Gå til innhold

Parklys i 1000 meter

Ranger emnet


vestad

Anbefalte innlegg

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du en lov som refererer til det du sier her?

 

"Parkeringslys

Det er kun tillatt å ha to parkeringslys på bilen. Det er altså ikke lov til å bruke parkeringslyspæren i ettermonterte lyskastere hvis de ordinære parkerings-lysene samtidig er tent.

Parkeringslysene skal alltid være tent, både i kombinasjon med nærlys, tåkelys, fjernlys og baklys."

 

Ref: SVV

 

Hvis de orginale er tent står det. Tar man ut de orginale parklyspærene på bilen, så kan man bruke de i 1000-meterene.

 

Har og sett gjennom kjøretøyforskriften § 28-4, og der står det ingenting om at ettermonterte parklys er ulovlig, men at en kun kan ha 2 stykker.

 

Du tok feil der.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sånn lovlig sett bare lov å ha to parkeringslys. å finnes krav om hvor dæm skal være montert osv... Men æ gir mæ f... Feks lysringene til bmw... er jo 4 lyskilder der... Så den parklyslovgivninga e bare individuell om koss den vurderes... Tilmed av biltilsyn

 

Hadde lest over hadde du fått med deg at det er en annen regel som spiller inn også. Hadde du lest reglene hadde du også fått med deg at du skal skrive bokmål eller nynorsk, ikke dialekt.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lest over hadde du fått med deg at det er en annen regel som spiller inn også. Hadde du lest reglene hadde du også fått med deg at du skal skrive bokmål eller nynorsk, ikke dialekt.

 

Fra spøk til revolver så hoppa nettlesern min over side to her, men gir meg fortsatt f i antall parklys selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til revolver så hoppa nettlesern min over side to her, men gir meg fortsatt f i antall parklys selv.

 

Denne tråden er ikke en diskusjon om hvor tøff du er. Har du ikke noe å tilføye er det jo like greit å ikke skrive noe.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår