Gå til innhold

En skal tidlig krøkes..

Ranger emnet


-cardudde-

Anbefalte innlegg

Gutten STJAL en bil fra parkeringsplassen, det kreves ikke mye iq for og skjønne at denne ideen kunne han KUN fått fra Grand Theft Auto serien! Noe annet går ikke ann, det finnes ikke et annet spill som kan påvirke unge sinn på en slik måte!

 

Den hasardiøse forbikjøringen og det generelle kjøremønstret gutten hadde må han ha fått fra Need For Speed serien. Her snakker vi om et spill som lar deg svinkjøre i byens gater uten og tenke på NOEN som helst type konsekvens! Hva tror du gutten tenkte når han kjørte? "Det gikk fint i NFS, det går nok bra her og!"

 

Hva gir dere meg?! Kriminelle 10 åringer påvirket av dataspill som stikker av med biler? Vi kan ikke ha det slik! Hvilke signaler sender vi ut til resten av 10 åringene i landet, og ikke minst våre naboland om vi lar dette fortsette?

 

Nei nå er det nok! Jeg vil ha Siv Jensen på banen, og det nå! Jeg er så LEI av denne ubrukelige rød-grønne regjeringa som ikke gjør noe! Hadde FRP styrt så hadde aldri dette skjedd!

 

Vi burde innføre strakstiltak mot slike spill! Jeg har personlig snakket med den europeiske avdelingen til Rockstar Games og bedt de fikse en patch som gjør spillet ikke-voldelig. De sa at de skulle tenke på det, noe jeg anser som et godt steg på veien mot ufarlige dataspill.

 

Videre vil jeg at Siv Jensen OG Kirstin Halvorsen kommer på bane og innfører fartsgrenser i spill som "Need For Speed".

 

Hvor mange audier skal vi la havne i grøfta før vi sier nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan si hva dere vil, å være ignorante som bare pokker, men det er ytterst sannsynlig at diverse bilspill har noe med dette å gjøre! Dog så bør ikke vi legge hele skylden på det, for om du gjør noe slikt som 10-åring er du gjerne ikke helt frisk i toppetasjen. Eventuelt så har du blitt oppdratt til å gjøre hva pokker du vil.

Men jeg klarer ikke la være å tenke på hva det hadde stått om det var en 16-17-åring som hadde kjørt. Let's face it, guttungen kjørte fort! Men det blir ikke brukt ord for å beskrive farten. Men en 16-17-åring derimot haddde det nok stått "Uforsvarlig fort" "utrolig høy fart" osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten STJAL en bil fra parkeringsplassen, det kreves ikke mye iq for og skjønne at denne ideen kunne han KUN fått fra Grand Theft Auto serien! Noe annet går ikke ann, det finnes ikke et annet spill som kan påvirke unge sinn på en slik måte!

 

Den hasardiøse forbikjøringen og det generelle kjøremønstret gutten hadde må han ha fått fra Need For Speed serien. Her snakker vi om et spill som lar deg svinkjøre i byens gater uten og tenke på NOEN som helst type konsekvens! Hva tror du gutten tenkte når han kjørte? "Det gikk fint i NFS, det går nok bra her og!"

 

Hva gir dere meg?! Kriminelle 10 åringer påvirket av dataspill som stikker av med biler? Vi kan ikke ha det slik! Hvilke signaler sender vi ut til resten av 10 åringene i landet, og ikke minst våre naboland om vi lar dette fortsette?

 

Nei nå er det nok! Jeg vil ha Siv Jensen på banen, og det nå! Jeg er så LEI av denne ubrukelige rød-grønne regjeringa som ikke gjør noe! Hadde FRP styrt så hadde aldri dette skjedd!

 

Vi burde innføre strakstiltak mot slike spill! Jeg har personlig snakket med den europeiske avdelingen til Rockstar Games og bedt de fikse en patch som gjør spillet ikke-voldelig. De sa at de skulle tenke på det, noe jeg anser som et godt steg på veien mot ufarlige dataspill.

 

Videre vil jeg at Siv Jensen OG Kirstin Halvorsen kommer på bane og innfører fartsgrenser i spill som "Need For Speed".

 

Hvor mange audier skal vi la havne i grøfta før vi sier nok?

 

La oss også forby alle typer gatebil-arrangementer! Der kan de uskyldige små hente ideèr som kan ende med katastrofale følger, og ikke bare en liten Audi i grøfta! Vi bør også forby programmer som Top Gear og fjerne alt av Autofil-opptak, hvem veit hva slags ideèr småbarn kan hente fra sånne programmer, der hensynsløse voksne tuter rundt på lukkede baner i superbiler som går i trehundreoghelvete?!

 

Og hvorfor ikke forby lekebiler også?! Det kan gi farlig inspirasjon til småtasser og leke rundt med kopier av EKTE biler! Hva om du gir din sønn en lekebil som er en kopi av bilen du eier? Da kan lillegutt bli lei av å leke rundt med en liten plastikkbil, stjele nøklene til fars kliss nye Audi og kjøre rundt og skade andre traffikanter!

 

Hvorfor ikke bare forby alt som heter motoriserte kjøretøy? Ja sier jeg!

Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo med 3 dritfulle fjortisser baki uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forby alle bilspil, gatebil treff ect. hjelper lite når ungane liavell blir oppdradd av aper. Foresatte bør ta mer tak i opdragelsen til barna sine, de fleste foreldre gir jo faen rett og slett. Setter all oppdragelsen over på staten! "man må jo jobbe og tjene penger, har ikke tid til og være hjemme med barna mine" Så putter di dem i barnehager og sfo ordninger.

Jeg vil heller legge skylda på foreldrene en på bilspill! med en god oppdragelse vil ungen skjønne at spill er spill og realitet er realitet! :)

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår