Gå til innhold

Gtr prosjektet mitt..

Ranger emnet


Larson

Anbefalte innlegg

Her er bilde av bilen, med vinterfelgs å greier..

Det er en 92´mod Gt-R gått ca. 90000 nå, 2,5 rustfri eksos, større ic, forge dump, oppjustert bensin trykk +litt dill dall

 

134-3462_IMG.JPG

 

Bilde av dempingen jeg har gjort i dørene, ikke helt ferdig..

80-90 % av den indre veggen i døra er dekket av asfaltmatter, hullene i dørene har jeg dekket halveis med 5mm tykke harde treplater + masse lim og så tettet med å legge asfalt over det hele igjen. Dekket hele området rundt hullet for høytaleren og i kriker og kroker gikk det med litt noise-killer på boks..

Front settet er av merket Planet Audio og heter PC64Ck, ett av de største for ett år siden tror jeg..? Likte det jeg holdt i hånden ivertfall, støpt chassie, skruterminaler og carbon membran.. Synd jeg ikke tok bilder av det før jeg satte det inn.

 

Gtr_bilstereo_003.jpg

 

Bilde av hullet og ferdig montert dør.. Støv eller no på linsn også tror jeg..

 

Gtr_bilstereo_007.jpg

Gtr_bilstereo_010.jpg

 

Her har jeg startet i bagasjerommet, lurer litt på hva dette blir til slutt i grunn for jeg har aldri gjort noe lignende og første forsøk blir jo sjelden bra. men det kan jo hende hvis tolmodigheten holder, vi får se.. Har en RF 750x til å dra fronsett med og en bd500 til sub. Har ikke bestemt meg for sub enda. Har lyst og prøver å bygge i en retning av SQL som noen

så pent kaller det.. ;) Liker altså høy lyd men det må være dynamikk å klang i støyen!

 

93d4e9ff.jpg

39e1a1bb.jpg

 

Mange timer pussing igjen her..!!

 

Ris/ros og spesielt tips hadde vært fint..!

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei det er det orginale lyset i døra som slår seg på når du åpner døren. Det var en hylle i døren fra før som gikk over i ett deksel for høytaler, denne var festet med 10-15 plastikk knotter som var smeltet i trekket. Dremel er et must! :) Måtte bygge ut mye for å få plass til driveren så jeg limte 19mm mdf på dekselet, jevnet ut overgangen til hyllen med glassfiber og pusset det til. Trekte den med sort sky og skrudde den fast i trekket igjen. Du ser det kansje bedre på dette bildet..

 

Gtr_bilstereo_008.jpg

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde fra siden som vil være mot baksetet. Vil ha hull og plexiglass sånn at man ser inn i kassa og subben. Men det store spørsmålet er, hvordan skal hullet se ut??

Har tenkt på rundt, firkantet, en liten splash og det siste jeg kom på var å kjøpe ett sub gitter/deksel fra planet audio og frese inn kant til dette..? (blir nok pa sub også da isåfall)

Hva syns dere?

Bilder av hvordan andre har gjort lignende hadde vært konge. :)

 

134-3470_IMG.JPG

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det en sub på vei. Er spent på hvordan planet audio spiller. Har aldri sett eller hørt noen brukt dette merket før.. Litt av grunnen til at det ble valgt også.

Noen med erfaringer med merket?

Frontsettet virker lovende ivertfall, har ikke spilt høyt eller noe men det hørtest ut til at det var muligheter for go-lyd etter hvert.

 

vc12d.jpg

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke opp noe bilde på den linken din?

Hvis du ser på det nest siste bildet jeg linket til så ser du veggen hvor vinduet blir. (veggen mot seteryggen) Har bestilt en sub-grill fra pa også som jeg har tenkt å ha over vinduet slik at det ikke blir bare ett hull med plexiglass under liksom.. Veldig spent på om jeg får til dette bra..!:rolleyes:

Har tenkt at subben skal spille inn i kassen med magneten ut og bakover.

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dett ser ut til å bli bra saker dette her.

Ser du bygger glassfiber, noe som jeg også skal når jeg først setter i gang. Er det masse problemer underveis, eller går det greit?

 

Bildene dine skulle vært litt lysere, litt for mørke til egentlig å se hva som skjer...

 

Hvordan blir vekten på det du bygger? Det har jo endel å si på en slik typ ebil som er bygget for å gå bra!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i grunn veldig greit, har ikke gjort noe sånt før så mye av tiden går med til å finne ut hvordan man skal få til det man vil..

Hvis du ser på dekslene i siden av bagasjen så bygde jeg ett skall av 3mm pvc plater og mye glassfiber-sparkel som jeg pusset til for å få runde fine former, så har jeg lagt tynn vevd glassfiber i 2-3 lag over dette. Var skeptisk i starten men har fått det ganske ok til, syns jeg selv ivertfall så vi får bare se hva det blir til.

 

Blir jo en del mere i vekt ja..! Kan vel anslå en ca. 100-150 k ekstra tror jeg, hvis ikke mere.. Mer vekt trenger mer krutt! ;)

Har kjøpt en ekstra motor og girkasse som ligger i garasjen.Har jo lyst å gjøre litt med motorn (bytte råder, staker, stempel, kammer, ventiler, oljepumpe, grenrør m. ekstern w.gate,porte toppen, drømme,drømme.. ) men slikt koster jo masse penger og siden det er kassa som er svakest her så burde jeg ha begynt der. Vet om folk som har benket 330 hk med org. turbo og 1.5 bar så det er jo greit nok det i grunn da.

Det første som blir forbedret i motorommet er dynamo og laderegulator.

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har bagasjerommet fått seg en omgang med matter. Enorm forskjell på veistøy, ved humper og ikke minst når du banker i gulvet..! Ble storfornøyd med resultatet i grunn. :D Har skåret ut en del kuler som er de høyeste punktene i gulvet, dermed hever ikke dempingen gulvet i det hele tatt.

 

708f8c4d.jpg

 

134-3473_IMG.JPG

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel gått med en 20 bitumen plater nå.. (4mm sort asfaltplate)

Fikk beskjed fra en fyr om at det var proffere å si bitumen enn asfalt så.. ;)

Skjermene bak og baksetet har fått seg en liten omgang og det blir vel litt til fremme også før jeg gir meg. Taket får være i fred tror jeg.

Tror jeg.

Nå holder jeg på med en sub kasse og deksler i sidene bak. dekslene og kassen skal gå helt jamt med hverandre så det er j.... med vinkler og buer som skal stemme over ens liksom.. Bra jeg ikke skriver ned arbeidstimer eller noe, hadde

vel gitt opp da.. :)

Hadde begynnt på en front plate til subben også (3 limte lag 19mm mdf) men denne blir ved, begynner vel på en ny i dag tror jeg. Må sette inn sånne plugger med gjenger mellom første og andre lag til å feste subben med. :rolleyes:

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larson

 

Blir jo en del mere i vekt ja..! Kan vel anslå en ca. 100-150 k ekstra tror jeg, hvis ikke mere.. Mer vekt trenger mer krutt! ;)

Har kjøpt en ekstra motor og girkasse som ligger i garasjen.Har jo lyst å gjøre litt med motorn (bytte råder, staker, stempel, kammer, ventiler, oljepumpe, grenrør m. ekstern w.gate,porte toppen, drømme,drømme.. ) men slikt koster jo masse penger og siden det er kassa som er svakest her så burde jeg ha begynt der. Vet om folk som har benket 330 hk med org. turbo og 1.5 bar så det er jo greit nok det i grunn da.

Det første som blir forbedret i motorommet er dynamo og laderegulator.

 

Men så kommer det jo litt annpå hva skal du gjøre med girkassa vis du trimmer opp motoren over 300hk???

 

Vet om en dogbox til 75.000.- men det er jo en go del for at det skal holde men det er den eneste løsningen jeg har funnet..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant som det er skrevet..

Kjører nå med ca 1,2-1,3 bar og det holder for meg i lange baner enda ivertfall. Mener å ha en ca.250 hk? rette meg den som vil.

Har tatt knekken på kassa en gang allerede (jeg tosk- ladet trykk i femte) og overhalt den. Ble anbefalt av folk som har brukt bilen i rally (jeg ringte rundt i norge og spurte kjørerne selv..) å bruke omega olje på girkassen. Jævli dyr men skal visst være verdt det. Vi får jo se for den skvetter rundt inni der nå.

Har også kjøpt en motor og en girkasse som ligger i backup slik at det ikke tar så j... lang tid å komme på veien igjen.. :D

 

Den dogbox´n du skrev om er det i fra sellholm i sverige? Har kikket litt på de, har visst to typer bad-ass kasser der. En helt rett skåret og en med litt vinkling på gearene. Litt dumt å kjøpe en helt rettskåret kasse å få ryggelyden kansje? Vet ikke hvor mye støy det virkelig er?

Men en sinnsyk pris da..

X-trac har også noe syko kasser til denne bilen, full sek å greier men der også en sinnsyk pris selvsagt.

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare rettskårene drev som holder til gt-ren..:mad:

 

Er ikke så opptatt av det det blir mye støy men i løpskassene er 5gir så og si den samme giringa som 4 på orginalen..

 

Fix`it i sverige selger også drevsats til orginal kassa (rettskårende drev) til ca 27.000.- men samme der også får en toppfart på ca 195km/t

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår