Gå til innhold

audi 100, 2.8E "holder" igjen ved moderat gasspådrag.

Ranger emnet


Larseg

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg bil nå, men det som er at når jeg gir moderat med gass, er det akkurat som den holder igjen.. Vil liksom ikke lenger opp på turtall. Må nesten gi full pinne for å få opp aksen når den begynner sånn.

 

Gir mer og mer gass når den er sånn, og gir jeg nok så kommer den....

 

Er ikkeno problem med pådrag når man gir full gass. Er hvis man feks. ligger i 50-60, så skal øke farten til 80. Så gir man ikke bra my gass, så er det akkurat som den ikke vil..

 

Er automat forresten.

 

Litt irriterende i grunn, spesielt hvis man skal holde javn fart i 60 km/t oppoverbakke.. Nesten umulig..

 

 

Blir kanskje litt rotete å lese dette her, men gir en liten forklaring til;

 

Øker gassen med javnt pådrag, så holder den igjen helt til jeg når et visst punkt på gasspedalen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kassene har vel en elektronisk sensor om jeg har forstått riktig, som gjør at den legger merke til ditt kjøremønster for øyeblikket.

 

Så om du ligger og kruser i 60 i 4gir og treffer en bakke, så er det naturlig at kassa prøver så godt det lar seg gjøre å ikke skifte gir for å spare bensin. Det er ikke noe drag i bilen i 60 i fjerde (turtall ca 1500) og du må da sørge for at bilen skifter gir, ved å trykke pedalen såppass mye ned at Torquekontrollen merker at du ønsker mer kraft og den skifter til 3 eller 2. Da har du mer kraft.

 

Men mulig jeg misforstår :-)

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt til manuellkasse! Neida:p Det kan ,som de sier over her, være både vacuumslanger og lambdasonde®. Har den noe frieksos av betydning rett bak motoren ca.? Har den frieksos før lambdasonden(e), vil den få feile verdier på eksosinnhold og den vil sannsynligvis bli rykkete eller treg. På de fleste biler kobles lambdasonden(e) ut ved full gass, så da vil bilen nødvendigvis få full kraft når du "botner fjøla". Har selv hatt problem med dette på min forrige 100 2,3E. Har nå en '91 100 2,8E Quattro manuell, men har enda ikke hatt noe lignende problem med den som du har med din. Vet ikke om dette hjalp deg noe, men du får fortsette å undersøke hvis ikke;)

'91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår