Gå til innhold

Ssangyong Musso 2,9 602EL

Ranger emnet


sveaa

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...

Litt av en bump ja...

 

Ssangyong er vel ikke kjent for å være kjempedriftssikre, ihvertfall ikke de eldste modellene(i norge). Og musso er jo grisestygg i tillegg, så jeg ville nok styrt unna.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det er en 2.9, og 602 i navnet, så går jeg utifra at motoren er en MB OM602 2.9, samme som sitter i sprinter og E290TDT. En solid etterlevning fra 250D med 10V og 129 hk, en liten svakhet er dieselpumpa, som er av VP-type.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, er jo like greit å bumpe en gammel tråd som å starte en ny med samme spørsmål.

Fikk jo flytta den til rett plass og nå :P

 

Ja, regner med det er OM602 i denne. Regner også med det er MB gir i disse?

Hva med akslingene, er det også MB?

 

Stygg og stygg.... med litt hjul og fangere/breddere/listverk i samme farge som karosseriet er det ikke sååå mye styggere enn andre, tilsvarende biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

musso er ikke noen dårlig bil. pass på og kjøp en med org turbo, er ikke futt i de uten.

ellers er drivverk ganske så bra, er svakhet i glidesplines på fremre mellomaksel, der det blir slakk med tilhørende vibrasjoner ved kjøring med innkoblet 4 hjulstrekk. ny aksling er ikke så dyr (tror det var 2-3000kr)

i fordelingskassene kan kjede begynne og hoppe dersom bilen er kjørt langt med mye innkoblet 4 trekk. kjede er like dyr som er brukt fordelingskasse. var også svake tettinger på vacumnav foran, men der har de fleste byttet ut disse med manuelle nav.

 

akslinger er skuddsikre

 

motor og gir er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Kanskje litt bump, men jeg skyter inn alikevel.

 

Nå vet jeg ikke 100% sikkert hvordan det er med den gamle 290'n men jeg er temmelig sikker at det er likt som med 270'n. Rett og slett at motora er laga i Korea på lisens fra MB. Og det kan virke som Koreanerne ikke er like flinke som Tyskerne. For vi har sett alt for mange av disse 270'ne med totalt motorhavari bare fordi kundene har slurva litte grann med service intervallet. Noe som ikke har vært noe problem med de Citroën'ene (som vi også driver med) som også har blitt slurva med.

 

Eksempel:

DSC00111.jpg

DSC00112.jpg

 

Så om man skal kjøpe en brukt Ssang Yong, sjekk service historikk og vedlikehold NØYE.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår