit:

Jeg har samme problem, svinger til venstre ingen lyd, men hører det noe veldig i høyresvinger.. Fikser det snart, kan lage en walktrough hvis jeg får tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår