Protrek Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Heisann, jeg kommer sikkert til å bli en ny passat stasjonsvogn eier om kort tid. Så jeg har ett par spørsmål til dere med litt mere erfaring. Jeg regner med det ligger massevis av tråder om lignene emne, men jeg prøver å lage min egen :) Og håper på at dere gir noen svar. Bilen jeg har på hånden er en 2003 modell 1.9tdi 130 hk. (Extra høy verson) Produsert Oktober 02 Er det noen kjente feil / Problemer med den modellen ? Bilen er tyskimport i 06 Hva er deres formening om riktig pris på den? Tenkte å ikke nevne noe spesielt hva den ligger til. Kjapp beskrivelse av bilen: 150000 km Regrem skiftet på ca 91000 Chippet til ca 175hk 410nm (http://www.estuning.no) 6 gear manuell Meget bra stand å se til men det er en liten lakkskade på en bakskjerm (fra steinsprut) Eu godkjent August 08 Svart med krom lister og krom rails Sportsseter i sort Delskinn Solartak (uvanlig i norge) 18" sommerfelger orginalmontert gps/mobil holder (tysk option) kjølerom i hanskerom Kjørecomputer Cruise Kontroll Multifunskjons ratt Hvite lykter rundt om. Sikkert mere jeg kunne ha nevnt også, men kom ikke på noe i farten. Siter Pr. Ansvarlig Nordmøre Gatebilklubb http://www.nordmoregatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stekko82 Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Heisann. Eneste problemet jeg kommer på er rust under reils,gjelder kun hvis det er krom reils. Og rust inni dørene og bakluka er ett stort problem på passatene.Men det blir ordnet på garantien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milepower Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 hmmm.. er alltid skeptisk til import biler... sjekk termostaten, kan være vaskelig åfå opp vamen på vinteren i Norge.... har hatt en 2,5 som ikke ble varm med småkjøring... har en 1,9 tdi i dag, ingen problemer der overhodet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
naffets Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Hei. Jeg vurderer å kjøpe meg en Passat 01-03 mod. Er det noen typisk kjente svakheter med disse bilene? Tenkte meg 1.9TDi. Har funnet en som har gått 170000km. Den har tiptronic kasse, og jeg er langt fra kjent med automat kasse. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 kjøp min 1.8t 1998 mod tip tronic http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1991618 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Protrek Skrevet September 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Passaten ble kjøpt. Ikke oppdaget noe rust problemer med den. (foruten en liten steinsprut skade på en skjerm) Men det blir tatt fort. Ellers så lurer jeg på hvor lang garanti er det mot rust på VW passat ? Termostaten fungerer i allefall meget bra nå, men det blir vel kaldere utover vinteren. Tror kansje tidligere eier har skiftet den, han hadde i allefall hytte på kvikne, og der er det kaldt. Har ikke kjørt mange kilometrene i dag (6grader) før det ble en god lunk i bilen, og termostaten var på riktig sted. Kommer med bilder etter hvert. Siter Pr. Ansvarlig Nordmøre Gatebilklubb http://www.nordmoregatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 12 års rustgaranti på vw kjekt fikk eller jeg får ny lakk på min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milepower Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 nettopp lakkert taket på min 01 mod pga rust under railsene.. Ikke synlg før vi tok disse av...Kjekt å vite at man kunne fått det på garantien :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pussywagon Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 hei,jeg er ny innen volkswagen,og har ikke så mye peiling.derfor trenger eg noen råd angående kjlp av bil. er på jakt etter en passat tdi stasjonsvogn.har blitt frarådet å kjøpe modeller fra 1998-1999,pga dårlig kvalitet på diverse deler på disse bilene.gjelder dette kun 98 og 99 modellene.hva med 2000? han som rådet meg jobber hos møller bil,og jobber ,med vw til daglig.han anbefalte å kjøpe fra 2001 modell,da han mente at kvaliteten va bedre på disse. har sett på en 2000 model,og en 2001 modell.begge har gått rundt 250000km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pussywagon Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 er det ingen som gidder å komme med råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Finnes mangen svar, vis du søker litt. Kjøp passat, det er greie biler. eriksenpassat har nok vært litt uheldig. Min er også tilsalgs for rett pris. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acheron Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 12 års garanti altså? er det mye som skal til for å få det på garantien eller? holder det med en flekk liksom? eller må det f.eks være hull? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harvey Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Hei Jeg har forstått det slik at at man bør kjøpe fra 2001 modell og oppover, da den nye faceliften kom. Fant ut dette etter at jeg hadde kjøpt min 1999 modell. Får håpe på det beste!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pussywagon Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 hvor lenge har du hatt bilen eriksenpassat,hvor mye har du lagt ut i deler? har du "bare" vært uheldig,eller er generelt alle vw i di årstall dårlige. var det fulgt servicer/service hefte når du kjøpe bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Ledningsnettet på passat/audi a4 etc er bare spagetti, og i tillegg har de svake forstilling/bakstilling. Slakk i foringer, ledd. Er sikkert gode å kjøre, men sinnsykt med feil på.. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg