Gå til innhold

Min astra bertone coupe turbo!

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

Vel må vel melde meg inn i denne klubben nå..

Skulle først ha en vectra gts men ble bare tull med handelen så henta meg heller en astra bertone cupe:)

 

Planene er ikke så store, den skal chippes, montere intercooler fra tiger speedparts, instrumentskivene skal byttes og litt smått :)

Felgene som står på skal brukes som vinterfelger, og 18'' felger fra vectra OPC skal på til sommer'n som kommer..

Den skal senkes litt, forslag til et greit senkesett?

Bilen er stiv nok fra før, vil bare ha den litt lengere ned mot bakken :)

 

Ser slik ut i dag:

 

AstraBertone006.jpg

 

AstraBertone007.jpg

 

AstraBertone011.jpg

 

AstraBertone014.jpg

 

AstraBertone020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt bilen 1.5 uke, storfornøyd med den, forutenom at forsikringen er på 24,000kr i året..

 

Skal bestille meg piggfri dekk nå, og sette på de orginale 17'' opel felgene.

 

Ellers så er det bedre plass til passaskjerene i baksetet enn i min forje bil, Audi A4 stv :D

 

DSC00206.jpg

 

Så Astra'n vs Audi sivilen i tromsø, som forøverlig er naboen min :)

 

DSC00182.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da har jeg hatt bilen 1.5 uke, storfornøyd med den, forutenom at forsikringen er på 24,000kr i året.."

 

Ble veldig nysgjerrig på hvordan får du til 24 000,- i forsikring i året? Hvilket forsikringsselskap er det har?

 

Bilen er fet, og det er jo bare å se på thklinge sin astra, så ser du hva du kan gjøre med den hvis du vil. Mulighetene er jo mange på denne modellen.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ikke skjedd så mye egentlig her siden jeg kjøpte denne bilen..

 

Det som har skjedd er at bilen ble påkjørt bakfra av en volvo 240 (240en ble totalt vrak) og min fikk mindre kosmetiske skader men dyrt for det, for forsikringa sin del..

 

Det andre som har skjedd er at jeg har montert et Miltek 2,5'' eksosanlegg, fin lyd :D

 

Bilen sendes til retting den 24.01.09 og blir der noen dager.

 

Har etterhvert bestilt inn litt og venter på det meste.

 

Det jeg sitter og venter på er:

 

Orginale xenonlykter fra astra med org montert xenon med orginale balastorer og tennere (D2S)

 

xenonAs_1.jpg

 

Intercoolerkit, dette tar tydeligvis fryktelig lang tid men det kommer vel en gang..

 

010720081557-7.gif.jpeg

 

010720081557-6.gif.jpeg

 

010720081557.gif

 

Samt EDS Phaze 3 som inneholder turbo, software og noe småtteri, 280-300hk.

 

A-stolpe holder for turbotrykksmåler er og bestilt fra streetdesign men de er og treige, likt jeg er og oppdaterere trådene mine :D

 

Slik den står/sto for et par uker siden, på vinterfelger med 225/45/17:

 

IMG0744.jpg

 

Mer kommer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Det kommer veldig ann på siden det er så få her til lands..

 

Min skal selges snart, så du får sende meg en PM..

 

Har ikke skrevet noe her jeg, men har gjort noe småtteri.

 

Fra AC-Gatebil treff på finnsnes i sommer:

 

IMG_7152.JPG

 

IMG_7072.JPG

 

IMG_7141.JPG

 

Gjort en del med motor i sommer, justering av kammer og etterstramming av topp, i den forbindelse ble den orginale clutch'en for svak (tåler 380-400nm) så bytta til en sinterclutch fra Tigerspeedparts i sommer:

 

DSC00121.JPG

 

DSC00120.JPG

 

Mangler en del småtteri jeg har fått på plass siden, men ikke tatt noen bilder av:

 

DSC00125.JPG

 

CIMG2689.JPG

 

CIMG2690.JPG

 

Vintern er og kommet gitt:

 

IMG0839.jpg

Endret av c20let2k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Siden jeg har den geniale IPF'en fra EDS så fikk jeg tilsendt et nytt map for mitt bruk nå i vinter for litt siden :)

 

ye_.jpg

 

Her laster jeg ned EDS Phaze 3,5 som gir meg rundtom 325hk-480nm, til våren havner jeg på mer rundt 350-400hk-520-580nm:) (som er det nye phaze 4 mappet til EDS med mekaniske kompoenter som er oppgradert selvfølgelig)

 

Merker ikke til disse kreftene uansett på snøføre men når det blir asvalt så kjennes kreftene ganske fort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Siden jeg har den geniale IPF'en fra EDS så fikk jeg tilsendt et nytt map for mitt bruk nå i vinter for litt siden :)

 

ye_.jpg

 

Her laster jeg ned EDS Phaze 3,5 som gir meg rundtom 325hk-480nm, til våren havner jeg på mer rundt 350-400hk-520-580nm:) (som er det nye phaze 4 mappet til EDS med mekaniske kompoenter som er oppgradert selvfølgelig)

 

Merker ikke til disse kreftene uansett på snøføre men når det blir asvalt så kjennes kreftene ganske fort :D

 

Hvordan klarer du og få 325 hk med EDS 3.5?

Med 470ccm dyser, OPC Turbo og 80mm LMM og EDS 3.5 skal du i teorien få 275 hk/430nm avhengig av hvilken eksos og intercooleroppsett du har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår