Gå til innhold

Noen spørsmål anngående fk motor

Ranger emnet


Tvåførr

Anbefalte innlegg

Hallo, eg har en nyoverhalt fk motor, så er det noen ting eg lurer på.

 

-Skal det komme røyk ut av peilepinnehullet, vist en ruser motoren med pinnen utav, kommer litt ojle sprut også?

 

-Hvor mange pakninger skal det vere på oljeutskiller boksen?

 

-Og hvor får man tak i ny?

 

-Hvorfor renner det olje ut slangen fra oljeutskiller boksen? Tør ikke putte denne på før turbo når det nesten renner utav, er bare når eg belaster motoren det skjer..

 

-Å sist men ikke minst, når eg kjører, tråkker flatt, begynner turboen å øke fra 0bar, og der eg skulle hatt fult trykk, ved ca litt over 3000rpm, har eg 0,4, og så øker det til eg står i turtallssperra, da har eg nesten 1 bars trykk.

 

Har byttet til A kam, ikke stort mer. Noen som hvet hva som er galt da? Skal vel ikke vere sånn bare etter kam bytte, spool upen skulle vel ikke blitt noe dårligere, hvertfall ikke så mye, og det som er litt rart er at den ikke kommer sånn plutselig, den bare øker jevnt. Kjipt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sprute litt ved peilepinnen ja, og litt veivhusgasser også. Det skal være en pakning, o-ring, på oljeutskilleren, den er på det største hullet. Denne får du ny på volvo for ikke mange kronasjene. Det skal ikke renne olje ut fra slangen som går der, men det skal komme veivhusgasser. Hvis du har olje som renner ut der, så tror jeg du bør kjøre en motorrens! :P

 

Turbotrykket ditt vet jeg ikke hvorfor oppfører seg slik.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, eg har en nyoverhalt fk motor, så er det noen ting eg lurer på.

 

-Skal det komme røyk ut av peilepinnehullet, vist en ruser motoren med pinnen utav, kommer litt ojle sprut også? Oljedamp er vanlig her ja, ligger alltid olje der oxo som er kondensert damp, dvs damp som er nedkjølt til væske form

 

-Hvor mange pakninger skal det vere på oljeutskiller boksen? som nevnt tidligere, kun 1 O-ring

 

-Og hvor får man tak i ny? trenger ikke ny, legg den gamle i et bad med avfetting os spyl med vann etterpå. Det løser opp all den gamle dritten og boksen blir som ny.

 

-Hvorfor renner det olje ut slangen fra oljeutskiller boksen? Tør ikke putte denne på før turbo når det nesten renner utav, er bare når eg belaster motoren det skjer.. litt olje kommer ut her, men skal ikke være mye, blir litt damp og noen dråper, skal ikke renne ut av slangen. Du kan legge slangen ned i en colaflaske å se hvor mye som kommer ut.

 

-Å sist men ikke minst, når eg kjører, tråkker flatt, begynner turboen å øke fra 0bar, og der eg skulle hatt fult trykk, ved ca litt over 3000rpm, har eg 0,4, og så øker det til eg står i turtallssperra, da har eg nesten 1 bars trykk.

 

Har byttet til A kam, ikke stort mer. Noen som hvet hva som er galt da? Skal vel ikke vere sånn bare etter kam bytte, spool upen skulle vel ikke blitt noe dårligere, hvertfall ikke så mye, og det som er litt rart er at den ikke kommer sånn plutselig, den bare øker jevnt. Kjipt.. kan være en lekkasje i rør eller intercooler, spray alle skjøter og IC med startgass, øker turtallet lekker det. A-kam har ikke noe å si.

a

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår