Gå til innhold

Reg.reim bytte


Vigard

Anbefalte innlegg

Heisann. Har en 2.0is som jeg skal bytte reg.reim på nå snart. Har noen her noen tips å dele før jeg setter igang? Har aldri gjort dette før, så vil sette pris på alle svar.

 

- Trenger jeg noen form for spesialverktøy?

- Skal også bytte løpehjulet, hvilken rekkefølge skal jeg gjøre dette i?

- Bør tannhjulene til veiv/kamaksel holdes fast av verktøy mens jeg bytter, eller holder det å sette merker på tannhjul og blokk?

 

Jeg lurer også på hvilken motor jeg har. Er en 90 mod med 2 vifteremmer og innsprøytning. Har de forskjellige motorene noen sikre kjennetegn?

 

Takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clx motor har jo innsprut, men tror motoren din er bare en is

 

Å skifte regreim er ikke bare bare, reg reima går jo ned til veiv og opp til kam, får at ventilen skal "slå" på samme tidspunkt som stempelet går, så du må være nøye med å få det på rett plass... Men tror det er noe form får merker på kamdrevene som gjør at du ser hvordan den skal stå... Men vet ikke helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Også har du en katalysator bil, så da har du lavere komp enn en is uten kat, og du har et slikt egr system på eksosmanifoilen din. regreima er lik.

 

Det er merke på kamdrevet, som skal stemme med et lite hull i toppen, så skal rotoren i fordeleren peke mot et merke i fordeleren, og veivhjulet skal med det tykkeste merket mot "pinnen" som kommer ut av blokka. Vanligvis så følger det med tegning.

Du må også ta av reimhjulet på veiva for å få ny reim på, så da trenger du en avdrager, og for å komme til med avdrageren så må radiatoren av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår