Gå til innhold

S4'n fusker under kjøring, men aldri under tomgang.

Ranger emnet


Fire&Ice

Anbefalte innlegg

har problemer jeg ikke finner ut av, motoren fusker, dvs det rykker og napper noe jævlig i den under pådrag. spesielt om en ligger i en 60-70 på 3. giret eller høyere og mater på med gasspedalen. om jeg akser jevnt oppover, merker jeg ikke noe. bilen går veldig rent på tomgang. ligger stabilt. jager ikke eller noe. noen som har opplevet noe lignende, eller kjenner problemet? er en original AAN motor. 2.2 liter turbo quatro ja.

 

ps. da den begynner å fuske, drar den fremdeles turtall, ladetrykk og fart oppover, men der rykker og napper liksom veldig.

ikke noe som en 5'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel feiltenning når bilen napper??

Når man ruser motoren er den ubelastet, dvs lavt sylindertrykk. Men når du åpner gasspjeldet helt og rullemotstanden er stor slik at turtallet ikke øker lineært med gasspedalen blir trykket i sylindrene mye høyere og det kreves da en kraftigere gnist for at blandingen skal antennes.

Nå sier ikke jeg at dette er løsningen akkurat her, men det bruker å være årsaken med de symptomene

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg gir flatt jern fra bunnen får jeg rykking og napping i registeret over 3000 rpm ca, samme om en ligger på passe lavt turtall og gir på i høyere hastigheter. så det blir vel igrunn da bilen begynner å mate på ved høyere belastning. er jo fra en 3000 ca at turboen slår inn også. kan på en måte sammenligne nappingen med den man får om man kjører med åpen eksos og gir flatt jern.

ikke noe som en 5'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coiler, coilerstammer eller coilledninger. Kan være plugger også. Disse bilene SKAL ha Bosch F5DP0R.

 

Mitt tips er sprukne ledninger til coilene eller råtne coilstammer. Begge deler forårsaker overslag til jord (blokka) Et meget vanlig problem på disse bilene og dukker opp før eller senere.

 

Dyr (god) løsning: kjøpe nytt high output coilsett fra 034motorsport.

Idiotisk dyr løsning: kjøpe ny(e) originalcoil(er) på Møller/Mekonomen.

Billig kortvarig brannslukkingsløsning: lodde nye ledninger til coilene og kjøpe nye coilstammer fra autohausaz.

 

Til trådstarter: Bruk stor bokstav etter punktum så blir det mindre slitsomt å lese hva du skriver.

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: Bruk stor bokstav etter punktum så blir det mindre slitsomt å lese hva du skriver.

 

Det skal jeg prøve på nå. He he... Vel siden sist har jeg funnet ut at bilen ikke lader, dvs at volten ligger dønn flatt på 12V under kjøring. Dette vil vel føre til dårlig tenning på høy belastning/pådrag? Og dermed føre til "fusking"?

ikke noe som en 5'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
på min hadde jeg problemer med at det var kommet fukt ned i plugghullene...

 

Jeg har kommet frem til at det er det samme! He he... Tennrørene er er fuktige. Jeg renset de og satte de godt inn med WD40 og bilen gikk klokkerent igjen, men så kom problemet tilbake her for to dager siden, da jeg satt i kø pga ulykke og ble stående på tomgang i nesten 15 min.

 

Jeg skal kjøpe meg nye plugger i morgen, men noen tips til hvordan bli kvitt denne kondensen eller fuktigheten?

ikke noe som en 5'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår