Gå til innhold

Parklys i 1000 meter

Ranger emnet


vestad

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en Nissan Navara med 1000 meter lykter i kufangeren, der er det mulighet for og sette inn parklyspære inne i lykta, men kablene til denne sokkelen er kuttet av, det er igjen en liten del av ledningen.

 

Hvor skal disse kablene kobles isåfall så det blir lys i parklyspæra?

92 Honda Prelude 2.0 WingsWest RS LipKit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen grunn? Det er stilig!

 

Du kobler den ene på minus, og den andre ledningen kobler du med strømtjuv til de orginale parklysa dine.

 

Du kan lage bryter på dem også, så kan du slå de av hvis du kommer i teknisk kontroll :)

 

Kan forresten legge til at jeg har 3 tusenmetere, også med parklys, og har blitt stoppet i 2 lyskontroller i høst uten merknader, bortsett fra xenon lysene mine. ;)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenmetre er ikke stilig. Det er jo visuell voldtekt av enhver bil å slenge på bøtter i fronten. Ingen grunn til å sette parklyspærer i dem for å highlighte "her kommer en med dårlig smak"

 

3stk tusenmetre er forøvrig også forbudt.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men for at folk som liker juletrelook ikke skal få det som de vil, har det altså blitt laget regler som skal forhindre det. Det er ingen som MÅ ha parklyspærer i tusenmeterne, det er ingen som MÅ ha 3 tusenmetre, og det er ingen som MÅ kjøre med grøftelys og nærlys samtidig.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men for at folk som liker juletrelook ikke skal få det som de vil, har det altså blitt laget regler som skal forhindre det. Det er ingen som MÅ ha parklyspærer i tusenmeterne, det er ingen som MÅ ha 3 tusenmetre, og det er ingen som MÅ kjøre med grøftelys og nærlys samtidig.

 

Nei, du har rett i det, at det er ingen som MÅ. Men det er da vel opp til en hver å bestemme hva en vil gjøre med sin egen bil.

Regler er det for alt. Man kan ikke kjøre i 65 i 60 sonen f.eks, men hvem bryr seg? Politiet bryr seg, penger i statskassa selvfølgelig, men alle har forsjellig smak.

 

Det er ingen som MÅ style bilen sin, det er ingen som MÅ trimme bilen sin osv.

 

Men nå lar vi dette ligge. Vi ødlegger tråden med dette.

 

Trådstarter har for øvrig fått svar på spørsmålet sitt.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører vel den velskolerte gjengen som tror at hensikten med trafikkreglene er at staten skal få penger i statskassa? Folk kan gjøre hva de vil med bilen så lenge den står hjemme på gårdsplassen. Er man ute på veien er det en annen sak.

 

Så lenge trådstarter har fått svar spiller det ingen rolle at tråden ødelegges.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenmetre er ikke stilig. Det er jo visuell voldtekt av enhver bil å slenge på bøtter i fronten. Ingen grunn til å sette parklyspærer i dem for å highlighte "her kommer en med dårlig smak"

 

3stk tusenmetre er forøvrig også forbudt.

 

Nå vil jeg si at en pickup uten kufanger/1000 metere ser ganske "naken" ut i fronten, dessuten er det jo ikke bare for syns skyld, nå som kveldene blir mørkere er det godt med litt lys så man ser veien/dyr/eventuelle hindringer godt.

 

At 1000 metere ikke passer så godt på alle vanlige personbiler kan jeg selvsagt være enig i, men på pickuper/4x4 synes jeg det gjør seg.

92 Honda Prelude 2.0 WingsWest RS LipKit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår