Gå til innhold

Registrering av høyrestyrte biler... Nå har jeg sendt Liv Signe min mail i hvert fall

Ranger emnet


Fabiz

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra tiltak fra trådstarter. Jeg har kopiert e-posten og sendt den til liv-signe.navarsete@regjeringen.no. Oppfordrer alle andre gatebilentusiaster til å gjøre det samme.

 

Med ett økte legitimiteten vanvittig...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig at et sett regler og en manglende paipr bunke, som er resultatet fra noen tester.. Skal gjøre en bil "livsfarlig".. Man kan jo ikke si at en skyline er noe farligre sikkerhets messig enn en primera om man ser bort fra anntall hester.. normale japse biler er jo like i japan og i de fleste europeiske land om man ser bort fra hvor man sitter og kjører..

 

 

 

men brevet var vel hva man kaller en real skive bom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med en bil som er regga i usa? mener å ha lest i amcar at norske myndigheter er pliktige til å godkjenne biler som er godkjente i usa? denne supraen har tilogmed rattet på riktig side... :) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cars-Trucks___1997-Toyota-Supra-Twin-Turbo-Royal-Sapphire-Pearl-Rare_W0QQitemZ130262962370QQddnZCarsQ20Q26Q20TrucksQQddiZ2282QQcmdZViewItem?hash=item130262962370&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1187%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1308

'04 Mondeo STV

'96 MB C220 Diesel til salgs

'85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe.. Amerikanske biler, dvs de som er laget for og solgt i usa kan registreres i norge så lenge de er registrert i usa først. Dvs du må førstegansgs registrere bilen i usa. Sånn jeg har skjønt det. MEN bilen MÅ være 100% orginal.. Da er det brått ikke så spennende mer for de fleste som er gira på en sånn type bil.. Men supra er ingen case.. Den er solgt ny i europa og den.. Det er værre med skyline, stagea, s15, FD2 civic type R, DC5 integra f.eks.. problemet ligger mest i det at det finnes en vass verson for hver verdens del.. Hadde disse bilene vært solgt 100% identiske verden over, med samme papirer fra samme godkjennings organ, og med like regler på ditt og datt hadde det ikke vært noe problem -vil jeg tro- (det hadde jo ikke det for da var de mest sansynlig vis vært solgt i norge og, men det hadde helt sikkert vært penger og tjene på og kjøpe i japan..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ett tonn av firmaer som selger biler fra utlandet.

Fra USA og Tyskland osv. Alt fra supra til rx7 og gud veit hva du får tak i. Ferdig godkjent med skilter!

Jeg har sendt en mail til et av dem for å høre åssen de gjør det.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EUDM biler er ikke noe problem

USDM biler er heller ikke det så lenge de er registrert i usa, og er orginale..

Men en JDM(solgt ny i japan og laget for japansk marked...) bil som er importert til USA eller England eller andre land for den sags skyld, er ikke mulig og importere til norge og få skilter på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke at du kan importere en bil fra Australia eller kina uten problemer. Men innenfor EU og usa(husk det jeg skrev over) skulle gå greit så lenge bilen opprinnelig ikke er en JDM bil..

 

skyline blandt mange andre. trenger forsåvidt ikke være noe sports bil med masse effekt eller. Kan være en corolla eller en jazz for den sags skyld..

 

Ta bilen min da, en 04 civic type R. Laget kun for Europeisk og Japansk marked. Motoren er skrudd sammen i japan,(mener jeg i alle fall at jeg leste en plass) Sendt til england. Hvor bilene både for det japanske og europeiske marked er skrudd sammen. Den europeiske kommer jo da med type godkjening osv. Den engelske har "samme" godkjenning selv om rattet er på feil side, eller de har ikke på langt nær samme regler som oss, MOT i stedet for EU kontroll f.eks. (man får skilt på en sofa med motor om man vil der...) men jeg vil nå annta at de i det minste har type godkjeningen. De kan også importere en JDM bil og få skilter på den billgre en det er og kjøpe en engelsk en..

 

Den japanske blir sendt til japan for litt videre modifiseringer for og passe japsene, i all hovedsak, kortere dreving på girkassa, recaro stoler, LSD, stivere stab stag og litt åpnere eksos/innsug. lavere vtec innslag og 10hk mere. Det ender selvsagt opp med andre utslipp og andre spesifikasjoner ellers.. Denne har da ikke vært gjennom noe Europeisk godkjenning verken før eller etter den kom til japan. Selv om bilene er LIKE i det de forlater fabrikken.. Jeg drar den så langt som og si at om du hadde plukket en bil av båten mellom england og japan hadde du ikke fått skilt på den eller.. Dermed er vi fuc.. med tanke på og importere en så godt som europeisk bil til norge.. GENIALT :D

 

Det som egentlig mangler da. Er det samme som skjedde i forhold til USDM "amerikanere" i forhold til AMCAR klubben eller hva det var. De har fått gjennom amerikanske biler på et slags unntaks reglemang, de har også fått bort kravet om E merkede lykter på amerikanske biler, mener jeg.

 

Man skulle ikke tro at dette skulle være helt 100% håpløst og få til i forhold til japanske biler også.. Og de bilene som importeres rundt om er ikke på noe som helst måte et tap for japan. De har igjen HELT syke regeler bare for seg selv som gjør det ulønnsomt og ha en bil lengre enn, ja, la oss si 5-10 år.. mao, det står en del bil gatelangs og råtner i Japan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

hva med en bil som er laget for det engelske markedet da? er det lov å registrere den siden den er godkjent i europa?

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Så saken er rett og slett at vis bilen ikke er lagt for det japanske markedet så er det lov? Da er det vel ikke no håp for skyline lenger. den kom vel bare der borte?

 

Don't shoot me if i'm wrong, men er det ikke bare R34 som kun har høyreratt? Altså at hvertfall R32, 33 og 35 (som da bare heter GTR) har blitt levert med venstreratt?

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp supra med venstreratt er bedre egnet å kjøre i norge hvis du/dere ikke har råd til de så kjøp en billigere bil ikke disse høyreratta sakene

må jo være trist å sitte på feil side å kjøre forbi biler

må jo nesten over på andre siden av gata for å se møtende trafikk

og de høres jo ikke så lurt ut men de er min mening hehe

sånn dra meg ut og skyt meg nå hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Denne tråden er forferdelig gammel :P Men det har jo gått noen år nå da. Er reglene per dags dato akkurat det samme?

Det med at man må typegodkjenne bilen med tanke på støy, utslipp, kræsjtest osv. Er det ikke mulig å få papirer på dette fra Japan? Har hørt rykter om at det finnes et firma som ordner dette, men hva er det man ikke har hørt rykter om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår