Gå til innhold

Slitt lakk på audi 80

Ranger emnet


acemaster

Anbefalte innlegg

Lakken på bilen min er ganske slitt og rippete, helte nede på dørene/skjermene og fangeren bak virka det som om at det er noe kvit/sølv festa på :S

Har lite peiling men kansje det hjelper med et bilde

 

img1959eb1.jpg

 

Tok og polerte den med Turtle wax ble mye bedre men ikke helt fornøyd, fargen kom tilbake men den driten helt nede på bilen er fortsatt der og rippene viser fortsatt.

Hva kunne jeg evt. gjort for å få den helt clean eller bedre ihvertfall?

 

p9080283nv1.jpg

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hvor mye du vil bruke selvfølgelig.

 

Først:

 

Vask bilen skikkelig, anbefaller og lese truhaa sin post "vask for dummies" eller hva den heter, er en stiky.

 

Deretter må du i gang med rubbing og poering, helst med maskin, da det tar mest. Har også hørt mye godt om megs step 1-2-3 som du kan bruke for hånd.

 

Deretter må du legge på voks.

 

Hvis du sier omtrent hvor mye du vil bruke på produkter kan jeg sette opp en liste for deg :)

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubbing? Ka produkten der heter?

Du kan evt. lage en liste over ting som jeg kunne trengt for å fjerne all drit som er på bilen, om det er mulig? SKal ikke være for dyrt.

Hvor kan jeg kjøpe en polerings maskin? billig!

 

Det jeg har liggende heime e turtle wax(den grønne flaska) og scratchX(prøvd den litt i går men ser ut som den ikke virka så bra :P

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja kan jo begynne da

 

Billig maskin kan du få på biltema, kan ikke garantere hvor lenge den holder da.

 

Ellers må du ha det du trenger for en grundig vask for å få poeringen best mulig.

 

Avfetting: Prickbort

Såpe: Chemical guys Citrus Wash & Gloss

Mitt: Sheepskin wash mit

Clay: ricardo clay

Clay - lube: Optimum no rince car wash. Denne blander du riktig ut å bruker som lube.

Rubbing: Menzerna Super Intensive Polish PO 83, også kalt sip.

Da må du gå over med en finere polish etterpå, Menzerna p0 106ff

 

Rubbing (sip) bruker du på gul sonus pute, 106ff bruker du først på hvit, så blå.

 

Da var det værste over, da legger du på hva du måtte ønske.

 

f.eks

Glaze: Chemical Guys Extreme shine ez-cream glaze

Lakkforsegling: Chemical Guys jetseal 109

Så en voks du måtte ha lyst på. Her er det veldig mange og velge mellom! Men swisswax og dodo juice er veldig bra og holder lenge.

Siden du har en mørk bil vil jeg anbefalle Dodo Juice - Purple Haze somm har en ok pris og ser veldig bra ut!

 

Eller du kan bare legge på voks om du ønsker det. Det anbefalles og legge på lakkforsegling i tilegg da det holder lenger, og koster bare 320kr for en flaske. Da er du også godt beskytta for vinteren når den skulle snike seg innpå.

 

I tilegg finnes det en verden av produkter til dekk, felger, plastlister, vinyl, interiør. Bare å spørre så svarer jeg så godt jeg kan :)

 

Totalpris uten voks vil være 1620. I tilegg trenger du mf kluter, kjøp 5 Chemical Guys Extreme shine ez-cream glaze, en klut til å tørke bilen etter vask kan også være greit å ha, Dehydrator Drying Towel "updated version".

 

Legger bare ut produkter jeg selv har veldig god erfaring med, annet enn poleringsputene da jeg bruker megs puter som koster 250 per, så laga så billig og bra som mulig :)

 

Istedenfor menzerna kan du bruke Optimum Compound og Optimum Polish noe som er litt billigere.

 

Det kommer uansett på rundt 2000kr. Noe som er en bra pris, mener jeg. (har kansje ikke lov til å uttale meg om pris da jeg er oppe i over 30 000 for bilpleie produkter og maskiner) Da har du også produktene til seinere og kan gjøre poleringsjobber for andre.

Du tjener inn pengene på èn jobb, dessuten er det jo veldig gøy å se bilen bli så fin :)

 

Alt, untatt prickbort fåes hos http://www.scandicshine.no, prickbort fåes på enkelte statoil stasjoner eller http://www.godkjemi.com.

 

Ellers så har jo scandicshine en veldig bra pakkepris på poleringsmaskin med produkter "bare" 5000, men denne holder lenge og er god å bruke!

 

Hvis det skulle være noe du lurte på er det bare å spørre som sagt, er på jobb fra 8 om morran til 11 om kvelden, så er ikke sikkert jeg får svart så fort.

 

Lykke til!

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok for lite volum til å spare noe særlig på å importere selv, og så er det no dritt hvis en av flaskene er lekk.. du får selvfølgelig nytt produkt, men må betale frakta selv.

Sjekk forøvrig den pakka på Scandicshine, den er et røverkjøp.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke i ørsta lenger! Bor i ålesund. Stipend og lønn kommer snart og da blir de shopping tenker jeg. TOk ikke det siste? hjelpe meg med å polere? eller bestile produkta fra USA ? :P hehe

Skal kjøpe mine egne produkta sånn jeg har. Er ikke interesert i at andre skal gjøre jobben for meg :P

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår