Gå til innhold

Politiet i Norge. Et problem?

Ranger emnet


Hansien

Anbefalte innlegg

virker så useriøst av politiet OG rettsystemet å drive på slik..

 

Det som skremmer meg er hvordan strafferammene på diverse forbrytelser er, og hvilket prioriteringsnivå det gis til kriminalitet mot borgere.

 

Hvis jeg kjører svin får jeg en saftig bot og må spikre paller.

Hvis jeg bryter meg inn hos naboen, slår ham ned og stjeler Tv-en hans får jeg en mindre bot hvis jeg viser meg som en angrende synder:hvaskjera

 

Hvis noen bryter seg inn i bilen min og stjeler alt som ikke er sveiset fast får jeg kanskje besøk av noen for å sikre fingeravtrykk osv, saken henlagt etter et par dager.

Hvis jeg skulle finne på å kalle en offentlig tjenestemann for KUK uten å si at jeg mener vedkommende er det så blir det full etterforskning, avhør midt på natten, svetteboks osv.

 

Hvis jeg skulle finne på å glemme å betale skatt så kommer alt med uniform stormende inn døra her for å sikre bevis..

 

Latterlig..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som skremmer meg er hvordan strafferammene på diverse forbrytelser er, og hvilket prioriteringsnivå det gis til kriminalitet mot borgere.

 

Hvis jeg kjører svin får jeg en saftig bot og må spikre paller.

Hvis jeg bryter meg inn hos naboen, slår ham ned og stjeler Tv-en hans får jeg en mindre bot hvis jeg viser meg som en angrende synder:hvaskjera

 

Hvis noen bryter seg inn i bilen min og stjeler alt som ikke er sveiset fast får jeg kanskje besøk av noen for å sikre fingeravtrykk osv, saken henlagt etter et par dager.

Hvis jeg skulle finne på å kalle en offentlig tjenestemann for KUK uten å si at jeg mener vedkommende er det så blir det full etterforskning, avhør midt på natten, svetteboks osv.

 

Hvis jeg skulle finne på å glemme å betale skatt så kommer alt med uniform stormende inn døra her for å sikre bevis..

 

Latterlig..

 

Så sant, så sant! Dessverre.

skulle noen her sitte med noen ark om hva som er strafferammene på diverse, typiske forbrytelser her i Norge?

 

Konkurranseutsett tjenesten, problem solved.

Det høres jo lett ut i teorien.

Men med tanke på hvor mye dagens tjenestemenn og damer klager på lønning kontra risiko for skader, trusler og død så vil jo bare det skremme en del søkere.

 

Nyoppstartet politietat av et slag vil slite i starten

Ikke faen om staten vil støtte de med penger til de kommer på egne ben. "Vi har alt en etat, og det holder! De gjør en god nok jobb"

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må dere huske på at senkesett som ikke står i vognkortet koster deg 5000kr i bot, 3mnd uten lappen i notodden.

 

Når jeg er der, så flyr det rundt småungær 13-15 år med spritflaskene, det blir det nesten ikke slått ned på;) aldri har jeg sett det der...

 

men senkesett på 40mm er jo livsfarlig, må holde meg innendørs bortgjemt i kjelleren med mat for ett år fram i tid for å overleve. Er jo dødens ungdom med "styla" bil og turbomonster selv om det er original bil med turbo i navnet. Som ligger i 290kmt i 30-sona, kjører med 5 i promille og har overhode ikke kontroll, i motsetning til en smellfeit 50-åring som har lynkjapp reaksjonsevne. En 18-20 åring har jo som selvsagt aldri kontroll og er en trussel i trafikken. LATTERLIG, er sikker på at 90% av dem her på forumet har bedre kontroll enn resten av bilnorge, men andelen reduseres selvsagt hvis man kjører helt idiot, men nå snakker jeg ved vanlig kjøring!:puke:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok er politiet alltid på plass i løpet av to sekunder hvis noen sladder med bil, eller kjører trimmet moped. Men når noen blir ranet, har innbrudd, eller blir slått ned er det ikke så farlig. Politiet er bare ute etter å levere ut bøter så de kan få seg et fint julebord.

