Gå til innhold

Gtr prosjektet mitt..

Ranger emnet


Larson

Anbefalte innlegg

Att toppfarten senkes har jeg i grunn ingenting imot, tør å påstå at ingen har noe i den farten å gjøre uansett hviken vei i norge (ikke rettet mot deg!). Fritt frem for de som vil på bane da.195km/t på hvilket turtall? 6 eller 8? tenkte litt på hvor høyt turtall du vil få på 100 km/t i 5 krusende på langtur..?

 

Har snakket med den norske importøren av fix-it og han sa at det ikke finns sett til gtr?? Hørtest i grunn lite interessert i å hjelpe meg i det hele tatt han fyren da men.. :rolleyes: Dette var i sommer.. Kjøpe igjennom svensk forhandler?

Men 27.000 er jo ikke så ille hvis det holder? Hvor mye newton/hk

oppgir fix-it kassen til å tåle med drev-sats da?

 

Mener du at det er kun rettskårne som holder til orginal huset?

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Larson

Att toppfarten senkes har jeg i grunn ingenting imot, tør å påstå at ingen har noe i den farten å gjøre uansett hviken vei i norge (ikke rettet mot deg!). Fritt frem for de som vil på bane da.195km/t på hvilket turtall? 6 eller 8? tenkte litt på hvor høyt turtall du vil få på 100 km/t i 5 krusende på langtur..?

 

Har snakket med den norske importøren av fix-it og han sa at det ikke finns sett til gtr?? Hørtest i grunn lite interessert i å hjelpe meg i det hele tatt han fyren da men.. :rolleyes: Dette var i sommer.. Kjøpe igjennom svensk forhandler?

Men 27.000 er jo ikke så ille hvis det holder? Hvor mye newton/hk

oppgir fix-it kassen til å tåle med drev-sats da?

 

Mener du at det er kun rettskårne som holder til orginal huset?

 

100km/t vil vel si ca 3800rpm i 5gir.. å med rettskårene drev så kan man jo glemme turkjøring..

 

Snakka selv med fix`it i sverige og dem sa at den hadde drevsats til gt-r, å det tåler bra med hk men fordelingskasse hadde dem ikke sats til og da er men vel egentelig like langt da den ikke er noe serlig sterk..

 

Men har også hørt at det er en her i norge som har satt inn en evo kasse i gt-ren sin..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larson

Har vel gått med en 20 bitumen plater nå.. (4mm sort asfaltplate)

Fikk beskjed fra en fyr om at det var proffere å si bitumen enn asfalt så.. ;)

Skjermene bak og baksetet har fått seg en liten omgang og det blir vel litt til fremme også før jeg gir meg. Taket får være i fred tror jeg.

Tror jeg.

Nå holder jeg på med en sub kasse og deksler i sidene bak. dekslene og kassen skal gå helt jamt med hverandre så det er j.... med vinkler og buer som skal stemme over ens liksom.. Bra jeg ikke skriver ned arbeidstimer eller noe, hadde

vel gitt opp da.. :)

Hadde begynnt på en front plate til subben også (3 limte lag 19mm mdf) men denne blir ved, begynner vel på en ny i dag tror jeg. Må sette inn sånne plugger med gjenger mellom første og andre lag til å feste subben med. :rolleyes:

 

Seriøse saker dette! :D Du har ikke spart på bitumenplatene nei.... ;)

Hva brukte du til å varme platene for å få de så lettformelige som bildene av bagasjen din viste? Og går du over hele den innvendige flaten til bilen med plater? Dumt MDF'en blir ved da.. hvorfor må du sette inn sånne "gjengeplugger"? Skjønner ikke tegninga liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd å finne ut hvem det er?Hadde ikke vært dumt å pratet litt med ham, kanskje å fått litt info?

 

For å varme bitumen platene brukte jeg varmepistol. Trengs litt tolmodighet også når du trykker på.. Dekker ikke alle flater men alle store (bortsett fra tak, hittil..).

Skal ha gjenge-tapper/stenger ut fra fronplaten for å feste sub med. Kan ikke ha disse helt innerst da man vil se de igjennom ett vindu.

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med prosjektet? Har en GT-R selv som jeg driver å bygger anlegg i. Kan bekrefte at god støydemping utgjør MYE i denne bilen, er jo rimelig tynt blikk her og der originalt :) Selv har jeg brukt 4mm bitumenplater i gulv, og 6kv.m. Batuband, som er en tynnere type asfaltmatte med alubelegg oppå, som kommer på rull og er veldig fleksibel og grei å jobbe med. (takk til Bilradiospesialisten i Bergen for det tipset)

 

Ser med spenning fram til å se hvordan det går med subkassen. Hadde selv en prøve-kasse med elementet spillende bakover, det funket best av de plasseringene jeg har prøvd (fremover,bakover og oppover - i støpt kasse i brønnen)

 

Hold oss oppdatert! :)

Haakon O.

 

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

Ser du er fra Farstad? Er dette Farstad i Møre og Romsdal, eller er det snakk om et helt annet sted? :)

Jeg bor på Averøya, mulig jeg vet hvem du er? Har hatt 2 GT-R`er selv, og det er mulig det er meg du snakker om når du sier du vet av noen som har målt 335 hk på 1.5bar :) Dette skjedde på rullene til flissundet da, så troverdigheten kan nok diskuteres :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt lite i garasjen i det siste men er

jo jul og slikt tull nå så man blir jo så lett sporet av..

Har begynt å teste litt forskjellige ting (måtte ha lyd i bilen..), spiller inn frontsett, prøver tv-tuneren jeg har kjøpt av nismo

og litt sånn. Får ikke den helt til enda da men..

Storfornøyd med frontsettet og dørene! :D

Spiller bra syns jeg!

 

Har lakkert all mdf med 2-3 lag lakk før den endte i bagasjen.

Blir en hylle til i brønnen.

Det blir noe ekstremt med kabler til slutt! Dette er jo bare en brøkdel.. Som dere ser er alt veldig foreløpig.. ;)

 

134-3481_IMG.JPG

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, må si att dette her prosjektet har vært spennende å følge med på med all beskrivelsen, forklaringen og bildene. Spesielt for meg som tenker på å bygge anlegg selv, men her sitter jeg uten ett sekund erfaring og ser att det er temmelig mer avansert enn først antatt.

 

På dette bildet ( http://volcano.photobucket.com/albums/v11/larson/Gtr%20Bilstereo/134-3470_IMG.JPG ) ser det ut som om du trekker kassen i noe og dette her med glassfiberen, er dette kanskje bare for å gjøre kantene runde?

 

Sikkert mange dumme spørsmål her men sånn er det nå bare, alle har vel lært dette en eller annen plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spør du!

Syns det er synd flere ikke lager en sånn tråd om prosjektene sine, de der ute som har gjort dette en del burde dele litt erfaringer! Slipper vi andre å gå i samme fellene osv..! ;)

 

På bildet har jeg brukt det for å lage en kant inn til baksetet fra subkassen slik at det ikke blir en glipe du kan se nedi liksom.

Som du sikkert ser er det mye enklere å lage en liten kant i mdf, lime på noen biter pvc plate og noen lag glassfiber utenpå en alt i mdf. Bruker en fin vevd type glassfiber, du ser den i bakgrunnen.

Klossene på hver side av subkassen er de orginale plastikk dekslene i bagasjen. De har jeg bygd ut til å passe kantene på subkassen, med 3mm pvc plater og varmepistol, for så å trekke dette i glassfiber for armering.

Så jeg bruker glassfiber både til å bygge, enklere/penere/bedre kanter, finish, armering..

Ikke så vanskelig men det tar litt tid da..

Så det er bare å begynne! :)

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Ser ut til å bli bra dette Lars Ove! :P

 

Bra at jeg det ikke er bare jeg som går med livet som innsats med bygging av bilstereo.

 

Ser ut til at du har funnet ut av det meste, og det ganske bra også. Likte måten du har bygd brønnen din på, ser meget bra ut dette!

 

Ikke for å være pirkete osv, men hvis jeg får lov til å komme med et tips, så har jeg noe å si.

På dette bildet ?action=view&current=Gtr_bilstereo_003.jpg

så har du dempet dørveggen mot utsiden. For å få god midbass i et frontsett så er det bra å få lagd en simulasjon til en tett kasse. Da må en lage døren så lik som en tett subkasse som mulig med tykkest mulige lag uten hull som puster. Uansett om du har hull i bunnen som slipper ut luft og vann, så har du et meget godt utgangspunkt til god midbass gjengivelse i døren.

Derfor vil jeg anbefale deg å legge en vegg med asfaltmatter inn mot bilen også.

Da slipper du også at lyden sprer seg ut på selve dørsiden og lager skranglelyder.

 

Lykke til videre, må komme innom på jobb en dag, så jeg får høre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er bare positivt med "kritikk" så lenge den er konstruktiv! ;)

 

Skjønte ikke helt tolkningen din av bilde rizla..?

På bildet ser du veggen som vender inn mot cupeen. Alle små hull du ser på bildet ble også tettet.

Veggen som er ytterst på døra er ca.90% dekket i plater og i bunnen og bak ved låsen på døra og slikt en boks noisekiller.

 

Mdf´en på trekket er skrudd inn i blekket til døra og så tettet jeg glipen mellom trekk og dørveggen med gloheite bitumen lengder som jeg formet rundt hullet..

Eneste hullet i døra jeg vet om nå er vell drens hullet hvis jeg ikke har bæsja litt på leggen..! :D

 

Er ikke noe high-end øre jeg men bra fornøyd med midbassen i cupeen , men hadde vel blitt bedre om jeg siket igjen vinduspakningene.. Ser vannet sprute litt på høyt volum..! :)

Kommer sikkert innom en dag ja, må ha noe dill igjen..

 

mvh

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

 

Ser ut til at jeg misforsto bildet litt.. :)

 

Det så ut som bildet viste veggen mot utsiden, og at veggen mot kupeen var åpen for luftpassasje..

 

Slikt kan skje i disse juletider..

 

Kommer sikkert med noen bilder snart jeg og, men har ikke web plass å legge de på. har ikke særlig peiling på hjemmesider og html.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg kjøpt nytt batteri foran, litt foreløbig kobling enda.

Tok seg ut syns jeg i grunn. :) Blir bra dette når jeg får dratt/skjult kablene skikkelig osv.

 

135-3503_IMG.jpg

 

Tok bilde av luftmengdemåleren min også når jeg var fremme der med kameraet.

Styrte litt med den da jeg kræsja girkassen for en tid tilbake. Har bare pusset den hittil, må vel polere den når jeg får tid og carbonen mangler skikkelig klarlakk. Men det er stereo som er prioritert for tiden da så..

 

135-3504_IMG.jpg

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår