spurv Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Da er regreim skifte bestilt :D. 6.april. 6700kr :P. Helvigvis det samme jeg fikk igjen på skatten nesten. Fikk inn ISOfix på ene sia idag og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZTerje Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 Da er regreim skifte bestilt :D. 6.april. 6700kr :P. Helvigvis det samme jeg fikk igjen på skatten nesten. Fikk inn ISOfix på ene sia idag og. Er dette noe du kan ettermontere? Isofix altså... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dlorh Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Holder på å kjøpe Passat, mest sansynlig 98modell sedan som første gangs bil. Selv om det er side opp og side ned om negative saker om Passat så har jeg falt for Passat, både på utseende og kjøreegenskaper. Prøver selvsagt å finne en som ikke er helt shabby ut, og som ikke er kjørt ihjel samt har god servicehistorikk. Noen som har noen siste ord, anbefalinger eller råd om å holde seg langt unna Passat før jeg kjøper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Hei En ting som ikke er nevnt her er den 6 trinns manuelle gearkassa (eln). Den begynner å "synge" akkurat som bakaksel på gamle asconaer/taunuser etter passaerte ca 170000 km. Denne lyden har jeg på min 3bg 01, og dette er et problem på alle med den kassa. Nbs hadde ikke inne kasse når jeg ringte de, da alle kassene deres var solgt, så jeg måtte eventuelt kjøpe fabrikkny. Det er lagrene på utgående aksel som ikke tåler dreiemomentet på 130 hk motor som er problemet. Byttekasse koster ca 28000!!!!! i norge+demont/mont. I sverige koster samma kasse ca 14000+ demont/mont, så møller tjener nok bra med kronasjer på dette og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Hatlem Skrevet Juli 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 det du sier er altso at 6-trinns manuellkassen ikkje tåler 130hk? vurdere ein 2003 mod 1,9tdi chippa til 180hk 130 000km den også med 6 trins manuell, Bør eg Styre unna den altso?... Har egentlig sverga til Volvo men fant ein Passat som eg hadde lyst til å gi ein sjans. (Ein Uvanilg Rå passat) bilen er også oppatlakka for ca 1 år siden, med tanke på 12 år rustgaranti, gjelder den enda? eit siste spm. 175 000 for 2003 mod fwd, gått 130 000km hvordan er den prisen? Takker For svar fra Potensiell Passat Eigar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zindr3 Skrevet Juli 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 slenger meg bare på her,Drar selv og henter passat 1,9 tdi comfortline 2007 i morgen, noen som har noen erfaringer med noen feil og mangler som bør sjekkes opp her før jeg betaler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Juli 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2010 Hei Du hører det med en gang du prøvekjører bilen. Til å begynne med, så hørte jeg lyden fra 70+kmt. Men har kjørt nå i 3 år med lyden (ca 70000 km) og lyden har bare blitt litt værre. Ingen fare enda med min, men det er jo en kostbar reprasjon den dagen jeg må bytte gearkassa. Men som sagt, har ikke måtte gjøre det enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Hatlem Skrevet Juli 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2010 HeiDu hører det med en gang du prøvekjører bilen. Til å begynne med, så hørte jeg lyden fra 70+kmt. Men har kjørt nå i 3 år med lyden (ca 70000 km) og lyden har bare blitt litt værre. Ingen fare enda med min, men det er jo en kostbar reprasjon den dagen jeg må bytte gearkassa. Men som sagt, har ikke måtte gjøre det enda. Okai men har du ein tdi mec chip eller er den orginal, er ikkje spes bekjymra for kjøringa mi sjøl, driver ikkje med noke råkjøring akkurat, men kjekt å ha litt maskin, til forbikjøringer og slikt av og til, pluss at eg vurdere campingvogn, og dette vill vel legge ein del praess på manuellkassa. Det er vell ikkje mulig å få forsterka deler til disse kassene vell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Hatlem Skrevet Juli 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2010 Hmm, no har lest masse rundt her og er egentilg skremt vekk fra å kjøpe passat, virker som det er masse unødvendige småfeil på den, hadde vert ein flott bil, men har ikkje råd til å reparere bil for 50 000 i året. vist ikkje eg får 35 000 i avslag på prisen da, men gir ikkje 175000 for ein bil som etter eit år bare vill gi meg trøbbel. hvordan er den siste generasjon passat da når det gjelder kvalitet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 Hei det blir jo aldri å få den perfekte bil uansett, men min erfaring med passat er såpass positiv at jeg uten tvil vil anbefale den til ALLE. Min passat er en highline 2001 mod 130hk med 6 trinns manuell, og den drar som bare f, har en nydlig kjørekomfort, men den har jo sine svake sider også. Blant annet denne multilink forstillinga. Den er jo DYR. Men på en annen side, så sitter det orginale eksosanlegget! på enda. (kjørt 230000km), Støtdempere og fjærer holdt faktisk 215000!! km. Og da har bilen gått med campingvogn hver ferie de siste 5 år! + mye tung hengerkjøring. Og clutchen er akkurat like god som da jeg kjøpte bilen (kjørt 114000) da. Men over til noe annet, siden jeg sluttet å bruke møller har mitt service/reprasjonskostnader gått ned med 200% tror jeg. Det koster jo myyyyyye å drive disse gigantiske glasshusene de setter opp rundt i norge. Og når de ikke tjener penger på bilsalg, så må verkstedet dra det inn . Så det trenger ikke være dyrt å kjøre passat 3bg, når man gjør de riktige tingene. Dette er mine erfaringer, håper de er til nytte for andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veco! Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 har nylig (1uke) kjøpt meg en passat 1.9tdi 130hk 05mod winter exclusive. rulla 99000km. Er storfornøyd så langt. go kjørekomfort, masse utstyr og fint utseende. men når jeg kjørte opp en slakk bakke tidligere i dag å ga på til ca 3500-3700 rpm sluttet plutselig turboen å snurre. jeg stoppet motoren å startet igjen etter 1 min å da var den i funksjon igjen! så prøvde jeg bakken på nytt igjen etter en liten stund, da jeg dro på til ca samme turtall så fikk jeg opp gul feilkode: Emissions workshop! men merket ingen forskjell på biln. Hva F... kan dette komme av? noen erfaringer me samme problem? Har streifet forbi noen som snakket om en slange som kunne "kollapse" under kraftig pådrag fra turbo. noen meninger? på forhånd takk! (: Siter Ride it or hide it... 15sec car.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford4fun Skrevet Juli 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Jeg har en 2004 modell, kjøpt når den var 3 år gammel, gått 90.000km da, og runda akkurat 140.000km nå.. Mine utgifter til denne bilen: - 1 (!!!!!!) stag har blitt skifta på 140.000km. - Alle dørlåser. - Skiftet fordører pga rust. - Lakkert tak pga rust. - Elektrisk vifte til klima. - Strammer til klima. - Strammer til profilkilereim. Jeg syns Passat har fått et litt ufortjent rykte.. Dette er den andre jeg eier, den første var en 99 110hk, den var også gått 90.000 ved kjøp, og 165.000km ved salg.. Lakkert tak, og skiftet dørlåser.. Siter VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil) Galloper Innovation `00 (Trekkbil) Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Oktober 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 HeiDu hører det med en gang du prøvekjører bilen. Til å begynne med, så hørte jeg lyden fra 70+kmt. Men har kjørt nå i 3 år med lyden (ca 70000 km) og lyden har bare blitt litt værre. Ingen fare enda med min, men det er jo en kostbar reprasjon den dagen jeg må bytte gearkassa. Men som sagt, har ikke måtte gjøre det enda. Tips: Hell på en flaske QMI girbehandling før du bytter kasse. Dette stoffet har jeg lest mange eventyr om og har selv opplevd et. Mulig du og opplever et eventyr om du prøver :) http://www.qmi-norge.no/sider-bilogmc/bilogmc-prod.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasK Skrevet Desember 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2010 Heisann, vurderer å kjøpe Passat, blir mulig en 1.8T sedan fra 98 eller 1.8 Syncro stasjonsvogn fra samme året, så lurer litt på hvor mye jobb det bruker å være med å holde disse forholdsvis knirkefritt etter 200,000 km, evt. hvor mange km man kan regne med at motor/girkasse klarer før den trenger større utbyttninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Desember 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2010 har nylig (1uke) kjøpt meg en passat 1.9tdi 130hk 05mod winter exclusive. rulla 99000km.Er storfornøyd så langt. go kjørekomfort, masse utstyr og fint utseende. men når jeg kjørte opp en slakk bakke tidligere i dag å ga på til ca 3500-3700 rpm sluttet plutselig turboen å snurre. jeg stoppet motoren å startet igjen etter 1 min å da var den i funksjon igjen! så prøvde jeg bakken på nytt igjen etter en liten stund, da jeg dro på til ca samme turtall så fikk jeg opp gul feilkode: Emissions workshop! men merket ingen forskjell på biln. Hva F... kan dette komme av? noen erfaringer me samme problem? Har streifet forbi noen som snakket om en slange som kunne "kollapse" under kraftig pådrag fra turbo. noen meninger? på forhånd takk! (: Hei Noe lignende skjedde med meg for et års tid siden. Kjørte en slags rens på tanken etterpå, å bilen ble akkurat som før. Den rensen koster ca 600kr mener jeg, å skal visstnok fjerne koksen i turboen. Alle møller+ de som har greie på sliktverksteder har sånne "kurer" på lager. ANBEFALES før du gjør noe mere kostbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.