 

Kan jo nevne at min kusine hadde hatt innbrudd. Politiet gadd ikke engang komme opp, hun skulle heller bare ringe de opp igjen hvis hun fikk et nytt innbrudd.

 

En annen historie er fra sentrum i Vennesla. Der er det en minibank, et kvartal fra politistasjonen. Var noen knarker der som festet kjetting til den, og dro den ut med bil. Og de kavet og strevet lenge med det. Selv om folk så på, og ringte politiet tok det 20 min før de kom til minibanken, og da hadde jo knarkene kjørt for lengst.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel tidligere i år også det sto om en tannlege eller lege eller hva det var som hadde tatt 2 innbruds tyver på fersken inne på lege kontoret der de forsynte seg med medikamenter. Han overasket dem og klarte og holde de der til politiet kom. (ja her kom de faktisk). Men saken endte med at han legen ble annmeldt for å krenke tyvene og holde de igjen mot sin vilje så han fikk bøter og det som var. Sier jo bare litt da.

 

Er jo bare tull å ringe politiet. Bedre å slå de forderva og dumpe de i en grøft ett eller annet sted. Tror de lærer mere av det enn å få ett klapp på skulderen av onkel blå.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel tidligere i år også det sto om en tannlege eller lege eller hva det var som hadde tatt 2 innbruds tyver på fersken inne på lege kontoret der de forsynte seg med medikamenter. Han overasket dem og klarte og holde de der til politiet kom. (ja her kom de faktisk). Men saken endte med at han legen ble annmeldt for å krenke tyvene og holde de igjen mot sin vilje så han fikk bøter og det som var. Sier jo bare litt da.

 

Er jo bare tull å ringe politiet. Bedre å slå de forderva og dumpe de i en grøft ett eller annet sted. Tror de lærer mere av det enn å få ett klapp på skulderen av onkel blå.

 

Det der er faktisk ikke noe galt.

Det er omtrent som om vist noen stjeler bilen din. Da har ikke du lov å stjele den tilbake. Skulle gjerne forklart hvorfor, men jeg orker ikke nå.

 

Forøvrig for å få vite strafferammene på diverse lovbrudd, er det bare å søke på http://www.lovdata.no står som oftest strafferammene i paragrafen, mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med andre ord, har du en ekstremt sjelden bil, og noen prøver å ta den, så må du stå å vinke farvel til tyven, nesten som den gulesider-reklama på tv2.:puke:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med andre ord, har du en ekstremt sjelden bil, og noen prøver å ta den, så må du stå å vinke farvel til tyven, nesten som den gulesider-reklama på tv2.:puke:

 

Neida, du kan forhindre tyven i å ta den. Men der igjenn må det vurderest hvilke midler du tyr til, man kan f.eks ikke skyte med skarpt på noen som tar bilen din. Det sier seg selv.

Men om tyven har tilegnet seg bilen din, så er det han som har innehavingen på den. Og da har ikke du lov til å bryte den innhavsretten han har, dvs. du kan ikke stjele den tilbake.

Håper du forstår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du kan forhindre tyven i å ta den. Men der igjenn må det vurderest hvilke midler du tyr til, man kan f.eks ikke skyte med skarpt på noen som tar bilen din. Det sier seg selv.

Men om tyven har tilegnet seg bilen din, så er det han som har innehavingen på den. Og da har ikke du lov til å bryte den innhavsretten han har, dvs. du kan ikke stjele den tilbake.

Håper du forstår :)

 

SÅ, hvis jeg følger etter tjuven, så blir jeg vel tatt for forfølging? etter den velkjente "forfølgeren" som enkelte her på forumet kjenner til?!;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår