Sannerud Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Har en 84 mod. mb 190D med 90 mod. motor som har gått ca 200k. Når den er kald tikker det til dels veldig mye inntil motoren nærmer seg 80 grader. Etter det går den helt "stille". Har prøvd litt forskjellige oljer. Med fancy dyr olje for dieselmotorer ble det bare værre, så nå kjører jeg på vanlig mineral 10-40. Har hørt om at det skal finnes en olje som er fin mot tikking men vet ikke hva den heter... Noen som har peiling på noe som kunne funka? Har også hørt at omega tilsetning skal være bra... Noen som vet hvor de selger det? Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Er jo diesel, så skal forsåvidt lage litt lyd. Men selv ville jeg brukt tykk mineralolje. Vet ikke om det er hydrauliske eller mekaniske løftere på den så ventiltikking kan jeg ikke si noe om. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Har en kompis med samme problem. Men det er en Audi 90 bensin. Der er det ihvertfall løfterne som er gåen. Så det er vel stor sannsynlighet for at dine er også gåen vil jeg tro, selv om jeg ikke kan si noe sikkert heller Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLee Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 helt normalt at en gammel diesel lager litt lyd når den er kald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannerud Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Er hydrauliske løftere. Ja skal nok klakke og bråke litt de gamle dieselmotorene. Har også en '73 220D og den høres litt ut som ett propellfly når man gir på...he he. Men da får dere ha takk for hjelpa, fortsetter med mineral på begge to, skal se om jeg finner en tykkere type. Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Er hydrauliske løftere. Ja skal nok klakke og bråke litt de gamle dieselmotorene. Har også en '73 220D og den høres litt ut som ett propellfly når man gir på...he he. Men da får dere ha takk for hjelpa, fortsetter med mineral på begge to, skal se om jeg finner en tykkere type. Du løser ikke problemet ved å benytte tykkere olje, men du kan pådra deg etpar nye problemer. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Vanlig "problem" da oljen blir tynnere når den blir varmet opp, og smører dermed mer.. ikke noe spesielt å gjøre med, og ikke noe vits å gjøre med heller. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg