Gå til innhold

Parklys i 1000 meter

Ranger emnet


vestad

Anbefalte innlegg

Men trådstarter spurte ikke om lovlighet. Han ville ha det.

 

Trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt for lengst. Etter det startet en lang diskusjon om lovligheten som tydligvis kommer til å trekke enda lenger ut siden det finnes en del som ikke kan lese.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herrejesus, få deg en hobby. Dette er småpirkeri som ingen legger seg borti.

 

Flertallet her er enig med meg, at hvis man kobler ut de orginale parklyspæra, så er det lov med parklys i 1000 metere.

 

Dette er en så liten sak at verken politi, SVV o.l ikke gidder å legge seg borti det engang.

 

Det er fortsatt ikke lov i din egen lille verden, men det bryr ikke vi oss andre om :)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus, få deg en hobby. Dette er småpirkeri som ingen legger seg borti.

 

Flertallet her er enig med meg, at hvis man kobler ut de orginale parklyspæra, så er det lov med parklys i 1000 metere.

 

Dette er en så liten sak at verken politi, SVV o.l ikke gidder å legge seg borti det engang.

 

Det er fortsatt ikke lov i din egen lille verden, men det bryr ikke vi oss andre om :)

 

Gjør det så vondt å innrømme at jeg hadde rett?

Det spiller ingen rolle om flertallet er enig med deg. Dessuten er det svært få som har parklys i tusenmeterne som fjerner de originalmonterte pærene. Forøvrig er det mange fler enn meg som irriterer seg over juletrekebablooken som alt for mange biler har. Lysene er montert på bilen for å fylle en funksjon, ikke pynte opp et håpløst utgangspunkt.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus, få deg en hobby. Dette er småpirkeri som ingen legger seg borti.

 

Flertallet her er enig med meg, at hvis man kobler ut de orginale parklyspæra, så er det lov med parklys i 1000 metere.

 

Dette er en så liten sak at verken politi, SVV o.l ikke gidder å legge seg borti det engang.

 

Det er fortsatt ikke lov i din egen lille verden, men det bryr ikke vi oss andre om :)

 

100% enig med deg, hva er dette å legge seg så vannvittig mye opp i? greit det ikke er lov, men det er da opp til trådstarter og bestemme? jeg har det i mine tusinger, jeg driter nå i det. samme hvem som kommer til meg og sier det ikke er lov! jeg gjør som jeg vil og ikke som andre sier jeg skal ha det!

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fillesak ja, og har man ikke annet å irritere seg over så har man det nok ganske bra.

Park i tusenmetere er lov hvis de originale er fjernet og tusenmeterene befinner seg under 40 cm fra bilens ytterkant.

Står dette i forskriften:

 

3.4 Lyktene skal være plassert slik på hver side at den lysende flates ytterkant er mindre enn 40 cm fra bilens ytterste kant.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig med deg, hva er dette å legge seg så vannvittig mye opp i? greit det ikke er lov, men det er da opp til trådstarter og bestemme? jeg har det i mine tusinger, jeg driter nå i det. samme hvem som kommer til meg og sier det ikke er lov! jeg gjør som jeg vil og ikke som andre sier jeg skal ha det!

 

 

Nå var ikke diskusjonen hvorvidt kvisete fjortiser synes det er tøft, men hvorvidt det er lov. At du er så drittøff at du driter i det har jo ingenting med saken å gjøre.

 

Trenger man tusenmetere pga av mørke veier er det jo ikke forbudt verken å montere dem eller bruke dem, så lenge de monteres og brukes riktig. Parklys i tusenmeterne er altså ikke riktig bruk.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 1000 metere er tøffe, og praktiske på mørke veier.

 

Er ikke alle som synes det samme, men de som ikke liker tusenmetere, har ikke råd til de, eller er dønn misunnelig :D

 

praktiske er de, men faen ikke mye pent.

du føler deg vel rik du som har 1000 metere fra biltema til 299?

å vis dere ''trenger'' 1000 meter fordi dere ser ræva i mørke bør dere heller levere inn lappen, dere er jo livsfarlige i trafikken vis dere bruker en bil uten 1000 meter? dønn misunnelig på 1000 metere? HVORFOR skal noen være det? tror ikke mange sliter med å koble det eller ikke har råd til det!

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Park i tusenmetere er lov hvis de originale er fjernet og tusenmeterene befinner seg under 40 cm fra bilens ytterkant.

 

Har du ikke lest trafikkreglene? Tusemetre er montert som ekstra fjernlys, og da er det ikke lov å bruke dem til noe annet.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

praktiske er de, men faen ikke mye pent.

du føler deg vel rik du som har 1000 metere fra biltema til 299?

å vis dere ''trenger'' 1000 meter fordi dere ser ræva i mørke bør dere heller levere inn lappen, dere er jo livsfarlige i trafikken vis dere bruker en bil uten 1000 meter? dønn misunnelig på 1000 metere? HVORFOR skal noen være det? tror ikke mange sliter med å koble det eller ikke har råd til det!

 

Nå har jeg verken tusenmetere fra Biltema til 299,- eller dårlig syn. Men når du bor på utsatte områder for hjort og ekstremvær, er det greit med ekstralys.

 

Du må huske, er ikke alle som bor i oslo sentrum, og plasser det er gatelykter.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår