Vigard Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Heisann. Har en 2.0is som jeg skal bytte reg.reim på nå snart. Har noen her noen tips å dele før jeg setter igang? Har aldri gjort dette før, så vil sette pris på alle svar. - Trenger jeg noen form for spesialverktøy? - Skal også bytte løpehjulet, hvilken rekkefølge skal jeg gjøre dette i? - Bør tannhjulene til veiv/kamaksel holdes fast av verktøy mens jeg bytter, eller holder det å sette merker på tannhjul og blokk? Jeg lurer også på hvilken motor jeg har. Er en 90 mod med 2 vifteremmer og innsprøytning. Har de forskjellige motorene noen sikre kjennetegn? Takker og bukker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Undlien Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Clx motor har jo innsprut, men tror motoren din er bare en is Å skifte regreim er ikke bare bare, reg reima går jo ned til veiv og opp til kam, får at ventilen skal "slå" på samme tidspunkt som stempelet går, så du må være nøye med å få det på rett plass... Men tror det er noe form får merker på kamdrevene som gjør at du ser hvordan den skal stå... Men vet ikke helt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordco Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 /www.fordscorpio.co.uk her stor det alt te sierra og scorpio sierra og scorpio har same motor system Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Også har du en katalysator bil, så da har du lavere komp enn en is uten kat, og du har et slikt egr system på eksosmanifoilen din. regreima er lik. Det er merke på kamdrevet, som skal stemme med et lite hull i toppen, så skal rotoren i fordeleren peke mot et merke i fordeleren, og veivhjulet skal med det tykkeste merket mot "pinnen" som kommer ut av blokka. Vanligvis så følger det med tegning. Du må også ta av reimhjulet på veiva for å få ny reim på, så da trenger du en avdrager, og for å komme til med avdrageren så må radiatoren av ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellcorp Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 driver å styrer med registre mitt. du MÅ ikke gjøre så kam hjulet eller vei hjulet flytter på seg. og den som rotor hjulet. jeg fikk flytta på vei hjulet mitt og kam hjulet mitt. da blei det ikke noe særlig skal jeg si deg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet August 10, 2010 Rapporter Share Skrevet August 10, 2010 Gir du meg motorkoden din så skal du få eksakt tegning av hvordan du bytter den.. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Byfuglien91 Skrevet Februar 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2012 Har samme problemet her, har en 86 mod sierra is som reg reima røyk på, tror det har godt bra med ventiler å lignende men får ikke stilt den inn slik den skal stå, den vil ikke starte i hvertfall... fikk noen tegninger av bilextra men de hjalp ikke noe særligt, hvor finner jeg tegninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg