Gå til innhold

Feil på Eu som ikke var feil !!

Ranger emnet


Jock1

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen min på eu-kontroll for en liten stund siden. fikk da mangel på at de mente jeg hadde lekkasje på demperen på venstre side bak. Kjøpte da 2 nye dempere til 700 pr stk, og skrudde av den ''ødelagte''. men til min overaskelse var den demperen helt i orden, og funket som den skulle vært ny. Dermed gikk 1400 kr rett i dass. Noen forslag til hvordan jeg kan drepe han som kontrollerte den?

til info så jobber han på sveberg og kvernvolden i brumunddal, så IKKE ta bilen dit for kontroll

- Volkswagen golf 1993 1.8GT

X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

samme skjedde med min søster.

fikk 2'er feil på lekksaje på en demper, pluss 2'er feil på bremsebelegg fremme.

 

1 uke før kontrollen hadde jeg byttet skiver og klosser fremme samt at demperen var helt tørr.

 

jeg ringte verkstedet og bestillte time for etterkontroll.

da var det jeg som leverte bilen, den ble jo da godkjent.

 

konfronterte verkstedssjef at jeg ikke hadde byttet noe og hvorfor den ble godkjent nå og ikke på hovedkontrollen.

 

fikk til svar at jeg bare skulle være glad til at den ble godkjent.

 

fortalte han da at dette kommer til å bli omtalt i diverse aviser.

 

da fikk tonen en annen låt. han beklaget det inntruffne og tilbydde meg penger tilbake for kontrollen samt etterkontroll.

 

er alltid noen som prøver seg og håper du vil bruke verkstedet til å fikse feilene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tenkte jeg skulle være litt arg selv når jeg har bilen der på etterkontroll. bremsebelegga mine var ikke så slitt som dem skulle ha det til dem heller så. jævla uprofesjonelle folk!

- Volkswagen golf 1993 1.8GT

X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte da 2 nye dempere til 700 pr stk, og skrudde av den ''ødelagte''. men til min overaskelse var den demperen helt i orden, og funket som den skulle vært ny. Dermed gikk 1400 kr rett i dass.

 

Hvis den er så fin som du sier så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare skrudde inn de gamle og leverte tilbake de nye og fikk penga igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig problem dette. Har selv fått "rust på bremserør (selv om bremserørene er av kobber og alle skjøtene er nye). Altfor slitte klosser (selv om de er en uke gammel og ikke nærheten av brukt). Alt for å tjene penger. Siste gang jeg besøker de.

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være en lærepenge for dere alle; bruk NAF eller en Trafikkstasjon! De er ikke ute etter å tjene noe mere penger og er som oftest de mest rettferdige folka...

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeehhhhh, wrong answer...

 

NAF! har hatt x antall biler fra NAF som har fåt et par mangler, men har i tilfellet vært feile mangler + at de ikke har oppdaget alvorlige feil.

NAF er flinke på bruktbilgaranti tester, men EU?? Nei, da sender man bilen til et verksted der de har kjennskap til den spesifikk bil. Event. statens vegvesen. NAF har bare generell kunnskap. De skrur jo aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeehhhhh, wrong answer...

 

NAF! har hatt x antall biler fra NAF som har fåt et par mangler, men har i tilfellet vært feile mangler + at de ikke har oppdaget alvorlige feil.

NAF er flinke på bruktbilgaranti tester, men EU?? Nei, da sender man bilen til et verksted der de har kjennskap til den spesifikk bil. Event. statens vegvesen. NAF har bare generell kunnskap. De skrur jo aldri...

 

UENIG!

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen til det, NAF har spart meg for mange tusenlapper..

 

Var for noen år tilbake hos mekonomen med en 94`scorpio for kontroll, fikk et lass med anmerkninger som de skulle rette opp. De ga meg en "god" pakkepris 17.000,- Jeg ante ugler i mosen da de begynte med feil farge på blinklys, lekk eksos, dårlig reflektor (på nyskiftet lykt) etc etc..

 

Tok bilen til NAF hvor de påpekte et slitt endeledd og en demper som sårt trengte utskiftning.

 

Gikk da tilbake til mekonomen og viste resultatet fra NAF og lurte på om de hadde en kommentar. Lite ble sagt og pengene for kontrollen fikk jeg cash i neven på vei ut døra.

Volvo V50 T5

Volvo 240GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår