Gå til innhold

Blytilsetning eller ikke?

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ikke tar helt feil så står det på tanklokket mitt at jeg skal kjøre på 98 med bly. ?

Er det ikke meningen at blye skal danne partikler rundt ventilsete eller hva det nå heter slik at den demper slaget når ventilen treffer toppen, eller hva jeg skal kalle det..

Det er jo logikk i det da..

Hvilke ulemper følger det med det å kjøre med bly?. Bortsett fra at det er litt kukent å drive å fylle det på hele tida samt at det ikke er bra for miljøet, jeg driter i begge deler da :):D

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Dere andre her inne med 16V, hva slags bensin kjører dere på, og bruker dere blytilsetning i den?.

Står det blei frei så skal det være blyfri, og da får du ikke tuten på blypumpene oppi lokket antakeligvis.... Det fåes siden 1993 (eller deromkring) ikke blybensin på norske stasjoner, bare rød bensin med tilsetninger som erstatter blyet. Er motoren laget for blysuppe så kan det være greit å gi den det av og til... Eks hver 5. tank eller sånn... Skal den ha blei frei så fyll blei frei.... Har du olje på ventilsetene så bør du bytte tetninger og evt styringer spør du meg....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Hva er forskjellen på tilsetning og ordentlig bly da? hmm

Som jonte sier så har de både 98blyfri og 98super.

Hva burde jeg fylle på?

98 blyfri

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider